Wereldreis op enkele reis- tickets

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Arie79

Wereldreis op enkele reis- tickets

Bericht door Arie79 »

Hallo!

Eind dit jaar wil ik beginnen aan een reis die zoals het er nu naar uitziet zo'n 16 maanden gaat duren. Het plan is om te beginnen in Ecuador, dan zuidwaarts te reizen naar Peru, Bolivia en Chili. In Santiago een vliegtuig nemen naar Sydney, om dan via Zuidoost-Azie weer langzaam naar Nederland te gaan.

In eerste instantie heb ik me laten informeren over een ticket around the world, maar daar zitten iets teveel haken en ogen aan. (mijn leeftijd: 34, en de lengte van de reis: langer dan een jaar). Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de landen die ik wil bezoeken allemaal in te reizen zijn met een enkelereis-ticket, desnoods boek ik dan steeds 1 vliegreis 'in advance' zodat ik steeds mijn volgende enkelereis-ticket kan laten zien als bewijs dat ik binnen de visum-termijn weer het land uit ben. Werkt dit op deze manier?

De landen die ik wil bezoeken zijn:

Ecuador (maar om de kosten te drukken zou ik graag via New-York naar Quito vliegen, en dan een weekje in NY blijven)
Peru
Bolivia
Chili
Australie
Vietnam
Zuid-Korea

..waarvan de reis van Quito naar Santiago over land gaat.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wereldreis op enkele reis- tickets

Bericht door Moira »

Mijn advies zou zijn dat je uitzoekt naar het eerste land wat je naar toe gaat of die accepteren dat je met een enkele reis binnen komt. Ik ben zelf met mijn man ook een wereldreis gemaakt en wij hadden ook een enkele reis ticket voor Thailand. Maar Thailand is niet zo makkelijk dus hadden we van tevoren een toeristenvisa 60 dagen aangevraagd zodat we met een enkele reis in konden reizen.
Sommige landen kunnen het je zeer moeilijk maken en soms is de vliegmaatschappij die je niet mee neemt. Wat wij deden was altijd 1 land inplannen en dan alvast een ticket het land uit voor het volgende land dus steeds 2 landen inplannen per keer.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je gaat eerst naar zuid-amerika dat is prima met een enkele reis of een retour. Van zuid-amerika naar australie is alleen echt heel erg duur. Misschien is het in jouw geval wel voordeliger om gewoon een jaarticket te komen (dus met data die je kunt veranderen) naar zuid-amerika en dan via nederland naar azie te vliegen en dan weer de goedkopere lowcosters oppaken naar australie. Enkele reis is vaak lastig met de douane en bovendien zijn enkele reis tickets vaak veel duurder dan een retour.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Arie79

Bericht door Arie79 »

Moira schreef:Wat wij deden was altijd 1 land inplannen en dan alvast een ticket het land uit voor het volgende land dus steeds 2 landen inplannen per keer.
In combinatie met een geldig visum is dit dus gewoon toegestaan overal? Geldt dit als evenveel 'bewijs' dat je tijdig het land weer uit bent als een retourticket?

@tikva:

Op zich ook wel een idee ja, die vlucht van Chili naar Australie is inderdaad prijzig! Verder vind ik het erg meevallen, ik heb even een half uurtje naar vliegtickets zitten zoeken en ik kom op de volgende prijzen:

Amsterdam - Newyork 350
Newyork - Quito 200
Santiago - Sydney 1000
Perth - Seoul 600
Seoul - Hanoi 250
HCMC - Bangkok 100
Bkk - Amsterdam 400

Dan ben ik dus voor een kleine 3000 euro klaar. Wat betreft je opmerking over lastige douanes: daar probeer ik nu dus juist achter te komen... ;) Denk dat met name Amerika wel eens lastig kan doen..
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

klopt dus bv naar Sydney vliegen vanuit Azie en dan na bv 3 maanden een vliegticket naar Nieuw Zeeland.
Dus begin en eind ligt dan vast. Dat vind een vliegtuigmaatschappij prima.
stien vdh
Vakantieganger

Bericht door stien vdh »

Wij zijn 1 jaar op wereldreis geweest en alleen ons eerste vliegticket (Nepal) lag vast. Nooit problemen mee gehad, alleen in Nieuw-Zeeland deden ze wat lastig als we binnenkwamen zonder uitticket. Na enkele vragen (doel, periode, genoeg geld,...) mochten we gewoon binnen. Geen ervaring met USA.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

stien vdh schreef:Wij zijn 1 jaar op wereldreis geweest en alleen ons eerste vliegticket (Nepal) lag vast. Nooit problemen mee gehad, alleen in Nieuw-Zeeland deden ze wat lastig als we binnenkwamen zonder uitticket. Na enkele vragen (doel, periode, genoeg geld,...) mochten we gewoon binnen. Geen ervaring met USA.
Ik weet niet waar je precies geweest bent, maar Thailand en Indonesie kom je niet binnen zonder uitreisrickets.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Nu 28 maanden onderweg en reis alles met enkele tickets.
Wel een aantal keer bij het inchecken moeten laten zien dat we het land ook weer uit zouden gaan. Bij geen enkel land problemen met de douane gehad. Alleen in NZ is gevraagd om een uitreisticket. Meerdere malen in Thailand en Indonesie geweest en nooit ergens om gevraagd.

Als je zolang op reis wilt zou ik gewoon met een enkele reis vertrekken.
Mocht je tegen een probleem aanlopen koop je toch ter plekke online een uitreistickets?
stien vdh
Vakantieganger

Bericht door stien vdh »

Jenny schreef:
stien vdh schreef:Wij zijn 1 jaar op wereldreis geweest en alleen ons eerste vliegticket (Nepal) lag vast. Nooit problemen mee gehad, alleen in Nieuw-Zeeland deden ze wat lastig als we binnenkwamen zonder uitticket. Na enkele vragen (doel, periode, genoeg geld,...) mochten we gewoon binnen. Geen ervaring met USA.
Ik weet niet waar je precies geweest bent, maar Thailand en Indonesie kom je niet binnen zonder uitreisrickets.
Wij vlogen van Kathmandu naar Bangkok, zonder uitreisticket. We namen daar de trein naar Laos.
Plaats reactie