Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Succes, Sander!

Ik heb vandaag m'n vriend uitgezwaaid. Terwijl hij terug naar NL gaat zit ik nog een paar weken in Indonesie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Grote stap Sander, maar als dit goed voelt moet je het zeker doen! :) Succes met alle voorbereidingen enz.

Ik ga over kleine 45 minuten naar Schiphol, op weg naar Finland. Helemaal nog niet in de 'ik-ga-weekend-weg-stemming'. Komt vast als ik daar ben!
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

zaratoestra schreef:Veel succes sander.....waar in Zwitserland woont je vriendin?
Basel

Menasil veel plezier in Finland, lijkt me ook een erg mooi land, waar ga je precies heen?
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Sandervh schreef: Ook intussen na heel veel skype sessie's en talloze berichtjes de knoop doorgehakt, we gaan actief ervoor zorgen dat ik bij haar in zwitserland kom te wonen, oftewel zal binnen afzienbare tijd daar heen vertrekken. We kennen elkaar nu "pas" 4,5 maand maar het voelt goed, en we kunnen het nu wel langer blijven uitstellen maar schieten we uit eindelijk niet echt veel mee op dachten we. Na mijn vakantie ga ik ook mijn leidinggevende inlichten zodat ze ook hier genoeg tijd hebben voor het vinden van een nieuwe werknemer ipv mij.
Actiepunten voor nu: baan zoeken daar, invertaris maken wat ik wel en niet mee ga nemen naar daar, welke papieren heb ik allemaal nodig en wat moet er vertaald worden. Oftewel weer een leuk avontuurtje om me in te storten!
Gefeliciteerd sander, veel succes met de voorbereiding en dat je er straks nog lang en met veel plezier mag wonen.

Niet te gefrusteerd raken van alle regels. ;) Ik ben met hetzelfde bezig, alleen voor een stukje verder weg en heb al regelmatig op het punt gestaan om een 'bom' onder het betreffende 'ministerie van buitenlandse zaken' en de notaris te leggen. ;)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Sandervh schreef:
zaratoestra schreef:Veel succes sander.....waar in Zwitserland woont je vriendin?
Basel

Menasil veel plezier in Finland, lijkt me ook een erg mooi land, waar ga je precies heen?
zit nu in Helsinki en morgen Kuopio. Korte trip om een kennis te bezoeken

heb bed in dorm geboekt maar ineens een hele grote privé kamer voor de prijs van een bed _O-
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Altijd fijn als dit gebeurd :)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Het is mij eerder overkomen in Scandinavië en altijd bij HI hostels....toeval? Of ze waren overboekt. Afijn,maandagnacht ben ik hier weer. Eens kijken wat ik dan krijg :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik vlieg morgen vanuit de Baliem vallei in Papua naar Sentani. Beetje terug naar de bewoonde wereld. Vanuit Sentani vlieg ik over een paar dagen naar Biak.

Over een week ben ik weer op Bali. Ik ben dan iets meer dan 3 weken in Papua geweest. Tot nu toe echt een aanrader!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik ben weer uitgerust na een colombiaanse bruiloft. Dat is veel muziek & dansen *O* en veel alcohol (whisky). En dat alles vanaf 4 uur 's middag tot in de zeer vroege ochtend. :Y
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ben je zelf getrouwd of was het een bruiloft van iemand anders?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

De vakantie naar Japan zit er helaas ook alweer op. Gisteren om half vier terug op Schiphol, vanochtend om negen uur weer op kantoor...
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Erik schreef:Ben je zelf getrouwd of was het een bruiloft van iemand anders?
Nee van iemand anders. Maar voor mijn visa moet ik iets soortgelijk doen. Huwelijk in Colombia werkt iets anders dan in NL. Gaat via de kerk en niet via de gemeente (ambtenaar burgelijke stand)

We zijn nu bezig met een samenlevingscontract en een notarieel document. Daarna nog het visum regelen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik geniet van je verhalen Jenny :) en welkom terug Wizz ;)

ik had eergisteren weer een eigen kamer ipv dorm. Verder mijn koffer met Open slot van de band gehaald.....hij ging ook niet meer dicht.... Had er nog een apart slot dus niet opengeweest. Vanavond maar even uitzoeken wanneer ze hem kunnen halen...
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Zo, ik ben nu een week in Yogyakarta geweest en ik ben wel klaar met dat toeristengedoe hier. Alsof ik een wandelende portemonnee ben! Ik heb dit soort toerisme de afgelopen maanden nog niet eerder gezien. Morgen ga ik naar Surabaya, eens kijken hoe het daar is. Het ligt niet op de doorgaande toeristenroute in elk geval.

Ik was dinsdag bij de Borobudur en ik vond het treurig om te zien dat er veel toeristen waren die op de stupa's klommen. En dan van die nietsnutten van bewakers erbij die een paar keer 'dilarang dilarang' roepen en verder hun veilige schaduwplekje niet verlaten. Daarbij ook heel veel mensen die de bordjes negeren waarop staat dat je niet op de randen mag zitten.
Dit bouwwerk heeft duidelijk te lijden onder de grote bezoekersaantallen. Ik besef dat ik zelf ook een van die bezoekers was, ik zit dan nergens met mijn vingers aan.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Treurig inderdaad. En jammer dat toeristen zich te vaak niet realiseren wat hun egoïsme doet met dergelijke oude gebouwen. In Duitsland gaat dat met bewakers wel wat anders :P Mijn vriend stond met zijn neus op een oude deur (Imperial Castle Nurnberg) gedrukt om te kijken hoe de textures (hij is 3D animator) eruit zagen. Gaat me er toch ineens een alarmbel af. Had de bewaker op een knop geduwd gevolgd door "NO TOUCH!" :') En als Duiters schreeuwen, dan slaat me dat toch altijd om het hart. Achteraf gezien wel grappig, vooral gezien het feit dat hij niet eens ergens aanzat.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Plaats reactie