Enkeltje Bogota met Tap Portugal

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
liekevanlith

Enkeltje Bogota met Tap Portugal

Bericht door liekevanlith »

Eind juli vlieg ik naar Colombia, om vanuit daar zo'n 3-4-5 maanden te reizen en te eindigen in Santiago, Chili. Omdat ik nog niet precies weet hoe lang ik wil gaan heb ik een enkeltje geboekt. Nu lees ik op sommige sites dat dit een probleem kan zijn en ze je op schiphol al kunnen tegenhouden (en eisen van retour), iemand hier ervaring mee, enig idee wat ik het beste kan doen en of het echt een probleem zal zijn?
Ik reis met Tap Portugal, mocht dat nog nuttige informatie zijn.
HendrikHerman
Reiziger

Re: Enkeltje Bogota met Tap Portugal

Bericht door HendrikHerman »

Hoewel ik de details voor Colombia niet ken is het vrij gebruikelijk dat het land van bestemming een uitgaand reisbiljet verlangt binnen de maximum periode van een toeristenvisum. Dat kan een retourbiljet zijn, het kan ook een uitreisbiljet naar een ander land zijn. Mijn ervaring is met Peru en in dat land is het zo dat er nooit op gecontroleerd wordt. Maar de luchtvaartmaatschappijen willen het risico niet nemen dat ze bij aankomst met een passagier komen te zitten die ze weer mee terug moeten nemen en waarvoor ze een boete krijgen. Dus zullen ze er niet happig op zijn om je tot het vliegtuig toe te laten. Je hebt dan de keus om dan gewoon niet te vertrekken of om een regeling te treffen (bijvoorbeeld om alsnog een retourbiljet te kopen en dat biljet na aankomst te annuleren, tegen administratiekosten).
Wat te doen? Navraag doen bij vooral TAP en eventueel ook bij het consulaat van Colombia ligt het meest voor de hand.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Je mag maximaal 180 dagen zonder visum in Colombia verblijven. Visum.nl meldt niet of je een retourticket moet hebben.

Als je een uitreisticket moet hebben kan je dit waarschijnlijk het voordeligst boeken bij low cost carrier Viva Colombia of online een busticket op een internationale bus kopen http://ecuadorbuses.com
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Judi
Vakantieganger

Bericht door Judi »

Officieel heb je een uitreisticket nodig voor colombia, bij aankomst wordt er echter niet naar gevraagd. Ze vragen slechts hoe lang je blijft, of welke datum je vertrekt, zolang je gewoon een datum noemt binnen drie maanden wordt er geen bewijs gevraagd. Maar... Zoals al eerder gemeld, de vliegmaatschappij waarmee je vliegt kan wel moeilijk dien. Dus toch maar even vragen bij TAP Portugal!
Plaats reactie