Geen vluchten naar Tel Aviv maar visum verloopt wat te doen?
Geen vluchten naar Tel Aviv maar visum verloopt wat te doen?
Moeilijke vraag: Sinds vandaag hebben veel Europese vliegmaatschappijen hun vluchten naar Tel Aviv voorlopig geschrapt. Mijn vriend is echter nog in Nederland. In augustus verloopt zijn 3 maanden dat hij hier mag zijn. Stel je voor dat er dan nog steeds niet gevlogen wordt en hij dus niet terug kan tot er weer gevlogen wordt. Dan moet hij zich, neem ik aan, melden bij de vreemdelingen politie? Het is namelijk niet de bedoeling dat hij hier veel langer blijft. En ik wil over een jaar, als hij wel hier naartoe wil komen voor een jaar geen problemen krijgen omdat ik hem nu hier illegaal houdt ivm die ellende daar.
Ik was eigenlijk van plan om eens te bellen naar de ambassade of het IND. Waar raden jullie aan informatie op te vragen? Maakt het uit dat hij in Brussel aangekomen is? Of moet hij zich dan in Belgie gaan melden?
Ik was eigenlijk van plan om eens te bellen naar de ambassade of het IND. Waar raden jullie aan informatie op te vragen? Maakt het uit dat hij in Brussel aangekomen is? Of moet hij zich dan in Belgie gaan melden?
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Re: Geen vluchten naar Tel Aviv maar visum verloopt wat te d
ik zou idd vragen voor een spoedaanvraag bij IND. de regels en termijnen zijn in Nederland keihard en een overstay wil je niet riskeren. Aangezien hij in Nederland verblijft moet hij zich ook hier melden, IND komt dan wel met de te ondernemen stappen.
Succes:)
Succes:)
Er zijn genoeg luchtvaartmaatschappijen die gewoon op Tel Aviv vliegen. Zo vliegt EL AL twee keer per dag vanaf Schiphol. Ook Arkia vliegt meerde keren per week tussen Amsterdam en Tel Aviv. British Airways is ook niet gestopt met vliegen op Israël. Omboeken is dus een optie.
Overigens heeft de FAA, de Amerikaanse luchtvaartautoriteit, aangegeven dat er weer op Israël gevlogen mag worden vanuit Amerika. De verwachting is dan ook dat de Europese luchtvaartmaatschappijen dat ook snel weer gaan doen.
Overigens heeft de FAA, de Amerikaanse luchtvaartautoriteit, aangegeven dat er weer op Israël gevlogen mag worden vanuit Amerika. De verwachting is dan ook dat de Europese luchtvaartmaatschappijen dat ook snel weer gaan doen.
Ja nu zijn er genoeg luchtvaartmaatschappijnen die gewoon op Tel Aviv vliegen. Je kan alleen niet voorspellen of dit ook zo is in augustus. Ik vind het slim om informatie aan de voorkant in te winnen, zeker omdat we nu weten dat de kans aanwezig is dat het lastig kan worden Israel te bereiken. Bedoel er zijn meer mensen die dan moeten worden omgeboekt en de vraag is of je dan nog op tijd op een vlucht kan.
Het klopt dat de regels keihard zijn. Ik ken iemand die is 'gedeported' door een overstay en dus Europa een lange tijd niet meer in mag.
Ik zou - naast de IND - ook even informatie opvragen bij de Ambassade van Israel in Den Haag wat zij adviseren en wat zij kunnen betekenen hierin. Dat kan hij allicht ook zelf doen?
Het klopt dat de regels keihard zijn. Ik ken iemand die is 'gedeported' door een overstay en dus Europa een lange tijd niet meer in mag.
Ik zou - naast de IND - ook even informatie opvragen bij de Ambassade van Israel in Den Haag wat zij adviseren en wat zij kunnen betekenen hierin. Dat kan hij allicht ook zelf doen?
Vliegen naar Eilat zou ook een optie kunnen zijn.
Ik durf wel te stellen dat er altijd vluchten vanuit Europa (a'dam, Brussel, Parijs) naar Israel gaan. El Al zal namelijk zijn vluchten nooit staken. Is tegen de cultuur dat mensen niet naar huis kunnen. Het zal dus mogelijk zijn dat andere maatschappijen niet vliegen en dat je een enkeltje bij El Al zal moeten kopen.