Vergoeding na lange vertraging: rechtbijstandsverzekering?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Vergoeding na lange vertraging: rechtbijstandsverzekering?

Bericht door menasil »

Ik heb dit gelukkig nog nooit bij de hand gehad, maar toch ging ik er eens over nadenken naar aanleiding van het volgende. Collega's van mij had jaar geleden enorme vertraging (dacht ruim 12 uur) en heeft uiteindelijk vorige week te horen gekregen dat ze een vergoeding krijgt. Een behoorlijke ook. Op mijn vraag hoe ze dat had gedaan zei ze dat ze het via een bepaald bureau had gedaan en haar rechtsbijstandverzekering had ingelicht. Nu vroeg ik me af... is in zo'n geval een rechtsbijstandverzekering eigenlijk verplicht? Of vooral handig omdat je dan niet zelf moet opdraaien voor alle kosten mbt procedure? Is het op een andere manier op te lossen? Kortom; wie heeft er ervaring hiermee? Ben gewoon nieuwsgierig, stel dat je ooit in de situatie beland...
Jenny
Reisexpert

Re: Vergoeding na lange vertraging: rechtbijstandsverzekerin

Bericht door Jenny »

Dat kan toch gewoon via EU claim? Zij krijgen dan wel commissie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jolo88

Bericht door Jolo88 »

Ik heb zelf 2 jaar geleden ruim 6 uur vertraging gehad met TAP. Uiteindelijk heeft vlucht-vertraagd.nl voor mij de procedure gestart, tegen hele kleine vergoeding. Heb na een jaar €400 pp terug gehad! Zeker de moeite waard :) en nee, ik heb geen rechtsbijstand.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het is inderdaad niet perse nodig, maar kan handig zijn als je zelf achter het geld aan wilt gaan. Voor langer dan 6 uur vertraging staat €600,- per persoon je kunt verschillende bedrijven achter je claim aan laten gaan en zij rekenen dat een percentage over het te ontvangen bedrag. Zeker wanneer je bedenkt dat er 200 (of meer) mensen op een vlucht kunnen zitten kan dit flink aantikken.

Wij hebben het toen rechtstreeks gedaan, omdat het erg duidelijk was hoe de situatie was en we alles vooraf ook op papier hebben afgedwongen. Geld was er binnen 4 weken.
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik heb drie jaar geleden ook via EU Claim ingediend, maar uiteindelijk geen cent ontvangen. Kennelijk is 12 uur vertraging door mist en 2cm (!) sneeuw overmacht.
Ik vond zelf dat 12 uur een onredelijk lange vertraging was onder die omstandigheden, maar daar dachten andere mensen kennelijk anders over.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je kunt nog best lang met terugwerkende kracht een claim indienen. Eerst waren de regels hierover erg onduidelijk, maar er komen steeds meer zaken die hier duidelijkheid in brengen.

EU claim kijkt volgens mij ook naar het aantal mensen dat per vlucht een claim indient. Want zijn er dit te weinig dan levert het niet genoeg op.
Plaats reactie