Thailand of Cambodja?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MariekePdV

Thailand of Cambodja?

Bericht door MariekePdV »

Hallo,

ik wil volgend jaar enkele weken gaan rondreizen in m'n eentje. Hoe lang weet ik nog niet, dat hangt van mijn werk af. Ik wil eerst een globale planning maken en daarmee de hort op om vrij te vragen :) Ik wil wel minimaal 4 weken weg en hoop in te zetten op 6-8 weken.

Vast staat dat ik op Fiji ga eindigen (dat is een droom die ik al heel lang heb), maar ik zou vooraf graag naar Zuid-Oost Azië gaan. Van wat ik op internet gelezen heb, spreken Thailand en Cambodja me erg aan. Maar ook Laos is volgens velen de moeite waard. Wie is naar beide landen geweest en kan mij vertellen welk land mooier/beter/leuker/aan te raden is? Ik houd van natuur, maar wil ook graag interessante steden/cultuur zien en andere backpackers ontmoeten.

Daarnaast heb ik het spotten van Orang-oetans op mijn lijstje staan, op Sumatra. Is dat te combineren met Thailand/Cambodja? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt voor jullie reacties!
ubiytsa
Reisexpert

Re: Thailand of Cambodja?

Bericht door ubiytsa »

Alles valt te combineren met elkaar, maar niet in die tijdsperiode. Thailand, Cambodia en Laos hebben denk ik allemaal zo hun schoonheden, dus moeilijk te zeggen wat nou 'het mooist' is. Thailand is het makkelijkste en hier zijn verreweg de meeste toeristen. Laos en Cambodia zijn nog iets minder aangetast door toeristen. Cultuur en natuur hebben ze allemaal.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
MariekePdV

Bericht door MariekePdV »

ubiytsa schreef:Alles valt te combineren met elkaar, maar niet in die tijdsperiode. Thailand, Cambodia en Laos hebben denk ik allemaal zo hun schoonheden, dus moeilijk te zeggen wat nou 'het mooist' is. Thailand is het makkelijkste en hier zijn verreweg de meeste toeristen. Laos en Cambodia zijn nog iets minder aangetast door toeristen. Cultuur en natuur hebben ze allemaal.
Zou het niet te doen zijn om bijvoorbeeld 1 week Thailand of Cambodja te doen, daarna een week sumatra en daarna een week fiji? En je hebt dus zelf geen voorkeur voor of Thailand of cambodja? Wat zijn behalve de hoeveelheid toeristen de belangrijkste verschillen?
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Lijkt me een beetje veel voor zo'n korte periode inderdaad.. Ik ben zelf in totaal 7 weken in Thailand geweest en 3 weken in Cambodja en nog langer niet alles gezien..
Waarom ga je niet gewoon voor een land? Je kunt dan altijd de andere landen een andere keer doen..
In een week kun je vrijwel niets en denk daarbij eens aan reistijden en de kosten daarvoor..

Ik persoonlijk heb een lichte voorkeur voor Thailand. Lastig uit te leggen waarom. Een van de belangrijkste redenen is toch wel dat ik het Thaise eten veeel lekkerder vind denk ik haha. Daarnaast vond ik de locals in Thailand vriendelijker, maar daar hoor ik ook wisselende verhalen over en sommige mensen zeggen dit juist over Cambodja..
In ieder geval beide super om eens heen te gaan!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Travelinglight

Bericht door Travelinglight »

Misschien is het nog een overweging of je malariapillen moet slikken? Dat hoeft in Thailand niet, maar in Cambodja wel. Ik zelf heb alleen ervaring met Thailand, mooi land!
bartjjj

Bericht door bartjjj »

Hey!

Ik heb in 3 weken tijd een hoop kunnen zien van Thailand en Cambodja.
Omdat het mijn tweede keer in Thailand was, heb ik de hoogtepunten zoals de zuidelijke eilanden, Kanchanaburi en Chaing Mai kunnen overslaan.

Ik ben van Bangkok naar het relaxte eiland Koh Chang gereisd. Relaxte plek, maar niet zulk lekker weer als in Koh Samui. Toch wel een super chill eiland.
Van Koh Samui ben ik doorgereisd naar Seam Reap in Cambodja. (Echt een aanrader i.v.m. Angkor Wat). Vervolgens ben ik in het noorden bij de Preah Vihear tempel geweest. (Moet je echt van houden).
Vervolgens naar de hoofdstad van Cambodja.

Als je een week langer gaat dan ik ben geweest, kan je misschien naar Ho Chi Minh reizen via de Mekong delta. Blijkt erg vet te zijn.

Laat maar weten wat je gaat doen!
Laura27

Bericht door Laura27 »

Gezien je tijd zou ik een hele goede planning maken. Hoe lang wil je op Fiji blijven? Als je vanuit ZO Azië komt zou ik persoonlijk ook kijken hoe je van daaruit t snelst en t makkelijkst op Fiji komt. Dat is waarschijnlijk Bangkok.

Ik ben in Thailand (2x), Cambodja (2x) en Laos geweest en het is allemaal mooi op zijn eigen manier. Geen voorkeur :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ben ook een paar keer in Thailand geweest, 2 keer cambodja en een keer Laos. Ze hebben allemaal wat te bieden. Met maar 3 weken de tijd zou ik ervoor kiezen om cambodja en thailand te combineren. Laos heb je voor mijn gevoel meer tijd en vooral ook een relaxtere houding voor nodig. Op mijn site kan je overginds de routes van 2 reizen van 3 weken vinden. 2006: thailand & cambodja (bangkok, siem reap, pp, sihounkville, ko chang, ayyuthaya en kanchanaburi) en 2014 vietnam, cambodja en thailand (ho chi minh stad, can, tho, kampot, sihanoukville, koh rog, ko kong, trat, bangkok, nathom pathom). Beide zijn goed te doen om een niet te hoog tempo. Als je alleen op reis bent en niet zoals wij dit jaar met baby kan je dus nog wel meer zien.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie