Thailand / Indonesie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
kyliewinters

Thailand / Indonesie

Bericht door kyliewinters »

Hallo allemaal!

Ik wil rond eind oktober vertrekken naar zo Azie voor een tijd van ongeveer 3 maanden. Nu zou ik graag naar Thailand willen (van bangkok naar beneden) en als afsluiter zou ik naar Indonesie willen en de alles rond bali een beetje verkennen.

Nu mijn vraag wat is de beste manier van reizen, als ik begin in Thailand, zuidwaarts ga en vervolgens naar bali wil. Terug naar bangkok?

En koop je enkeltje van NL - Thailand en dan van Indonesie - NL? Hoor graag jullie tips!

Liefs,
Kylie
sannie23
Reisexpert

Re: Thailand / Indonesie

Bericht door sannie23 »

3 maanden is best lang voor Thailand en omgeving Bali.
Ik zou 1,5 maand Thailand doen en 1,5 maand Indonesie.
Maar dan wel meer dan alleen omgeving Bali.

Thailand kun je ook goed combineren met evt Cambodja of Laos.
Reizen in Thailand is super makkelijk. Je neemt de (nacht)trein en je zit aan de andere kant van het land.
En is heel goedkoop en best comfortabel.

Sumatra en Sulawesi zijn echt aanraders maar reizen daar neemt iets meer tijd in beslag.
Maar bijv. vliegen naar Jakarta (java) en dan doorreizen over land naar Bali, Lombok, Gili's Komodo tot Flores en terug naar Bali is echt goed te doen. (dit heb ik in een best relaxt tempo in 30 dagen gedaan)

Je moet wel een retourticket hebben anders kom je Thailand en Indonesie niet in.
je krijgt standaard een 30 dagen visum als je met het vliegtuig binnenkomt (indonesie 25 dollar VOA)
Voor langer verblijf moet je van te voren een visum regelen.
Als je over land een land binnen komt krijg je vaak maar een 15 dagen visum.
Iets om rekening mee te houden.

Hoop een beetje je vraag te hebben beantwoord.

Gr Sandra :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

sannie23 schreef: Je moet wel een retourticket hebben anders kom je Thailand en Indonesie niet in.
Je hoeft geen retourticket te hebben, je moet een onward ticket hebben. Dat is een vliegticket als bewijs dat je het land verlaat. Dat mag terug naar huis zijn, maar ook naar een buurland.

Bij aankomst in Indonesie of in Thailand (met het vliegtuig) krijg je een visum on arrival (voor Indonesie) of een visumvrije entree (voor Thailand) van 30 dagen. Wil je langer blijven, dan moet je dus een verlenging aanvragen. Het is vaak echter makkelijker en goedkoper om al voor vertrek een visum voor 60 dagen te regelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kyliewinters

Bericht door kyliewinters »

Dankjewel voor jullie tips!

Kan ik dan wel beter en retour ticket bangkok kopen? en dan vanuit bangkok op en neer naar bali?

Groetjes
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je kan een open-jaw ticket proberen (BKK - Jakarta). Vliegen op Kuala Lumpur en dan naar Thailand en Indonesie kan ook voordelig zijn. Of inderdaad retour BKK en dan verder.

Retour Bali is in ieder geval duurder, en ook qua visum lastiger.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie