Bus en treinkaartjes kopen: hoe en waar?

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
Taan
Vakantieganger

Bus en treinkaartjes kopen: hoe en waar?

Bericht door Taan »

Ik ga in september solo op reis, beginnend in het zuiden van Kroatië (Dubrovnik). Van daaruit reis ik via verschillende stops aan de kust van Kroatië omhoog, om daarna door te trekken naar Wenen, Praag, Berlijn, en van daaruit weer terug naar Nederland. Nu ben ik me aan het oriënteren op gebied van transport. In Kroatië denk ik dat ik alles wel ter plekke kan regelen, en dat kan in de andere steden vast ook wel, maar ik denk dat er daar een hoop winst te halen valt als ik dingen misschien online boek en een beetje uitzoek hoe en waar. Zo keek ik net bijvoorbeeld op NSHighspeed voor tickets van Berlijn naar NL en daar liepen de prijzen tussen de 19-44 euro op dezelfde dag.

Bus of trein maakt me niet zoveel uit, liefst niet te duur en niet te lang natuurlijk. Het probleem is dat ik geen vast tijdschema heb, en daar wil ik me ook niet aan binden. Ik denk dat ik een paar dagen van tevoren steeds mijn vervoer regel. Wat raden jullie me aan? Hoe, waar en wanneer moet ik boeken? Zijn er bepaalde sites die ik in de gaten moet houden, of heeft dat geen nut als je niet ver van te voren boekt, en kan ik net zo goed ter plekke op het station een kaartje kopen?
GoAroundEurope

Re: Bus en treinkaartjes kopen: hoe en waar?

Bericht door GoAroundEurope »

Het kan nooit kwaad om van tevoren de prijzen te bekijken. Want zeker voor busreizen geldt dat hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het wordt.

Wat betreft treinreizen dan kan ik je aanraden om eens te kijken op www.seat61.nl. Daar kun je alle informatie vinden over treinreizen in Europa. Ook de links naar alle treinorganisaties in Europa.

Op www.goeuro.com kan je verschillende transport opties vergelijken op prijs en duur.

Daarnaast is www.eurolines.com een interessante partij die busreizen heeft door heel Europa.

Veel succes!
Plaats reactie