Ik ga over 5 weken op reis, naar Midden- en Zuid-Amerika. De eerste twee weken gaat er een vriendin van mij mee. Zij moet omwille van vakantiedagen weer terug dan helaas. We wilden samen Costa Rica verkennen. We hebben een globaal reisplan maar hadden nog wat vragen. Als hier een paar mensen zijn die Costa Rica al bereisd hebben, alvast bedankt voor antwoorden

Ons reisplan:
Bij aankomst in San José trekken we z.s.m. verder. Even de vliegreis eraf slapen en dan door. We lezen en horen zoveel dat SJ niet veel bijzonder is dat we dit links willen laten liggen.
We willen eerst naar het Noorden naar een vulkaan. Welke is de beste vulkaan om naar toe te reizen en spuit nog lava? Pas? Arenal? Rincon dela Vieja?
Daarna willen we eventueel de grens oversteken om een dag door te brengen in Grenada (Nicaragua) Iemand ervaring mee of is het het reizen niet waard?
Via de westkust willen we naar beneden trekken. Iemand tips voor mooie plekken of reistips?
Parque Nacional Corcovado willen we zeker aandoen, en daar jungletrekkingen gaan maken. Je ziet echter heel veel (dure) lodges maar niet veel backpacker-oorden, iemand ervaring?
Dan willen we door het land kruisen naar de oostkust (naar Viejo de Talamaca) en onderweg nog een raftavontuur beleven. Heeft iemand hetzelfde gedaan? (raften)
Vanaf Viejo de Talamaca willen we naar Bocas Del Toro. Dit is iets wat we echt willen doen; mijn reisgenoot is nog nooit buiten Europa geweest en wil de idyllische eilandjes met wit zand, palmbomen en hangmat echt ervaren. Iemand reistips naar Bocas Del Toro toe? Of een idyllische verblijfplek? En ook; ervaring met het terugreizen naar SJ? (Kan dit in een dag?)
Maar goed; we hebben een heel ambitieus plan en we weten allebei dat het lang niet alles gaat worden, dat we gewoon kijken waar de wind ons brengt. Maar plannen hebben is leuk.

Alvast heel erg bedankt voor het antwoorden.
Grt,
Martijn