Binnen 4 weken van Hanoi, naar Ho Chi Minh, naar Bangkok??

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
travelthailand

Binnen 4 weken van Hanoi, naar Ho Chi Minh, naar Bangkok??

Bericht door travelthailand »

Beste medereizigers,

Samen met een goede vriend ben ik van plan om in Thailand/Vietnam te reizen, vanaf eind juli tot eind augustus.
Gezien het feit dat ik geen ervaring heb met deze landen, probeer ik het via deze weg.

Is het mogelijk om binnen 4 weken vanuit Hanoi, via Ho Chi Minh, naar Bangkok te reizen?

Ik hoor veel goede verhalen over Vietnam en zou graag van Hanoi naar Ho Chi Minh op de scooter reizen. Omdat ik toch graag Bangkok wil zien zou ik dit zeker willen proberen.
Iemand ervaring met deze reis? Of zijn er bepaalde plekken/dorpjes/steden aan te raden? Ondanks dat het wellicht lastig is qua tijdsdruk, willen we wel af en toe ook kunnen relaxen ergens.
We horen het erg graag!

Alvast bedankt!
Gr. Bastiaan
Jenny
Reisexpert

Re: Binnen 4 weken van Hanoi, naar Ho Chi Minh, naar Bangkok

Bericht door Jenny »

Als je perse naar Vietnam en BKK wilt, zou ik van Hanoi naar HCMC reizen en dan naar BKK vliegen.

Zonder vliegen zou ik niet doen, daar heb je te weinig tijd voor. (Zelfs al zou je nergens stoppen in Cambodja.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Als je vanaf hanoi naar HCMC wil reizen op een brommer en dan nog naar BKK heb je aan 4 weken niet genoeg.
Zelf mijn volledige 30 dagen nodig gehad in Vietnam om deze trip te doen.
Hier mn reis verslag van die periode, kun je wel een beetje het rijdagen aan bepalen (maar je wilt zeker ook wel een keer ergens een paar dagen blijven hangen!) klik hier
En de route die we hebben gereden: Klik hier
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
travelthailand

Bericht door travelthailand »

Bedankt voor je bericht Sandervh,

Ik heb al het idee dat het erg krap gaat worden.. We zullen bepaalde dorpen/steden maar moeten overslaan.
Gaaf blog wel! Zijn weer wat ideeën rijker geworden;)
essychan

Bericht door essychan »

Van Hanoi naar Ho Chi Minh heb ik in 25 dagen gedaan. Ik heb wel een redelijk hoog reistempo van mezelf maar heb wel alles kunnen zien en doen wat ik wilde. Met erbij naar Bangkok vliegen zou je kunnen doen, maar het is misschien wat aan de krappe kant. Sowieso is het goed om in het Noorden te beginnen, dat vond ik het mooiste gedeelte van Vietnam. Als je later in het Zuiden minder tijd hebt is dat niet zo erg.
Het is sowieso erg leuk om met de scooter door Vietnam te reizen.
Plaats reactie