Hoe lang doe je er over om je tas te pakken?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.

Hoelang doe je over het inpakken van je rugzak voor vertrek

minder dan 15 minuten (held!)
3
7%
15 - 30 minuten
8
19%
30 - 60 minuten
11
26%
meer dan 60 minuten
9
21%
meer dan een dag
4
10%
ik leg alles weken vantevoren al klaar
7
17%

Totaal aantal stemmen: 42

tijn1980

Re: Hoe lang doe je er over om je tas te pakken?

Bericht door tijn1980 »

Op reis kan ik de tas in zo'n 10 minuten inpakken schat ik, alles op volgorde en netjes erin gepropt. Thuis doe ik het in een half uur ofzo, de inhoud is over het algemeen hetzelfde, de meeste tijd gaat bij mij zitten in de keuze maken tussen nieuwe tshirtjes die wel/niet meegaan. Verder maak ik me niet zo druk over klimaat enzo (tenzij het echt flink kouder zal zijn), mocht ik dingen tekort komen, dan koop ik dat onderweg gewoon bij. In Mexico weinig rekening gehouden met de lage temperatuur in de hooglanden, daar heb ik nog een sweater en een vestje gekocht, goedkoper dan in Nederland en t ziet er nog leuk uit ook.
johannamelgers

Bericht door johannamelgers »

Ga binnenkort effe tussendoor een weekje naar Duitsland. Heb hiervoor een mooie reiskoffer van Samsonite gekocht via een online koffers winkeltje. Mijn allereerste koffer, want hiervoor alles gedaan met de bacpack. Mooie van zo'n backpack is dat er heel veel in past, alleen ben je wel steeds bezig met opnieuw inpakken. Want je hebt natuurlijk altijd iets nodig dat helemaal onderin ligt ;). Nu dus maar eens een echte koffer gekocht, met van die wieltjes, voor mijn 'hotelvakanties'. Ik verwacht hier ook een stuk minder tijd mee kwijt te zijn met inpakken! Schat t op 5-10 min.

Moderator: Bericht aangepast vanwege spamlinks
L-a-u-r-a
Reiziger

Bericht door L-a-u-r-a »

Oud topic al, maar leuk :-)

Kwa inpak tijd verschilt het nogal wat voor een soort reis het is. Mijn eerste paar backpack trips nam ik veel te veel mee; hele EHBO sets, klamboe, lakenzak en dat soort onzin. Inmiddels reis ik zoveel mogelijk met alleen handbagage en dat is heerlijk. Maar kost wel iets meer voorbereiding dan wanneer je 20 kilo mee kunt/wilt nemen. In Zuid Afrika kwam ik twee Amerikaanse meisjes tegen (met enorme backpack) op weg naar een accommodatie bij Krugerpark en toen bleek dat ze allebei nog een koffer in het hotel in Nelspruit hadden staan.. Pfff..

Mijn lastigste reis was een maand Amerika. Stedentrips, trekken en kamperen in parken, temperaturen van 0 tot 35 graden, strand en ook nog een driedaagse bruiloft met nette kleding en schoenen. Wat een drama, doe mij maar een maandje Thailand.

En mijn toppunt van laksheid was toch wel mijn stedentripje naar Berlijn laatst. Paar dagen van tevoren lijstje gemaakt en dag van tevoren zoveel mogelijk ingepakt, want ik had de eerste trein die kant op. Heel relaxed allemaal, ging prima. Treinreis ook prima. Kom ik aan in het hotel: paspoort vergeten.. Het was verder niet echt een probleem, maar wel stom.

Pakken doe ik in ieder geval nooit lang over, maar dan heb ik al wel een lijstje waar ik een week van tevoren mee begin.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Thuis begin ik al een paar dagen van tevoren met het wassen van kleding e.d. die mee moet. Vervolgens pak ik alles 5 minuten voor vertrek in. Er zijn toch een aantal zaken die ik kort van te voren nog nodig heb zoals scheerapparaat tandenborstel, telefoonlader e.d. Het heeft dus niet zoveel zin om al dingen in te gaan pakken.
Plaats reactie