Rondreis van 3 weken door Indonesië
Re: Dilemma's (3 weken Indonesië 2014)...
Indien gewenst kan ik je in contact brengen met onze driver. Zeker een aanrader voor als je Flores wilt bezoeken.
Bij begonnen in LB, maar kan ook andersom natuurlijk. Uit mijn hoofd hadden we 5 dagen een driver, kosten ongeveer 330 euro ( 2 personen, geen andere personen erbij, hele dag rijden incl benzine, kwam verder niks meer bij verder).Kan wellicht goedkoper, dat weet ik niet, maar in hij moest natuurlijk ook weer vanuit Ende de hele weg terug.
Grt Nathan
ps ik kan eea verder nog even precies bekijken als je dat wilt, maar sta zelf op het punt om na het weekend naar peru af te reizen.
Bij begonnen in LB, maar kan ook andersom natuurlijk. Uit mijn hoofd hadden we 5 dagen een driver, kosten ongeveer 330 euro ( 2 personen, geen andere personen erbij, hele dag rijden incl benzine, kwam verder niks meer bij verder).Kan wellicht goedkoper, dat weet ik niet, maar in hij moest natuurlijk ook weer vanuit Ende de hele weg terug.
Grt Nathan
ps ik kan eea verder nog even precies bekijken als je dat wilt, maar sta zelf op het punt om na het weekend naar peru af te reizen.
Hierbij even onze route Bali-Lombok-Flores
je kunt niet alles doen, dus keuzes maken en anders gewoon terug gaan!
Aankomst Bali 12.30 uur
Transfer naar Ubud
Ubud en omgeving
Transfer naar Munduk, via Jatiluwih rijstvelden
Munduk.
Munduk
Transfer naar Padangbai
Gili Meno (2 nachten)
Gilli T
Senggigi (2 nachten)
Mt Rinjani
Senggigi
Perama (2 nachten) Lubuan bajo
Labuan Bajo (2 nachten)
Bajawa (2 nachten)
Moni (2 nachten)
Ende
Vlucht naar Denpassar
Legian (2 nachten)
Kuala Lumpur
Aankomst Bali 12.30 uur
Transfer naar Ubud
Ubud en omgeving
Munduk.
Munduk
Transfer naar Padangbai
Gili Meno (2 nachten)
Gilli T
Senggigi (2 nachten)
Mt Rinjani
Senggigi
Labuan Bajo (2 nachten)
Bajawa (2 nachten)
Moni (2 nachten)
Ende
Vlucht naar Denpassar
Legian (2 nachten)
Kuala Lumpur
-
- Reiziger
Dus Hans reef is een kanshebber als ik schildpadden wil zien hehe...
In Bali hea: Had je daar dan in Kuta een hotel voor bijvoorbeeld 4 dagen en ging je rondreizen met je kleine rugzak en ergens anders ter plekke overnachten of ging je elke avond terug naar kuta om vervolgens ergens anders heen te rijden de volgende dag?
In Bali hea: Had je daar dan in Kuta een hotel voor bijvoorbeeld 4 dagen en ging je rondreizen met je kleine rugzak en ergens anders ter plekke overnachten of ging je elke avond terug naar kuta om vervolgens ergens anders heen te rijden de volgende dag?
-
- Reiziger
hutje schreef:Hierbij even onze route Bali-Lombok-Flores
Aankomst Bali 12.30 uur
Transfer naar Ubud
Ubud en omgeving
Munduk.
Munduk
Transfer naar Padangbai
Gili Meno (2 nachten)
Gilli T
Senggigi (2 nachten)
Mt Rinjani
Senggigi
Labuan Bajo (2 nachten)
Bajawa (2 nachten)
Moni (2 nachten)
Ende
Vlucht naar Denpassar
Legian (2 nachten)
Kuala Lumpur
Wat lief.
JA alle informatie is welkom hoor en dat nummer van de driver ook mocht ik wel naar Flores gaan

Ik zie dat je mount rinjani op de lijst hebt staan. heb je die ook beklommen? ik las dat het wel drie dagen duurde en elke dag 10 uur lopen :S Dat kan mijn reisgenootje zoizo niet, maar zou het zelf wel willen zien...
Ik zie er een paar dingen bijstaan die ik ook in gedachten had zoals Ubud en omgeving misschien padangbai d gili eilanden en sengiggi...
Wat vond je echt super en wat vond je minder en wat vond je van de gili's ?
Ik lees zo veel verschillende meningen over alle drie de gili's dat ik het niet meer weet qua koraal mooi water en schildpadden haha.
Maar iemand anders zei dat het makkelijk/snel te doen was om van de ene gili aar de andere te varen dus misschien ga ik gewoon eilandhoppen

Hoe lang ben je daar ookalweer gebleven?
Hi,
We zijn incl reisdagen 28 dagen weggeweest.
Rinjani zijn we aan begonnen, echter ivm probleem van mijn vriendin is het niet gelukt. Het was een trip van 2 dagen. Met een goede conditie en geen last van je enkel moet dat lukken;). Op internet is wel te vinden hoelang het lopen is, in lek geval geen 10 uur 3 dagen lang (is vast ook een optie hoor..)
Wij vonden Flores top, heerlijk rustig en echt het gevoel in het echte indonesie te zijn.
Gili meno is top. Gili T zou ik niet voor kiezen, heel toeristisch.
Je kunt vh ene naar het andere eiland. Is zeker te regelen.
Accomodatie is misschien moeilijk, dat weet ik niet, maar als je iets goeds wilt hebben evt minimaal een aantal dagen van tevoren even bellen of zo.
Grt nathan
indonesie2go.nl/snorkelen-met-schildpadden-bij-gili-meno
je zou dus schildpadden moeten kunnen vinden, wij zagen er een paar bij Gili.
Volgend jaar staat Borneo op het programma, daar zijn ze ook
We zijn incl reisdagen 28 dagen weggeweest.
Rinjani zijn we aan begonnen, echter ivm probleem van mijn vriendin is het niet gelukt. Het was een trip van 2 dagen. Met een goede conditie en geen last van je enkel moet dat lukken;). Op internet is wel te vinden hoelang het lopen is, in lek geval geen 10 uur 3 dagen lang (is vast ook een optie hoor..)
Wij vonden Flores top, heerlijk rustig en echt het gevoel in het echte indonesie te zijn.
Gili meno is top. Gili T zou ik niet voor kiezen, heel toeristisch.
Je kunt vh ene naar het andere eiland. Is zeker te regelen.
Accomodatie is misschien moeilijk, dat weet ik niet, maar als je iets goeds wilt hebben evt minimaal een aantal dagen van tevoren even bellen of zo.
Grt nathan
indonesie2go.nl/snorkelen-met-schildpadden-bij-gili-meno
je zou dus schildpadden moeten kunnen vinden, wij zagen er een paar bij Gili.
Volgend jaar staat Borneo op het programma, daar zijn ze ook

De Gili's liggen echt maar 10 minuten varen uit elkaar, het maakt qua koraal niet uit waar je zit.
Duikscholen duiken rondom alle eilanden, je hoeft voor een bepaalde duikstek dus niet op het dichtstbijzijnde eiland te blijven.
Voor minder dan 10 euro kun je daarnaast een snorkeltrip/glassbotomboottrip nemen naar de andere eilanden.
Emmen, schildpadden zijn niet bepaald zeldzaam in Indonesie. Al zie je ze op sommige plekken net wat vaker dan op andere plekken. Ik heb er de afgelopen week in ieder geval weer meerderen gezien.
Groet uit Raja Ampat, Papua
Duikscholen duiken rondom alle eilanden, je hoeft voor een bepaalde duikstek dus niet op het dichtstbijzijnde eiland te blijven.
Voor minder dan 10 euro kun je daarnaast een snorkeltrip/glassbotomboottrip nemen naar de andere eilanden.
Emmen, schildpadden zijn niet bepaald zeldzaam in Indonesie. Al zie je ze op sommige plekken net wat vaker dan op andere plekken. Ik heb er de afgelopen week in ieder geval weer meerderen gezien.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
Dus bijna 4 weken. pfff ik moet echt zo gaan inkorten qua wat ik wil zien dat is gewoon niet leuk meer haha. Denk dat ik alvast moet gaan sparen voor Indo part 2 
Hoe heb je het reizen ervaren daar?
Oke 2 dagen is ng wel te doen. Ja misschien had diegene een lange tour gedaan ofzo, las dat in een topic op deze site toevallig dus dacht ff van wooooow...
Ik houd ook niet zo van touristische plekjes maar lees net dat jenny zei dat het maar tien minuten van elkaar vandaan is allemaal dus dat is echt kei dichtbij dus kan gewoon op 1 eiland blijven en dan eialndhoppen
JA Borneo lijkt me echt weer heel anders en super, Veel plezier alvast de volgende trip
Bedankt voor je info

Hoe heb je het reizen ervaren daar?
Oke 2 dagen is ng wel te doen. Ja misschien had diegene een lange tour gedaan ofzo, las dat in een topic op deze site toevallig dus dacht ff van wooooow...
Ik houd ook niet zo van touristische plekjes maar lees net dat jenny zei dat het maar tien minuten van elkaar vandaan is allemaal dus dat is echt kei dichtbij dus kan gewoon op 1 eiland blijven en dan eialndhoppen

JA Borneo lijkt me echt weer heel anders en super, Veel plezier alvast de volgende trip

Bedankt voor je info

-
- Reiziger
Jenny schreef:De Gili's liggen echt maar 10 minuten varen uit elkaar, het maakt qua koraal niet uit waar je zit.
Ooo wat leuk je bent gewoon online vanuit Indonesie as we speak haha..
Hoe bevalt het daar hoe is het weer enzooooo. Weer veel veranderd sinds je laatste trip ofnie?
Waar heb je de schildpadden gezien hihi?
Goed om te weten dat het zo dichtbij elkaar is. Nu weet ik dat ik eigenlijk niet echt een verkeerd eiland kan kiezen omdat ik bij allemaal kan komen.
Zijn er vanuit meno ook veel boten die naar de andere eilandjes gaan of niet aangezien meno het minst toeristisch is met de minste faciliteiten?
Geniet van je dagen daar

Ik zit nu dus in het oosten, en het weer is daar anders dan op bv. Java en Bali. Geen regenseizoen, maar het hele jaar door kans op regen. Gisteravond bijvoorbeeld regen en onweer gehad. Maar er is altijd volop zon.
Of dit gebied veranderd is weet ik niet, ik ben hier nooit eerder geweest. Het is toch een volle dag reizen uit Bali om hier te komen. (Ruim 11 uur, 2 vliegtuigen en 2 boten.)
Wat Bali betreft: de prijzen blijven stijgen. Zeker in dit seizoen. Het was overigens minder druk dan ik verwachtte, maar waarschijnlijk ben ik nét voor de drukte naar het oosten gegaan.
Op Bali is afgelopen weken ook wel wat regen gevallen. Het zijn de tropen, dan heb je dat. Ik vind het vaak wel fijn als er ook wat wolken zijn, ik kan slecht tegen de volle zon.
Wat de boten vanaf Nemo betreft: echt geen enkel probleem. Een boot charteren kan altijd, maar er is ook een soort van lijndienst. Tijden moet je daar even navragen.
Je kan evt een lokale simkaart met data kopen, heb ik nu ook. Deze site is echter te zwaar voor het netwerk op dit eiland, het lukt me niet echt berichten te posten (nu meer dan 10 keer geprobeerd....)
Of dit gebied veranderd is weet ik niet, ik ben hier nooit eerder geweest. Het is toch een volle dag reizen uit Bali om hier te komen. (Ruim 11 uur, 2 vliegtuigen en 2 boten.)
Wat Bali betreft: de prijzen blijven stijgen. Zeker in dit seizoen. Het was overigens minder druk dan ik verwachtte, maar waarschijnlijk ben ik nét voor de drukte naar het oosten gegaan.
Op Bali is afgelopen weken ook wel wat regen gevallen. Het zijn de tropen, dan heb je dat. Ik vind het vaak wel fijn als er ook wat wolken zijn, ik kan slecht tegen de volle zon.
Wat de boten vanaf Nemo betreft: echt geen enkel probleem. Een boot charteren kan altijd, maar er is ook een soort van lijndienst. Tijden moet je daar even navragen.
Je kan evt een lokale simkaart met data kopen, heb ik nu ook. Deze site is echter te zwaar voor het netwerk op dit eiland, het lukt me niet echt berichten te posten (nu meer dan 10 keer geprobeerd....)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
wij hebben ook heel erg moeten inkorten toen... je kunt beter genieten ipv haasten...
Eilanden liggen inderdaad niet ver van elkaar, dus je kunt eilandhoppen, alhoewel je dat meestal zelf moet regelen, het is niet zo dat er om het half uur een bootje gaat of zo, maar genoeg locals met een boot;) Maar even rekening houden dat je dit nog wel moet regelen en dan het ok vroeg donker is (ivm terugweg)
forum.indonesiepagina.nl/topic/8059/0/verbindingen_tussen_gili_eilandjes.php
travelmarker.nl/bestemmingen/azie/indonesie/bezienswaardigheden/gili_eilanden.htm
Koraal vond ik wel verschillen ivm beschadiging. Dus inderdaad ik zal voor Gilli Meno gaan. Gilli T is meer een Sunny Beach gevoel, en daar hoef ik niet voor naar indonesie.
Mooiste koraal zagen wij tijdens onze trip met Perema van Lombok naar Flores.
Eilanden liggen inderdaad niet ver van elkaar, dus je kunt eilandhoppen, alhoewel je dat meestal zelf moet regelen, het is niet zo dat er om het half uur een bootje gaat of zo, maar genoeg locals met een boot;) Maar even rekening houden dat je dit nog wel moet regelen en dan het ok vroeg donker is (ivm terugweg)
travelmarker.nl/bestemmingen/azie/indonesie/bezienswaardigheden/gili_eilanden.htm
Koraal vond ik wel verschillen ivm beschadiging. Dus inderdaad ik zal voor Gilli Meno gaan. Gilli T is meer een Sunny Beach gevoel, en daar hoef ik niet voor naar indonesie.
Ja, we verbleven in Suka Beach Inn. Gelegen aan Lane Poppies II in Kuta.
Dus Hans reef is een kanshebber als ik schildpadden wil zien hehe...
Prima backpackershotel, 1-persoonskamers voor +- 7 euro per nacht. Dat is dan inclusief Wi-Fi, ontbijt en een zwembad.
Een scooter huur je voor ongeveer 4 euro per dag. Wanneer je voor langere tijd een scooter huurt kun je afdingen naar 3 euro per dag.
Hans Reef is inderdaad een kanshebber, maar dat zijn de andere dive sites ook wel zoals hier boven vermeld.
Heb zelf ook schildpadden en haaien gezien bij de Komodo's...
Gili Trawangan is inderdaad vrij toeristisch, veel backpackers die daar komen om overdag te relaxen en 's avonds te feesten. Dat moet je een beetje liggen...
Veel plezier in ieder geval!
Ik vind dat ik met mijn 8 weken al teveel keuzes moet maken, dus ik kan me jouw 3-weken-keuzestress heel goed voorstellen.
Tot zover mijn nuttige bijdrage aan dit topic.
Groeten live vanuit Jakarta.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
-
- Reiziger
Ja verbindingen op zo een verre afstand zijn vaak wat lastiger, dat merk ik ook vaak als ik Nederland uitga. Heb zelf hier al een week een super langzame verbinding (gewoon thuis) wat echt irritant is nu ik een beetje een route wil maken en me verdiepen in sommige details...Jenny schreef:Ik zit nu dus in het oosten, en het weer is daar anders dan op bv. Java en Bali. Geen regenseizoen, maar het hele jaar door kans op regen. Gisteravond bijvoorbeeld regen en onweer gehad. Maar er is altijd volop zon.
Ik heb waterdichte wandelschoenen gekocht dus zolang het niet te vaak gaat regenen vind ik het geen probleem haha. En een beetje bewolking is ook goed voor het maken van foto's overdag. Heb een canon eos recent gekocht die ik ook mee wil nemen om de mooie plekjes vast te leggen

Oke ik zal de locals aanspreken voor meer informatie dat moet wel goed komen als ik het hier zoo hoor

-
- Reiziger
Haha gekkie.Bird schreef:Ik vind dat ik met mijn 8 weken al teveel keuzes moet maken, dus ik kan me jouw 3-weken-keuzestress heel goed voorstellen.
Je leeft met me mee dat is jou bjijdrage bij deze

Genietzeeee
-
- Reiziger
Ja je hebt gelijk. Ik denk dat ik ook wat langer op 1 plek ga blijven om alles te zien dan dat ik meerdere plekken snel snel ga zien. In bali heb je ook zoveel te zien merkte ik dat ik me afvraag hoe mensen dat in 2 of 3 dagen doen haha.hutje schreef:wij hebben ook heel erg moeten inkorten toen... je kunt beter genieten ipv haasten...
ja haha goede tip anders moet ik op het strand slapen tot de volgende ochtend als er geen bootjes meer zijn

Gili air is een beetje een mix van gili T en meno las ik, daar is ook Hans reef (heb het even opgezocht).
Ik heb er echt zo een zin in. Hopelijk gaat me reisgenootje ook vrolijk de vakantie tegemoet. Dat was in Rome soms minder.
Indonesië here i comeeee