Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door LaosFan »

Doe ik :-) Wel leuk omdat er nu meer leven in de brouwerij is ook.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Hoe gaat het nu globeskater?

Ik zit lekker te twijfelen om iets heel stoms. Ik reis tijdens mijn Polen reis vooral met de bus dus dan gaat je bagage onderin de bus. Verder slaap ik in appartementen en hotels. Alleen in Warschau zit ik in een hostel maar daar pas ik zelf in de bagagekluizen als ik zou willen. Zo groot zijn ze dus. Normaal zou ik een back pack meenemen maar toch neig ik nu voor het eerst naar een koffer :? Meer omdat ik dan ook net wat extra mee kan nemen wat gezien het wisselvallige weer misschien wel handig is en ik dan ook mijn koffer op slot kan doen... Enige wat me tegenhoudt is dat je met een koffer toch meer lijkt te slepen al zult je met een dagpack en back pack hetzelfde hebben. Qua hotels: Meeste is te bereiken met het OV en weinig lopen, 2 moet ik 15 minuten lopen maar dat is te doen. Ik denk dat ik eerst maar klaar leg wat ik mee moet en dan de keuze maak. Heb nog tot donderdagochtend om te twijfelen.

Oh ja KLM is echt heel karig aan het worden. Normaal kreeg ik altijd een broodje op vlucht naar Warschau (lang leve de vliegervaringen die ik hier op ATG altijd schrijf) tijdens de lunch binnen Europa maar volgens hun Twitter mag ik nu kiezen uit een snack....
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen (niet alleen Menasil) denken dat je in een koffer meer kwijt kan dan in een backpack.

Is dat niet een kwestie van efficient inpakken?

Ik krijg een complete duikuitrusting, toiletspullen, kleren, slaapzak en stekkers en laders in een tas van 55+5L. En dan zit je toch echt aan de 20+ kilogram.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dat is het denk ik ook. Ik ben niet echt een held met efficiënt inpakken. Plus dat ik altijd teveel mee wil nemen 'just in case' zeg maar. Daar moet ik ook vanaf denk ik.

Heb inmiddels besloten dat ik eerst klaar leg wat ik mee wil nemen en daarna eerst m'n back pack zo goed mogelijk ga inpakken. Het is bij mij ook stukje gevoel van veiligheid als die in de bus wordt neergelegd met vele tussenstops zeg maar waar steeds bagage in en uit gaat. Plus dat ik een koffer wat georganiseerder vind maar ook dat is een luxe probleem. Er speelt dus bij mij wel iets meer overwegingen dan alleen dat je allicht meer kwijt kan maar ga het eerst eens zo proberen. Misschien is het weerbericht over 3 dagen als ik ga inpakken, stuk gunstiger ;)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Jenny schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom mensen (niet alleen Menasil) denken dat je in een koffer meer kwijt kan dan in een backpack.

Is dat niet een kwestie van efficient inpakken?

Ik krijg een complete duikuitrusting, toiletspullen, kleren, slaapzak en stekkers en laders in een tas van 55+5L. En dan zit je toch echt aan de 20+ kilogram.
Dat is toch ook afhankelijk van het formaat van je koffer? Ik zie hier soms mensen met een koffer waar ik zelf in zou passen, ja, daar kan inderdaad meer in dan mijn 50 liter backpack. Maar die mensen zuchten het hardst als ze hun koffer een trap op moeten zeulen in het ho(s)tel...
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn punt is dat in een 60L zoveel past, dat ik me afvraag waarom je nóg meer mee wilt nemen en of je voor overbagage wilt betalen.
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ah ja, daar heb je gelijk in Jenny.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Gelukkig heb ik in m'n grootste koffer zelfs naar het winterse Canada circa 19 kilo mee gekregen ;) Ik ben dus niet zo bang voor overbagage omdat ik 23 kilo mee mag nemen :) Gaat mij meer om een aantal andere afwegingen.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@menasil, hechtingen zijn eruit, nu laatste beetje herstel!
@Laosfan, dat zal zeker wennen zijn na zo'n tijd terug in Nederland!
@Travelator, dat is niet zo handig. en jammer dat die andere grens dicht is voor een visumrun
@Bird, mooie reden om andere plekken te bezoeken ;) maar 5 van de 10 tafels nederlands is wel bizar veel

Ik heb afgelopen week door mijn ongeluk niet veel gedaan.. nu de laatste dagen lekker aan het werk!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Sorry even een klein beetje zelfpromotie maar op mijn website (gezinopreis) heb ik nu een leuke winactie met het boek zwanger in 13 landen.
Dit boekt is ook leuk als je niet zwanger bent en gewoon graag reisboeken leest.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef:Sorry even een klein beetje zelfpromotie ...
Foei :P

Leuke actie, ik heb meteen mee gedaan! En uiteraard hoop ik dat niet iedereen mee gaat doen, want dat verkleint mijn winkansen O-) (Nee hoor, ik gun Tikva heel veel leuke deelnemers, leuke winacties en volgers op FB en Twitter *O* .)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Dat moment dat je de financiën op een rijtje zet en ontdekt dat je de afgelopen 7 dagen niet de gebudgetteerde 175 euro maar slechts 135 euro hebt uitgegeven. En dat je daar vrijwel niets voor hebt hoeven te laten. Heerlijk! *O*
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Waarschijnlijk is mijn vraag te laat maar wie weet....

We vliegen vannacht (lokale tijd) met Emirates van Bangkok, via Dubai naar Amstelveen (Schiphol). We mogen 30 kg baggage per persoon meenemen maar ik kan nog steeds niet met 100% zeggen of het in 1 koffer/ tas moet of dat het in meerdere mag. Wie weet het toevallig en is nu online?????? :-)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik dacht een (1) stuk van maximaal 30kg. Dus niet twee items van 15kg.
Niet 100% zeker, maar ik zou geen extra toeslag riskeren...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik dacht eerst ergens gelezen te hebben dat meerdere items mocht. Maar vanmiddag leek het anders. We doen het hier dus maar mee. De kleine tas zit flink vol (19 kg) en de andere met 26 kg ook. Dat is 45 kg in totaal i.pv. 60 kg die mag, maar het is niet anders.

Bedankt Bird!
Plaats reactie