Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
marjojohn

Cambodja

Bericht door marjojohn »

Hallo reizigers,

Op 20 september gaan we voor 3 1/2 week naar Cambodja. We willen alleen de eerste 3of 4 nachten boeken in PP van daar uit reizen richting:
Kratie per boot 1 nacht
Banlung per taxi/bus daar een trekking doen voor 4 dagen
stung Treng per taxi/bus 1 of 2 nachten
van Stung Treng naar Siem Reap te komen is een vraagteken gezien minder goede wegen dus gaarne suggesties
Siem Reap 4 nachten
Battambang per boot 2 nachten
PP per bus of per boot gaarne suggesties
Kirirom wel of niet ? gaarne suggesties
Kep of Sihanoukville gaarne suggesties voor af te sluiten aan het strand of misschien wel een minder bekende plaats.

We hebben de tijd aan ons zelf dus kunnen alles ter plekke ook nog veranderen.
Dus als je tips aan ons kwijt wilt -- laat maar komen

Bedankt alvast voor jullie eventuele reacties Groetjes Marjo en John
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Cambodja

Bericht door Tikva »

In plaats van sihanoukville zou ik naar koh rong gaan een stuk mooier. Kampot is ook erg leuk.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
marjojohn

Bericht door marjojohn »

dank alvast voor de tip Tikva
ChangNoi

Bericht door ChangNoi »

In PP maak in de avond een wandeling langs de boulevard aan de Tongle Sap rivier. Sta vroeg op en ga wat wandelen of fietsen in de smalle straatjes. Bezoek Central Market en de Russian Market. Bezoek natuurlijk ook de Killing Fields.

Bij Kratie is in de Mekong Rivier een eiland met een Guesthouse. Je kunt er het platte lands leven van Cambodja van dichtbij meemaken.

Ban Lung (Ratanakhir), verblijf in het stadje en boek een toer naar het noordelijk gelegen National Park. Er woont daar een NL'er die een reis organisatie heeft aldaar.

Strung Teng? Zou ik overslaan.

Afhankelijk van het seizoen zijn de wegen redelijk goed. Er zijn nieuwe bruggen gebouwd.

Battambang is een leuk stadje. Maak een ritje met de Bamboe trein.

Aan de kust zou ik naar Kampot gaan.

zie changnoi1.blogspot.com/search/label/Cambodia
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Neem de tijd voor Angkor. Een dagkaart is wat mij betreft niet genoeg. We hebben een 3-dagenkaart gekozen en hebben nog niet alle tempels kunnen zien. Alles ligt best ver uit elkaar dus voor je het weet is je dag al om. Siem Reap is erg gezellig in de avonden.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
marjojohn

Bericht door marjojohn »

Bedankt Changnoi voor je reactie, de reden dat we Stung Treng erbij hebben staan is omdat het waarschijnlijk te ver is van Banlung naar S.R. of heb jij enige ervaring om deze route in 1 keer te doen, of misschien een betere overnachtingsplaats??
Dank voor je eventuele reactie. Gr. Marjo
ChangNoi

Bericht door ChangNoi »

Toen ik een jaar geleden van Ban Lung naar Strung Steng reed was de weg erg goed. Ik heb geen ervaring met het reizen tussen ST en SR.
Plaats reactie