Mijn vriend en ik willen komende oktober naar Indonesië voor vier weken. Ik ben er ondertussen achter dat we echt flinke keuzes moeten gaan maken en dat dit hoogstwaarschijnlijk niet mijn laatste trip gaat zijn (zoveel te doen, zoveel te zien!). Ondanks dat ik mijn best doe om het mezelf zo makkelijk maar leuk mogelijk te maken zit ik wel met wat logistieke problemen.
Ik wil erg graag naar Flores en daar de route van Labuanbajo naar Ende, of de andere kant op, afleggen. Vooral omdat dit eiland veel van onze wensen vervult (duiken, komodo, vulkanen). Mijn vriend wil echter onwijs graag oeran oetangs zien, en dat bracht ons op het idee naar noord Sumatra te gaan.
Ik kamp nu met het probleem dat de enige manier om van medan naar Flores te geraken via vliegtuig is. Nu vind ik vliegen niet erg, maar heb ik me flink verkeken op de prijzen van deze vlucht. Een snelle zoektocht leert me dat een enkele vlucht zo al 100 euro kost...
Nu dan eindelijk mijn vraag: wie heeft er tips over deze route? Is het te doen en zo ja hoe het beste? Of hebben jullie andere tips?