reisschema thailand eerste keer thailand.
reisschema thailand eerste keer thailand.
ik ga de eerste keer naar thailand in november.
ik heb een schema opgesteld waar ik nog een paar vragen over heb.
16e aankomst 14:30 bangkok vliegveld.
16e bangkok
– bijkomen, stad verkennen. (overnachting eastin makkasan)
17e bangkok
– fietstocht co van kessel, koninklijk paleis.
18e bangkok – kanchanburi
– in de ochtend vertrekken naar kanchanburi
– riverkwai
19e kanchanburi
– erawan watervallen
20e kanchanburi – ayutthaya
– in de ochtend vertrekken, dag doorbrengen in ayutthaya.
– nachttrein naar chiang mai
21e tot 26e chiang mai
– kook workshop
– nachtmarkt
– spa – wellnes
– misschien zipplines, en elephant nature. Niet zeker.
– tips zijn welkom!
26e chiang mai – suratthani
– vlucht via asia air ochtend. Overstap in bangkok. rond 2 uur aankomst suratthani dan door naar khao sok treetops. (iemand tips voor goede overnachting. Het liefst in boomhut en rafthouse.
27e tot 29e khoa sok
– jungle trekking
– zwemmen batcave
– night safari
– kano tubing
29e khoa sok – eilanden.
29e tot 7e eilanden
7e vlucht terug naar bangkok
8e bangkok
– khoa san road
9e bangkok amsterdam.
het is een vrij druk schema, misschien chiang mai weglaten? of is dat iets wat ik gezien moet hebben.?
voor de eilanden ben ik nog op zoek naar de juiste plek.
ao nang 0railey beach - racha yai- ko ngai-
zoveel moois te zien.
hoop dat jullie me een beetje verder kunne helpen.
ik heb een schema opgesteld waar ik nog een paar vragen over heb.
16e aankomst 14:30 bangkok vliegveld.
16e bangkok
– bijkomen, stad verkennen. (overnachting eastin makkasan)
17e bangkok
– fietstocht co van kessel, koninklijk paleis.
18e bangkok – kanchanburi
– in de ochtend vertrekken naar kanchanburi
– riverkwai
19e kanchanburi
– erawan watervallen
20e kanchanburi – ayutthaya
– in de ochtend vertrekken, dag doorbrengen in ayutthaya.
– nachttrein naar chiang mai
21e tot 26e chiang mai
– kook workshop
– nachtmarkt
– spa – wellnes
– misschien zipplines, en elephant nature. Niet zeker.
– tips zijn welkom!
26e chiang mai – suratthani
– vlucht via asia air ochtend. Overstap in bangkok. rond 2 uur aankomst suratthani dan door naar khao sok treetops. (iemand tips voor goede overnachting. Het liefst in boomhut en rafthouse.
27e tot 29e khoa sok
– jungle trekking
– zwemmen batcave
– night safari
– kano tubing
29e khoa sok – eilanden.
29e tot 7e eilanden
7e vlucht terug naar bangkok
8e bangkok
– khoa san road
9e bangkok amsterdam.
het is een vrij druk schema, misschien chiang mai weglaten? of is dat iets wat ik gezien moet hebben.?
voor de eilanden ben ik nog op zoek naar de juiste plek.
ao nang 0railey beach - racha yai- ko ngai-
zoveel moois te zien.
hoop dat jullie me een beetje verder kunne helpen.
-
Re: reisschema thailand eerste keer thailand.
Ik zeg: niets meer veranderen!!
Chiang mai moet je zeker niet overslaan. Ook prachtige jungle daar. Je reisschema is niet te druk want je hebt een lange tijd in chiang mai en de eilanden. Fietstocht Co van kessel is ook erg leuk!!!
Chiang mai moet je zeker niet overslaan. Ook prachtige jungle daar. Je reisschema is niet te druk want je hebt een lange tijd in chiang mai en de eilanden. Fietstocht Co van kessel is ook erg leuk!!!
Ik zou de fietstocht juist niet doen. Er is in Bangkok zoveel te zien op eigen gelegenheid en zeker als je moe bent zou ik dan niet voor de fietstocht kiezen. Beter paleis combineren met wat pho of boottochtje en wat arun of zelf de megamalls (airco fijn voor de jetlag) dan fietsen.
Veel van de plekken waar de fietstocht komt kan je ook prima zelf komen zoals chinatown of thonburi jammer genoeg doen weinig reizigers dit Ik zou dat fietsen pas doen als je een ervaren bangkok reiziger bent en geen andere dingen meer te doen hebt.
Verder ziet het er trouwens goed uit.
Veel van de plekken waar de fietstocht komt kan je ook prima zelf komen zoals chinatown of thonburi jammer genoeg doen weinig reizigers dit Ik zou dat fietsen pas doen als je een ervaren bangkok reiziger bent en geen andere dingen meer te doen hebt.
Verder ziet het er trouwens goed uit.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
Ik ook een duit in het zakje...
Die fietstocht heeft mijn kijk op BKK (een beetje) veranderd. Ik had altijd een grote hekel aan BKK en nu nog maar een kleine haha
Ik vond het juist heel leuk dat iemand (de gids) me meenam naar plekjes waar ik normaal zelf niet zo snel zou komen.
Juist als je moe bent en geen zin hebt om na te denken over wat je wilt.
Zo zie je maar weer, iedereen is anders. Ik zou het wel doen!
Verder vind ik je schema prima opgezet met voldoende tijd en ruimte voor alles en inderdaad, Chiang Mai ook zeker niet overslaan. De rit op de scooter naar Pai vond ik zelf erg leuk. Wel heel heel heel voorzichtig rijden en voor een of twee dagen is Pai misschien niet zo bijzonder. Dan gaat het echt meer om de rit en de ervaring. Pai wordt voor de meeste mensen geloof ik pas leuk als ze wat langer blijven (hoewel de meningen daarover zeer uiteenlopen).
ik wilde vorige week mijn vaste guesthouse in Chiang Mai in de database zetten, maar dat gaat helaas niet meer.
Ik slaap altijd in Kavil Guesthouse (1). Lekker rustig en goedkoop (THB 200), prettige kamers en hele lieve eigenaren. Maar het is geen hostel en je komt hier misschien minder (jonge) reizigers tegen.
Wat betreft Khao Sok en de eilanden, dat ligt ook een beetje aan je budget.
Ik zou in Khao Sok het meer absoluut niet overslaan. Dat vond ik het mooiste van het hele NP.
Je kan overal rafthouses boeken en op een enkele dure uitzondering na, komt het allemaal op hetzelfde neer.
Ik denk dat de locatie een grotere rol speelt. Onze gids vertelde dat er delen van het park zijn waar je nog grote wilde dieren kunt zien. Dat was niet het geval op de plek waar wij zaten, maar ik vond dat niet zo belangrijk, omdat de omgeving gewoon al zo prachtig was.
Via Andaman Discoveries kun je volgens mij je eigen programma samenstellen, maar je kunt ook pas een toertje boeken als je daar aankomt.
Ik ben nog niet op Ko Ngai of Ko Kradan geweest, omdat ik begrepen heb dat het erg dure eilanden zijn (maar dit was al een jaar of 2 geleden). In die hoek liggen veel leuke eilandjes, afhankelijk van je behoefte... Ik vond Ko Yao Noi erg leuk, maar dat is ook heel rustig.
Ko Muk is wat drukker (aan een kant kant tenminste), Ko Jum is ook rustig.
Nou ja, hier vind je een hele rits artikelen over eilanden aan de Andaman Kust:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/thailand/
Ik ben zelf groot fan van Ko Lanta, omdat het lekker groot is en je vindt er alles wat een (vakantie) eiland nodig heeft; rust, natuur, prachtige stranden, supervriendelijke mensen, maar ook een feestje, een pizza en een goede kop koffie ; )
En makkelijk te bereiken. En geweeeeeeeeldig mooi duiken/snorkelen, als je daarvan houdt.
Eind november/begin december begint het in die hoek net een beetje druk te worden...
Ik zou voor een week Lanta aanraden en van daar uit dagtripjes maken naar andere eilanden.
Veel plezier met de voorpret!!
Die fietstocht heeft mijn kijk op BKK (een beetje) veranderd. Ik had altijd een grote hekel aan BKK en nu nog maar een kleine haha
Ik vond het juist heel leuk dat iemand (de gids) me meenam naar plekjes waar ik normaal zelf niet zo snel zou komen.
Juist als je moe bent en geen zin hebt om na te denken over wat je wilt.
Zo zie je maar weer, iedereen is anders. Ik zou het wel doen!
Verder vind ik je schema prima opgezet met voldoende tijd en ruimte voor alles en inderdaad, Chiang Mai ook zeker niet overslaan. De rit op de scooter naar Pai vond ik zelf erg leuk. Wel heel heel heel voorzichtig rijden en voor een of twee dagen is Pai misschien niet zo bijzonder. Dan gaat het echt meer om de rit en de ervaring. Pai wordt voor de meeste mensen geloof ik pas leuk als ze wat langer blijven (hoewel de meningen daarover zeer uiteenlopen).
ik wilde vorige week mijn vaste guesthouse in Chiang Mai in de database zetten, maar dat gaat helaas niet meer.
Ik slaap altijd in Kavil Guesthouse (1). Lekker rustig en goedkoop (THB 200), prettige kamers en hele lieve eigenaren. Maar het is geen hostel en je komt hier misschien minder (jonge) reizigers tegen.
Wat betreft Khao Sok en de eilanden, dat ligt ook een beetje aan je budget.
Ik zou in Khao Sok het meer absoluut niet overslaan. Dat vond ik het mooiste van het hele NP.
Je kan overal rafthouses boeken en op een enkele dure uitzondering na, komt het allemaal op hetzelfde neer.
Ik denk dat de locatie een grotere rol speelt. Onze gids vertelde dat er delen van het park zijn waar je nog grote wilde dieren kunt zien. Dat was niet het geval op de plek waar wij zaten, maar ik vond dat niet zo belangrijk, omdat de omgeving gewoon al zo prachtig was.
Via Andaman Discoveries kun je volgens mij je eigen programma samenstellen, maar je kunt ook pas een toertje boeken als je daar aankomt.
Ik ben nog niet op Ko Ngai of Ko Kradan geweest, omdat ik begrepen heb dat het erg dure eilanden zijn (maar dit was al een jaar of 2 geleden). In die hoek liggen veel leuke eilandjes, afhankelijk van je behoefte... Ik vond Ko Yao Noi erg leuk, maar dat is ook heel rustig.
Ko Muk is wat drukker (aan een kant kant tenminste), Ko Jum is ook rustig.
Nou ja, hier vind je een hele rits artikelen over eilanden aan de Andaman Kust:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/thailand/
Ik ben zelf groot fan van Ko Lanta, omdat het lekker groot is en je vindt er alles wat een (vakantie) eiland nodig heeft; rust, natuur, prachtige stranden, supervriendelijke mensen, maar ook een feestje, een pizza en een goede kop koffie ; )
En makkelijk te bereiken. En geweeeeeeeeldig mooi duiken/snorkelen, als je daarvan houdt.
Eind november/begin december begint het in die hoek net een beetje druk te worden...
Ik zou voor een week Lanta aanraden en van daar uit dagtripjes maken naar andere eilanden.
Veel plezier met de voorpret!!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
hartelijk dank voor jullie (uitgebreide) reacties!! met name de eilandjes eens goed bekeken!
ook nu zeker ervan dat ik chiang mai erin houdt
dit schema lijkt me indd wel goed te doen, ben alleen aan het kijken waar ik een dag speling heb omdat ik heel graag een dag naar het nature elephant park in kanchanburi wil. keuzes keuzes haha.
ook ben ik erg aan het twijfelen of ik sommige hotels al van te voren moet boeken omdat het toch een redelijk drukke tijd is. we hoeven niet echt luxe maar ben ook niet van het primitieve. betaal liever een paar euro meer voor een kamer ''luxe'' (schoon, goede matrassen enz.)
ons budget is 50 euro per dag. buiten de hotels en meeste excursies om. dus met name voor eten en OV.
geen idee of dit genoeg is?
ook nu zeker ervan dat ik chiang mai erin houdt
dit schema lijkt me indd wel goed te doen, ben alleen aan het kijken waar ik een dag speling heb omdat ik heel graag een dag naar het nature elephant park in kanchanburi wil. keuzes keuzes haha.
ook ben ik erg aan het twijfelen of ik sommige hotels al van te voren moet boeken omdat het toch een redelijk drukke tijd is. we hoeven niet echt luxe maar ben ook niet van het primitieve. betaal liever een paar euro meer voor een kamer ''luxe'' (schoon, goede matrassen enz.)
ons budget is 50 euro per dag. buiten de hotels en meeste excursies om. dus met name voor eten en OV.
geen idee of dit genoeg is?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Je hoeft niets van te voren te boeken. Veel fijner toch ook? Zo zit je nergens aan vast en kan je ergens zo kort of lang blijven als dat je zelf wilt. je hebt het over een budget van 50 euro exclusief hotel en excursies. Dat is een absurd hoog budget!
Je kunt je prima redden met een budget van 25 euro per persoon per dag INCLUSIEF accommodaties en excursies. Zelf zat ik daar ruim onder (15 euro per dag) maar als je af en toe wat luxe wilt is 25 euro een prima budget. Maar ja, je kunt het zo luxe maken als dat je zelf wilt dus er zijn vast mensen die er wel 50 euro per dag door heen smijten...
Als je meer wilt weten over route in Thailand, budget etc neem dan eens een kijkje op mijn blog!

Als je meer wilt weten over route in Thailand, budget etc neem dan eens een kijkje op mijn blog!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
50 euro voor eten en OV
Wij aten soms heerlijk vers gemaakte gebakken rijst met groente voor 1 euro pp met gratis drinkwater!
Als je Westers gaat eten ben je duurder uit, maar voor ons nog super goedkoop.
Ik hoop dat je daar wat goede projecten tegenkomt, daar is een donatie altijd welkom

Wij aten soms heerlijk vers gemaakte gebakken rijst met groente voor 1 euro pp met gratis drinkwater!
Als je Westers gaat eten ben je duurder uit, maar voor ons nog super goedkoop.
Ik hoop dat je daar wat goede projecten tegenkomt, daar is een donatie altijd welkom

Niet iedereen wil backpacken, sommige mensen willen meer luxe. Sommige mensen calculeren kun budget wat ruim in omdat ze geen idee hebben van de kosten.
Ieder zijn ding en keus!
Ieder zijn ding en keus!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Beter ook te hoog inschatten en goedkoper uitkomen dan andersom 

Ha Jenny, ik ben overigens echt geen backpacker, die tijd ligt ver achter me
Ik gun alleen de kleine ondernemers een goede omzet.

Ik gun ook de lokale ondernemers omzet. Maar ik ken ook voldoende mensen die niet van straat willen/durven etenTorra schreef:Ha Jenny, ik ben overigens echt geen backpacker, die tijd ligt ver achter me![]()

(Je smiley was een beetje gemeen, vond ik...)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
50 euro voor ov en eten . Soms zit daar wel een excursie bij of hotel. Ook heb ik natuurlijk gedacht aan fooien tips en donaties. Je bent tenslotte in een land waar veel armoede is en ik met mijn soft hartje laat toch wel altijd genoeg achter.

Niet mee eens hoor de meeste mensen in Thailand hebben echt wel een goed leven. Zomaar geld achter laten is eigenlijk nooit een goed idee. Waarom zou je dan nog werken als je ook donaties kunt krijgen.kisajera schreef:50 euro voor ov en eten . Soms zit daar wel een excursie bij of hotel. Ook heb ik natuurlijk gedacht aan fooien tips en donaties. Je bent tenslotte in een land waar veel armoede is en ik met mijn soft hartje laat toch wel altijd genoeg achter.
Wil je toch iets doen zoek dan een goed project. Misschien iets voor bejaarden of olifanten. Geen schooltjes want er zijn genoeg verhalen dat Thaise schoolteachers hun baan kwijt raakten omdat een westerling voor niets wel even vrijwilligerswerk als leerkracht kwam geven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY