Interrail 2014 - Tips gevraagd

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
DanielleKathinka
Vakantieganger

Interrail 2014 - Tips gevraagd

Bericht door DanielleKathinka »

Hallo allemaal,

Vorig jaar ben ik op interrail geweest in Italië, dit jaar wil ik gaan interrailen, maar dan alleen met behulp van nachttreinen. Zo weinig mogelijk overnachten in hostels. Dit omdat, ik dit graag nog een keer wil doen en het treinen heerlijk vindt.

Ik heb een route uitgestippeld, die zou ik hieronder posten, en daaronder mijn bijbehorende vragen waar jullie misschien wel antwoorden op hebben.

Dag 1.
07:37 Amersfoort - Berlijn 13:15
21:04 Berlijn - Wenen 11:30

Dag 2.
Aankomst Wenen 11:30

Dag 3.
10:03 Wenen - Graz 12:33
20:25 Graz - Boedapest 08:54

Dag 4.
Aankomst Boedapest 08:54

Dag 5.
22:29 Boedapest - Belgrado 06:32
21:10 Belgrado - Bar 08:49

Dag 6.
Aankomst Bar 08:49

Dag 7.
Verblijf Bar

Dag 8.
09:00 Bar - Krakau 17:52

Dag 9.
Aankomst Krakau 17:52

Dag 10.
Verblijf Krakau.

Dag 11.
22:00 Krakau - Praag 07:37
18:29 Praag - Utrecht 09:32

Nu heb ik een aantal vragen.

- Tussen Bar en Praag zou ik best een tussenstop willen maken want ik heb nog 4 extra dagen in te plannen?
- Welke steden van deze lijst is niet de moeite waard? En welke mis ik op deze lijst?
- Het is niet echt een logische route, maar met treintijden komt dit het beste uit, misschien nog andere tips?
- Tips voor in de steden zijn van harte welkom, Krakau ben ik al is geweest en heb Auschwitz en de zoutmijnen al bezocht.
- Ook als het niet haalbaar zou zijn hoor ik het graag, maar voor mijn gevoel heb ik toch nog genoeg extra overnachtingen ingepland.

Ik ben benieuwd naar jullie tips. :)
menasil
Reisexpert

Re: Interrail 2014 - Tips gevraagd

Bericht door menasil »

Ben je al in Praag geweest? Want dan zou ik daar anders meer tijd aan besteden!
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Is 8 uur in Berlijn niet ernstig aan de magere kant?
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Ssstefanie

Bericht door Ssstefanie »

Bar schijnt niet echt de moeite waard te zijn. De baai van Kotor daarentegen is echt prachtig met veel verschillende stadjes. De baai is perfect te bereiken met ene bus vanuit Podgorica. Daar kan je ook uitstappen op die treinlijn. Misschien zijn er ook andere toffe stadjes in de buurt van Bar, dat weet ik niet. Maar van Kotor kan ik echt wel zeggen: doen! :-)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Het is net of zit je alleen maar in de trein :P Ik zou echt meer tijd besteden in de genoemde steden. Voor Berlijn, Boedapest, Wenen en Praag heb je sowieso meer dan 1 dag nodig. Persoonlijk zou ik zelfs 3 dagen voor elk van deze steden uittrekken. Misschien een idee om wat minder steden te bezoeken?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik had geen idee waar ik Bar moest plaatsen, maar ik heb het opgezocht en vind het een heel eind uit de richting liggen. Vanwaar je keuze voor die plaats? Is het geen optie om er volgend jaar of het jaar erna heen te gaan in een andere reis?
Is de route Berlijn - Praag - Wenen - Graz (?) - Boedapest - Krakow niet het meest voor de hand liggend? Eventueel eindigen in Warschau en van daar de nachttrein terug naar Utrecht?
Dan heb je zeven steden in twee weken, alsnog gekkenwerk in mijn ogen, maar wel minimaal een dag per stad in plaats van 8 a 10 uur.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Plaats reactie