extra bankpas / creditcard?
extra bankpas / creditcard?
Wat is slim om te doen qua bankpas / creditcard ?
Ik heb nu alleen één bankpas. Ga alleen op pad dus wanneer ik deze kwijt raak....
Ik kan een extra rekening openen of een creditcard aanvragen? (kan de gegevens van mijn ouders altijd gebruiken voor bijvoorbeeld vluchten maar wellicht is een extra pasje wel zo handig..)
Hoe doen jullie dit?
(en iemand machtigen voor mijn betaalrekening zodat deze een nieuw pasje kan aanvragen/opsturen lijkt me?)
Ik heb nu alleen één bankpas. Ga alleen op pad dus wanneer ik deze kwijt raak....
Ik kan een extra rekening openen of een creditcard aanvragen? (kan de gegevens van mijn ouders altijd gebruiken voor bijvoorbeeld vluchten maar wellicht is een extra pasje wel zo handig..)
Hoe doen jullie dit?
(en iemand machtigen voor mijn betaalrekening zodat deze een nieuw pasje kan aanvragen/opsturen lijkt me?)
Re: extra bankpas / creditcard?
Je kunt een extra bankpas aanvragen en deze achterlaten bij je ouders. Op die manier kunnen ze bij verlies of diefstal direct een nieuw pasje toesturen. Ook kunnen ze eventueel geld van je rekening halen als dat nodig is. Verder kun je het beste ook iemand machtigen over je rekening. Bijvoorbeeld ook je ouders. Zij kunnen dan ook een nieuw pasje aanvragen (dit kan niet of moeilijk wanneer je niet gemachtigd bent of via de telefoon).
Thanks, alleen bij diefstal of verlies zal ik ook de rekening moeten laten blokkeren dus alsnog een nieuwe code moeten aanvragen. Dan heeft vooraf een extra pas aanvragen niet zoveel zin toch?
Dat machtigen is inderdaad een goed plan ...
En wat betreft een creditcard?
Dat machtigen is inderdaad een goed plan ...
En wat betreft een creditcard?
Zelf had ik een bankpas en creditcard. Achteraf heel blij mee.
Punt 1: in Laos kon ik niet pinnen met mijn normale bankpas van de Rabobank... dus kon toen gelukkig nog mn credit card gebruiken. Dit kan ook in andere landen voorkomen (of met een andere bank)
Punt 2: in Thailand in een atm m'n bankpas laten zitten (dom) en deze daarna geblokkeerd. aangezien het redelijk tegen het einde van m'n reis gebeurde niet meer een nieuwe bankpas laten opsturen. Maar dus wat ik nog nodig had gepind met m'n credit card.
Machtigen is idd zeer aan te raden. Dit soort dingen regelen gaat makkelijker voor iemand die gewoon in Nederland zit.
oftewel als ik jou was zou ik 1 bankpas en 1 creditcard meenemen. Wel op 2 aparte plekken bewaren. Dat wanneer je de 1 kwijt raakt de ander nog hebt.
Punt 1: in Laos kon ik niet pinnen met mijn normale bankpas van de Rabobank... dus kon toen gelukkig nog mn credit card gebruiken. Dit kan ook in andere landen voorkomen (of met een andere bank)
Punt 2: in Thailand in een atm m'n bankpas laten zitten (dom) en deze daarna geblokkeerd. aangezien het redelijk tegen het einde van m'n reis gebeurde niet meer een nieuwe bankpas laten opsturen. Maar dus wat ik nog nodig had gepind met m'n credit card.
Machtigen is idd zeer aan te raden. Dit soort dingen regelen gaat makkelijker voor iemand die gewoon in Nederland zit.
oftewel als ik jou was zou ik 1 bankpas en 1 creditcard meenemen. Wel op 2 aparte plekken bewaren. Dat wanneer je de 1 kwijt raakt de ander nog hebt.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
-
Ik verblijf op dit moment voor 5 maanden in India en had naast mijn Rabobank bankpas ook een creditcard meegenomen. Achteraf gezien is dit voor mij best handig geweest omdat mijn bankpas er plotseling mee stopte. Ik heb toen mijn creditcard gebruikt in de tijd dat mijn nieuwe bankpas werd toegestuurd vanuit Nederland. Verder gebruik ik hier mijn creditcard eigenlijk helemaal niet, omdat alles met de bankpas betaald kan worden.
Bedankt! Handig zo'n forum 

Als je bankpas gestolen wordt kun je altijd je bankrekening en bankpas laten blokkeren bij verlies of diefstal daarna kun je de bankrekening weer laten deblokkeren zodra je een nieuwe pas binnen hebt. Verder is het sowieso fijn om twee passen bij te hebben. Liefst nog van verschillende banken, maar dat is makkelijker wanneer je met z'n tweeën reist.
Ik was eens op een lange reis mijn Rabobank pas kwijtgeraakt. Pas laten blokkeren. Mijn Rabobank creditcard, die gekoppeld zat aan die bankrekening, werd 6 weken later automatisch ook geblokkeerd, maar dat hadden ze me dus niet verteld. Gevolg was dat ik niet meer over mijn geld kon beschikken. Hoop gedoe gehad met bellen (tijdsverschil) en nieuwe pas opsturen die niet aankwam etc. Gelukkig had ik mijn vader gemachtigd voor mijn bankzaken waardoor hij dus geld kon overmaken naar de rekening van een reisgenootje waar ik toen een week mee optrok. Uiteindelijk ter plaatse maar een bankrekening geopend en daar geld naar laten overmaken. Sindsdien altijd passen van twee verschillende banken mee, één altijd bij me en één in het hostel/hotel.
Ik heb toch gekozen voor een creditcard via mn eigen bank. Leek voordeliger... en lees hierna pas de laatste reacties (gek dat ik die eerder gemist heb) anyway.. het komt vast allemaal goed
thanks!