pareltjes in Indonesie en Maleisie

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

pareltjes in Indonesie en Maleisie

Bericht door zaratoestra »

hi allen,

wij zijn momenteel op lombok en plannen nadien verder te reizen naar flores, misschien sumba, sulawesi en misschien sumatra. Vervolgens gaan we naar Maleisie. Zeker en vast Sabah en Sarawak maar misschien ook een stukje vasteland.

Voor ons voelt Bali en Lombok totaal anders aan dan Cambodja, Laos, Thailand. We weten nog niet helemaal welk gevoel we erbij moeten hebben. Maar in tegenstelling tot Cambodja, laos, thailand waar ik mij altijd wel heel goed thuis voelde en tevreden loopt het nu meestal een paar dagen goed waarna ik nadien mij opnieuw weer niet echt 'thuis' voel. Weet niet echt aan wat het ligt.
wie van jullie is al geweest op plekken in indonesie en maleisie en heeft goede tips voor natuur, cultuur, leuke plekjes, goede gidsen, leuke plekjes om te verblijven.
Niet perse de dingen die je in een reisgids ook terug vindt, mag natuurlijk ook wel...maar gewoon dingen die jullie heel hard bevallen zijn en die jullie kunnen aanraden.
Groetjes Ellen, vanuit Kuta, Lombok
Jenny
Reisexpert

Re: pareltjes in Indonesie en Maleisie

Bericht door Jenny »

Je noemt zoveel plekken dat het onbegonnen werk is om advies te geven. Ook omdat de plekken die je noemt zeer divers zijn. Kijk nog eens op http://www.ikreis.net/main.php?cid=16 ;)

Voor het backpackgevoel zou ik de Perama boot van Lombok naar Flores aanraden. Of Ketambe op Sumatra.

Op Flores zullen buiten Labuan Bajo weinig toeristen zijn, op Sumba helemaal niemand.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik heb op dit moment alleen tips voor het vasteland van Maleisië, daar vond ik Ipoh en Penang erg fijne plekken. Vooral Ipoh is een plek waar weinig tot geen toeristen komen, maar die echt de moeite waard is. In Penang moet je echt iets langer blijven dan de gemiddelde 2 a 3 nachten. En lekker zelf ronddwalen zonder plattegrond of reisboek, de beste manier om mooie plekken te vinden.
Verder denk ik dan Kota Bharu buiten de ramadan ook erg gezellig is, veel backpackers op doorreis naar de Perhentians, er wordt veel handwerk gemaakt en je kunt er fietsen naar wat Thaise tempels bij de grens. Maar ik was er tijdens deze ramadan en alle winkels en de meeste restaurants waren gesloten, dat gaf een hele andere sfeer.

Ik wens je nog een goede reis en hoop dat je gauw een mooie plek gaat vinden waar je je prettig voelt.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
ManonManon

Bericht door ManonManon »

Bali en lombok zijn erg toeristisch, wellicht ligt het daar aan? Sulawesi en Sumatra zijn veel relaxter en ontzettend mooi. Op beide eilanden vind je (wat mij betreft) alles wat je wil op een reis: mooie natuurgebieden, vulkanen om te beklimmen, wildlife, prachtige onbewoonde eilandjes met slechts een paar hutjes, heerlijk eten en bijzondere cultuur en ceremonies. Beide eilanden zijn wel heel groot en gezien het landschap en de infrastructuur zijn de reistijden vrij lang. Er is voor mij geen ander land waar ik me meer thuis voel dan Indonesië!
Plaats reactie