Jungle tocht - waar?
Jungle tocht - waar?
Hallo,
Mijn vriend en ik vertrekken in januari voor 4.5 maand naar Zuid-Oost Azië: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Myanmar.
We willen daar graag een "jungle tocht" doen en eventueel zo bij een plaatselijke familie logeren.
Thailand hebben we al uitgesloten omdat we vrezen dat het daar al te toeristisch geworden is. Iemand een aanrader in een van de andere landen?
Alvast bedankt!
Greets
JoKi
Mijn vriend en ik vertrekken in januari voor 4.5 maand naar Zuid-Oost Azië: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Myanmar.
We willen daar graag een "jungle tocht" doen en eventueel zo bij een plaatselijke familie logeren.
Thailand hebben we al uitgesloten omdat we vrezen dat het daar al te toeristisch geworden is. Iemand een aanrader in een van de andere landen?
Alvast bedankt!
Greets
JoKi
Re: Jungle tocht - waar?
Heb een goede ervaring met de jungle tocht vanuit Luang Namtha, was een zware trekking incl slapen in een jungle camp en slapen in een dorpje (niet echt bij families thuis maar je had best wel de tijd om redelijk wat door het dorpje te lopen + de mensen te "spreken". + je gaat letterlijk door het oerwoud waarbij onze gids weer het pad meester moesten worden met hun machetes
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
-
- Reisexpert
Geen jungletocht... maar wel een tocht van 4 dagen doorheen kleine dorpjes waar minderheden wonen met steeds verschillende klederdracht aan. Slapen en eten bij mensen thuis. Zeer basic, toilet is in de bosjes in de omgeving van het huis en slapen doe je op een stakketsel van houten takken.
Te boeken in Noord-Laos, Phongsaly en vervolgens een busrit van een 4 tal uur naar het station waar de gids je vervolgens oppikt.
Te boeken in Noord-Laos, Phongsaly en vervolgens een busrit van een 4 tal uur naar het station waar de gids je vervolgens oppikt.
Wij deden ook een trek + kajak vanuit Luang Namtha, Laos voor 2 nachten. De 2e nacht sliepen we in een dorpje, in de 'woonkamer' van een familie, superleuke ervaring. De tocht zelf was niet te zwaar.
in luang namtha worden idd verschillende soort trekkings aangeboden. Voor ieders wat dus!
hier trouwens de speciefiek trek die ik heb gedaan: http://forestretreatlaos.com/jungle-adv ... viewpoint/
@stien, bij welk bedrijf had jij geboekt?
hier trouwens de speciefiek trek die ik heb gedaan: http://forestretreatlaos.com/jungle-adv ... viewpoint/
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Ook bij Forest RetreatSandervh schreef:in luang namtha worden idd verschillende soort trekkings aangeboden. Voor ieders wat dus!
Vanuit Vieng Phouka in het noorden van Laos (niet ver van Luang Namtha) zijn er ook mogelijkheden voor tochten. Dat is waarschijnlijk nog minder toeristisch (al ben ik er al een paar jaar niet geweest) en ook de moeite. Ook in andere delen van Laos zijn tochten mogelijk. Laos heeft nog steeds (ondanks kappende Chinezen, Laotianen en Vietnamezen) erg veel bos en legio mogelijkheden voor een echt 'avontuur'.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts