routetips azie oktober - april

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
josopreis
Reiziger

routetips azie oktober - april

Bericht door josopreis »

Hallo,

Vanaf oktober ga ik voor het eerst 'alleen' een lange reis maken.

Nog niks geboekt omdat ik oa nog zit te dubben over de route. Wellicht kan dit forum me helpen ;-)

Wat ik graag wil is starten op een leuk eilandje om te relaxen en te wennen aan het idee dat het dan echt is begonnen. Daarna wil ik graag de bergen in in nepal. Daarnaast de landen myanmar, laos, Cambodja, vietnam.

Betreft het eilandje zat ik eerst te denken aan thailand maar aangezien ik daar al eens ben geweest zit ik nu te denken aan maleisie (is maleisie echt veel duurder dan thailand? )

Dus:
vliegen naar kuala lumpur. 1 maand relaxen.
Vliegen naar nepal. 1 maand.
Vliegen naar bangkok , vanaf daar overland naar myanmar, laos, cambodja, vietnam. (Terugvliegen vanaf ?? Waar ik gestart ben)

(Dus ongeveer een maand per land)

Qua klimaat is dit volgens mij een logische route alleen lijkt t qua vluchten niet ideaal. Misschien zijn er tips?

Groetjes
Tamaraa
Reiziger

Re: routetips azie oktober - april

Bericht door Tamaraa »

Hoi Jos, heb je gedacht aan Sri Lanka als eiland om te beginnen? En een maand per land is wel veel. Ik heb bijv zelf in Nepal een trekking van 5 dagen gedaan, citwan, pokhara en kathmandu bezocht in ongeveer 3 weken. Vervolgens super cheap naar New Delhi gevolgen (met Air India)

Dus je zou er ook voor kunnen kiezen om 2 weken sri lanka te doen, een maand India en 3 weken Nepal. Ligt qua vluchten ook goed op de route. Wel heftige bestemmingen, maar een ervaring die nooit meer gaat vergeten! En dan de rest van je tijd te verdelen over ZO Azië.

Nog een tip: als je onder de 30 bent, heeft Kilroy Travels hele goede deals voor vluchten. Ook als je vanuit een ander land terug wil vliegen (studenten of jongeren tickets heet dat). Ik ben daarmee m'n reis begonnen in Nepal en teruggevlogen vanuit Indonesië voor relatief weinig geld.
josopreis
Reiziger

Bericht door josopreis »

Thanks! Sri lanka inderdaad niet aan gedacht... ik zal het eens onderzoeken. Al leek het me logischer (lees goedkoper
;-) )om een retourvlucht te boeken naar/van bijvoorbeeld bangkok of kuala lumpur dan twee grote losse vluchten.

India zie ik niet zo zitten, het is mijn eerste reis alleen en daarnaast ben ik een vrouw, niet zo'n goed gevoel bij.

En helaas, vrijdag word ik 31 :-)

Ik denk niet dat het te lang is, wanneer ik een plek beu ben ga ik ergens anders naartoe in t land. Daarnaast weet ik van mezelf dat ik heel goed 'niks' kan doen. Dus ik denk dat dat wel goed komt!
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Dan is naar mijn inschatting bangkok het goedkoopst om retour te vliegen. Volgens mij zijn er vanaf daar ook redelijk goedkope vluchten naar Nepal. Sri Lanka ligt dan misschien meer uit de route. Maleisië ben ik zelf niet geweest, maar ik hoorde dat daar ook wel plekjes zijn die je als vrouw alleen beter kunt vermijden (alhoewel ik me nergens, ook India, echt onveilig hebt gevoeld hoor). Perhentians schijnt ook echt een fanatisch eiland(?) te zijn in Maleisië. Of Indonesië is natuurlijk ook een optie! Mocht je hier nog vragen over hebben, dan kan ik daar wel wat over vertellen.

Succes met plannen en veel plezier!!
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Eén maand per land is echt niet te lang. Voor Nepal wordt vaak zelfs 5 weken aangeraden.
Een maand voor Laos en Vietnam is ook echt wel aan te raden. Ik raakte in ieder geval niet uitgekeken. Verder bleef ik 9 weken in Thailand, 5 weken in Maleisie (incl. Borneo) en 2,5 week in Cambodja.

Wat betreft het eiland: ik zou in ieder geval iets kiezen waarvandaan je makkelijk naar Nepal kan. Maleisie is iets duurder dan Thailand, maar echt niet veel. Zo had ik voor 10 euro een tweepersoonskamer ergens in het centrum van koh phi phi (Thailand) maar had ik voor 2,50 euro meer een hutje op het strand op de Perhentian Islands (Maleisie). En vooral indian food is in Maleisië spotgoedkoop.

Sri Lanka lijkt me inderdaad ook een geweldige optie, maar hier heb ik geen ervaring mee. Wellicht is Sri Lanka iets moeilijker te bereizen dan Thailand of Maleisië.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
josopreis
Reiziger

Bericht door josopreis »

Thanks!

Ik ga straks zoeken of ik ook kan starten in kuala lumpur en naar huis vanuit Bangkok...

Heb nog wel even om te zoeken en boeken ... Al lijkt t mee heerlijk als die tickets er gewoon zijn!!!!
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Prima om een maand per land uit te trekken lijkt me.
Ik ben afgelopen winter in Sri Lanka geweest en daarnaast ook Maleisië, Thailand enz.

Het valt super mee hoeveel duurder Maleisië is. Wij hebben altijd in een tweepersoonskamer geslapen met eigen badkamer en betaalden meestal tussen de 10 en 15 euro voor een kamer per nacht.
Ook vond ik Maleisië prima te doen als vrouw zijnde. Ik werd wel meer aangestaard dan in bijvoorbeeld Thailand, maar ik heb me nergens onveilig gevoeld.

Sri lanka ben ik dus ook geweest, een maand, maar hier voelde ik me minder op mijn gemak dan in Maleisië. Een hele hoop mensen die aan het staren zijn, je aanraken etc. Wel is het een mooi land en super mooie natuur, maar dat heb je zeker ook in Maleisië.

Ik zou je dus aanraden om naar Maleisië te gaan, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wel een aanrader in Maleisië qua eiland: Pulau Pangkor, ik heb het echt super gehad daar!
In ieder geval veel plezier!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
josopreis
Reiziger

Bericht door josopreis »

Ok, ik denk dat ik idd ga starten in maleisie op een eiland en eindig in thailand op koh chang oid .

Dus:

Vliegen naar kuala lumpur
Vliegen naar kathmandu
Vliegen naar bangkok
Vanaf daar overland een rondje myanmar laos Cambodja vietnam en evt eindigen thais eilandje.
Vliegen naar huis (vanaf bkk)

Naar en van nepal ga ik los boeken, maar heeft iemand een tip voor een goede vluchtzoekmachine voor de twee grote vluchten (gezien er een andere vertrekhaven is)?

Pulau pangkor ziet er geweldig uit, echter ligt het volgens mij klimaattechnisch gezien aan de verkeerde kant van maleisie. Oost zou gunstiger zijn in oktober? Is er oemand met een goede lowbudgettip voor een maleisisch eiland? (Ik heb niet veel nodig..)
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Wij zijn ook vanuit Kuala lumpur naar kathmandu gevlogen en hebbn dit terwijl we al in azie waren geboekt via airasia.com
Deze maatschappij is te vergelijken met Ryanair en hebben vaan super aanbiedingen!
Verder gebruik ik als vergelijker altijd momondo.com..

Op Pangkor waren wij in november en toen was het prima weer.. Weet niet of het in oktober anders is.
Aan de andere kant heb je natuurlijk the Perhentians die super mooi schijnen te zijn. Wij zijn hier echt niet geweest aangezien ona dit werd afgeraden ivm het seizoen.

Wat een super lekker vooruitzicht trouwens! *O*
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
josopreis
Reiziger

Bericht door josopreis »

Hoi kir, en anderen,

Bedankt wederom ik heb er ook onwijs veel zin in..

Ik heb een mooi ticket gevonden waarbij ik vlieg op kuala lumpur en vertrek naar hiis vanaf bangkok. (630)

Nu zie ik dat ik toch wel 300!! Euro kwijt zal gaan zijn aan losse vluchten naar en van nepal ... ( na een maandje maleisie)

Das best veel... iemand hier tips of ideeen over?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nepal is nogal een stukje vliegen vanuit Maleisie... Niet echt raar dat dat 300 euro zou kosten.

Om geld te sparen kan je wellicht via Nepal naar Azie, dan maak je minder vlieguren en ben je mogelijk ook minder geld kwijt. Eventueel kun je een stop in Dubai nemen, FlyDubai vliegt voor weinig naar Nepal.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
josopreis
Reiziger

Bericht door josopreis »

Ja. Ik ga idd toch kijken wat het gaat kosten om eerst naar nepal te gaan. Het idee was om eerst te chillen op een eilandje, maar ergens chillen in nepal moet vast ook lukken...
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Hmmm... dat is niet echt goedkoop inderdaad, maar zoals eerder aangegeven is, is het ook niet om de hoek.
Mensen die ik heb ontmoet tijdens de reis zijn van Myanmar naar Nepal gevlogen en vanaf Nepal naar Bangkok geloof ik..
Misschien is dat nog een optie?
Anders Airasia in de gaten blijven houden, want er komen regelmatig wel mooie aanbiedingen voorbij..

Je zult natuurlijk ook vanuit Maleisië naar boven kunnen gaan, naar Thailand en dan vanaf daar of Myanmar dus kunnen kijken of je goedkoper naar Nepal kunt.
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
josopreis
Reiziger

Bericht door josopreis »

Klopt ik wilde alleen graag in oktober of november naar nepal ivm het weer dat dan perfect voor de trekkings zou moeten zijn.. vandaar eerst maleisie-nepal-myanmar. Ik lees nu dat december ook nog een mooie nepaltijd is! Ik ga de optie maleisie-myanmar-nepal zeker bekijken. Bedankt weer! (Pfff wel spannend al dat gezoek, ben steeds bang dat ik te laat ben met boeken ..)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Chillen in Nepal kan ook hoor, gewoon eerst naar Pokhara wat een heel prettig stadje is. Neem wel minimaal 5 weken voor Nepal als je ook een trekking wilt maken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie