Half Moon Party vs. Full Moon Party

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
GinoT
Wereldreiziger

Half Moon Party vs. Full Moon Party

Bericht door GinoT »

Ola meereizigers!

Ik heb informatie nodig en wellicht kunnen jullie mij helpen.

Eind oktober ga ik richting Thailand met een vriendin. Zij wil heel graag een FMP of een HMP meemaken. Voor mij hoeft het persoonlijk niet zo, maar aangezien we voor 2 weken gaan, ben ik bezig met een planning te maken. Althans ik moet een idee hebben. Nu heb ik alleen een paar vragen. Zelf toen ik in ZOA aan het backpacken was ben ik medereizigers tegen gekomen die een FMP helemaal top vonden of helemaal niks. Sommige gaven mij het advies dat een HMP beter is, althans minder massaal. Nu heb ik dus enkele vragen:

- Hebben jullie ervaring met een FMP, HMP of beide? Welke raad je aan?

- Ik heb begrepen dat je ook een FMP of HMP vanaf Koh Tao kunt bezoeken? Heeft iemand hier ervaring mee? En is het aan te raden? Ik denk dat Koh Tao en Koh Samui rustiger zijn wanneer er een FMP of HMP op Koh Phangnam aan de gang is. Persoonlijk geef ik de voorkeur om een FMP/HMP te bezoeken vanaf Koh Tao en daarna weer terug gebracht te worden. Tevens ben ik liever op Koh Phangnam wanneer er geen FMP of HMP gaande is.

Hoop van jullie te horen. Bedankt alvast! :)
Ralph
Reisexpert

Re: Half Moon Party vs. Full Moon Party

Bericht door Ralph »

Wat info over de boot vanaf Koh Tao:
http://www.gapinternshipsthailand.com/k ... party.html

Anders eens een PM sturen naar smarties op dit forum, hij woont op Koh Tao. Kan je gelijk bij hun een duikafspraak maken ;)
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik zou het feest gewoon vanaf Koh Phangan meemaken. De dagen ervoor zijn namelijk al heel erg gezellig en zo kun je je goed voorbereiden (potjes verf/full moon shirts kopen, bijvoorbeeld). Koh Phangan is groot en kent naast het drukke Haad Rin Beach ook genoeg rustigere plekken, waar je veel minder meekrijgt van de drukte rondom Full Moon.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Wat lisette zegt ik zou er ook van te voren al zijn.
Volgens mij is het ook zo dat je bij de meeste accomodaties meerdere dagen moet blijven tijdens de full moon party.

Zelf vond ik het niet zo speciaal de FMP opzicht. En er zijn idd ook rustigere plekken. Is ook beter als je zelf ff geen zin meer hebt in Dronken mensen langs je hotel

Je kan beter de drukte opzoeken dan er midden inzitten
GinoT
Wereldreiziger

Bericht door GinoT »

Bedankt voor de informatie en reacties! :)
Plaats reactie