Vergoeding malariatabletten

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Malerone is NIET verkrijgbaar in Ecuador zonder dokterrecept!
ik denk dat het in de buurlanden dan wel eens hetzelfde zou kunnen zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hanneke schreef:Na overleg met de travelclinic werd bij mij Malarone aangeraden voor mijn reis door oa peru en bolivia. Omdat ik nogal moeilijk vind om in te schatten hoe lang ik in malariagebieden zal zijn vroeg ik mij af of Malarone ook ter plaatse beschikbaar is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar ga je precies heen? In de jungle enzo zou ik het ook echt doen, maar bij de GGD adviseerden ze het ook voor Noord Peru (omgeving Mancora). Dat doet geen hond, en ik heb ze ook niet gehaald voor dat stukkie. Tsja, ik was zo stom om alleen basisverzekering te hebben bij Unive. Heel leuk, met het kleinste aanvullende pakketje had ik alles vergoed gekregen....nu was ik paar honderd Euro kwijt aan 3 Hep B, malarone, en nog wat (oh ja, buiktyphus dacht ik) :twisted: . Gelukkig had ik al het een en ander, anders had het helemaal een dure grap/duur foutje geworden.........
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:Malerone is NIET verkrijgbaar in Ecuador zonder dokterrecept!
ik denk dat het in de buurlanden dan wel eens hetzelfde zou kunnen zijn
Ja, mee oppassen hoor. Ze zijn in die landen echt niet zo achterlijk als sommigen misschien wel denken. Heb ooit ergens slaappillen geprobeerd te halen (voor in de bus enzo), maar kreeg ze idd niet. In La Paz wel antibiotica kuurtje gehaald. Dat was geen probleem, maar weet ook niet helemaal zeker of dat nou wel zo'n paardemiddel was eigenlijk :oops:
lissu

Re: Vergoeding malariatabletten

Bericht door lissu »

Een vraag aan bolletjeom, is het echt gelukt op die manier (malariatabletten via je/een vriend verschaffen)? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem! Krijg maar 75 euro vergoed en heb ff een mooi optelsommetje gemaakt en kom 777 euro uit voor alles bijelkaar, help!! (als ik Malarone neem dan) Dus, als het op die manier ook lukt, dan ga ik daar wel voor denk ik... Ik vroeg me alleen af, hoe heeft je vriend dat gespeeld, ik bedoel, als hij ook nog andere vaccinaties moet krijgen, heeft hij die gewoon geweigerd? Of heb je alleen een aanvraag voor de Malarone-pillen gedaan? Als iemand anders hier een reactie op heeft, graag! Groetjes, Lissu
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je alle benodigde vaccinaties al hebt gehad, dan is het niet moeilijk om een recept te krijgen voor alleen malariamedicatie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

mijn vriend had inderdaad al de benodigde vaccinaties en is dus alleen voor een malaria recept naar de GGD gegaan. in zijn geval had hij ze ook nodig maar ietsje minder lang dan hij de ggd dame vertelde

zoek dus iemand die alle vaccinaties al heeft of zoek een land dat geen vaccinaties nodig heeft EN....zekerdezeker weten dezelfde malaria middelen voorgeschreven krijgt als het land waar je heen gaat. dus eerst goede info inwinnen of de malariatabletten voor de regio waar jij heen gaat!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef: ... of zoek een land dat geen vaccinaties nodig heeft...
Er zijn geloof ik geen landen waar wel malariaprofylaxi worden aangeraden, maar geen vaccinaties. Voor alle niet-Europese landen wordt minimaal DTP en HepA (en B) aangeraden, en regelmatig ook buiktyphus.

(Zelf ben ik overigens geen voorstander van het tillen van de verzekering. Op deze manier houd je premies hoog! Als je weet dat je veel reist, kun je beter daar je verzekering op aanpassen. Sorry R.)
bolletjeom
Reisexpert

ik vind dat niet echt de verzekering tillen. Betaal een vermogen iedere maand en moet ook gewoon nog die stomme "eigen risico" betalen. Kreeg laatst de rekening voor 2007!!! Hadden ze eerst geld terug gegeven en nu pas hun administratie gedaan. Of ik toch nog 150 euro wilde betalen omdat ik wat medicijnen van de apotheek had gehad in 2007.

als J. dan dat jaar nog ruimte heeft in het bedrag dat hij mag declareren voor preventieve reisvaccinaties en pillen dan mag hij van mij dat namens mij doen. komt bij dat het vermogen aan spuiten dat mijn arm in gegaan is voordat het onder de verzekering viel ook nog niet recht getrokken is. 8-) Want ik vind het heeeeel oneerlijk dat het nu vergoed word en in 2004 niet :P

ben in het algemeen ook tegen het flessen van verzekeringen. heb ook al vaak zat iets niet gedeclareerd dat wel had gekunt. oa bij de reisverzekering. Maargoed. ik moet om medische redenen dus het veel duurdere Malerone hebben. EN ik heb dus al de aanvullende ziektekostenverzekering om dit soort dingen te dekken. Tja en als ie dan eens een jaartje niet alles dekt.....dan vraag ik J. dus om die pillen te halen. Is eenmalige actie geweest hoor. ga ik echt niet jaarlijks herhalen.
marco polo
Reiziger
Contacteer:

Bericht door marco polo »

Je kan je ziektekosten verzekering wijzigen zodat je meer vergoed krijgt. Let wel dat je de extra zorgverzekering houdt tot eind dit jaar.

Een tweede tip is om kosten die niet vergoed worden door je zorgverzekeraar te declareren als bijzondere ziektekosten in je belastingaangifte.
Margahayu
Reiziger

Bericht door Margahayu »

Is het niet zo dat je eerst de 150 euro eigen risico kwijt bent als je vaccinaties of medicatie declareert??
bolletjeom
Reisexpert

ehm..ja
maar als je je daar zorgen om mag maken val je onder het hele kleine percentage van de bevolking dat zich zeer gelukkig mag prijzen en dus kerngezond is. De meeste mensen zijn dat bedrag in een jaar sowieso al wel kwijt aan een huisartsen bezoek en wat medicijnen
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:ehm..ja
maar als je je daar zorgen om mag maken val je onder het hele kleine percentage van de bevolking dat zich zeer gelukkig mag prijzen en dus kerngezond is. De meeste mensen zijn dat bedrag in een jaar sowieso al wel kwijt aan een huisartsen bezoek en wat medicijnen
Het ligt eraan. Huisartsbezoek is overigens 'gratis'. Medicatie die aanvullend verzekerd is, en dus vergoed, valt niet onder het eigen risico. Denk hierbij ook aan fysio, psycholoog en bv brilglazenvergoeding.
Margahayu
Reiziger

Bericht door Margahayu »

Kijk aan, dan heeft die aanvullende verzekering dus toch nut gehad :)
Het blijkt dat DTP, Hepatitis a/b, malaria en tyfus 100% vergoed worden!!!
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Margahayu schreef:Kijk aan, dan heeft die aanvullende verzekering dus toch nut gehad :)
Het blijkt dat DTP, Hepatitis a/b, malaria en tyfus 100% vergoed worden!!!
Mijns inziens behoort dit gewoon voor iedereen vergoed te moeten worden, wellicht malaria tot een max ofzo. Als je een infectie krijgt is de verzekeraar nog verder van huis.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dexter schreef:
bolletjeom schreef:ehm..ja
Het ligt eraan. Huisartsbezoek is overigens 'gratis'. Medicatie die aanvullend verzekerd is, en dus vergoed, valt niet onder het eigen risico. Denk hierbij ook aan fysio, psycholoog en bv brilglazenvergoeding.
Dat DACHT ik ook, maar ik heb wel mooi een naheffing gehad van Menzis!
Plaats reactie