Kan ik mobiel bellen in Australie?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Bellen vanuit Australië

Bericht door Larissa »

Hi!

Om eerlijk te zijn heb ik dat niet bijgehouden. Ik heb een vodafone prepaid aangeschaft in Australie en heb steeds opgewaardeerd als ie leeg was. Heb ik overigens niet vaak hoeven doen. Je hebt veel acties waarvoor je een x bedrag betaald en gratis 300 of soms zelfs 500 minuten extra krijgt. Dat heeft mij 30 dollar per keer gekost. Maar ik vond dat niet de beste provider. Zeer slecht bereik in sommige gebieden, zelfs aan de oostkust. Optus en Telstra zijn over het algmeen beter. Bellen naar een nederlandse gsm vanuit Australie met een australisch nummer is stervensduur.Ik heb daarom dit alleen gebruikt om te smsen, om gesmst te worden en om hostels etc. te bellen. Als je gebeld wordt vanuit Nederland op je australische nummer kost het je helemaal niets. Zelf bellen naar nl. deed ik altijd in een telefooncel met een beltegoed kaartje. Kosten naar een nederlands vast nummer is 60 dollarcent per kwartier.Starttarief 50 dollar cent. Lekker lang kleppen dus :-) En er is altijd wel een telefooncel in de buurt.

United Mobile is ook wel een goeie optie denk ik. Je moet toch altijd even kijken wat het beste bij je past. iedereen heeft een ander belgedrag. Ik belde overigens best vaak naar huis en met je zus aan de tel zitten is vragen om lange gesprekken haha. Daarom is zo'n beltegoedkaartje voor in telefooncellen gewoon lekker! je weet pas wat je eigenlijke kosten zijn als je daar eenmaal bent. Je vind altijd wel een goedkopere manier om te bellen.

Cheers!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Kyra

Bericht door Kyra »

Bellen via je mobiel is leuk, maar vele malen goedkoper is het om gewoon bij een hostel een telefoonkaartje te kopen. Kost 5 of 10 dollar. Je krijgt een code en belt er zo 30 minuten of langer voor! Per minuut iets van 5 of 10 dollarcent (je betaalt wel een keer een starttarief). Op die manier sta je niet verrassingen achteraf. Sterker nog: Je belt zo vanuit Australië naar Nederland nog goedkoper dan wanneer je hier naar je buurvrouw belt.
kaz
Vakantieganger

Bericht door kaz »

sandrakorstjens schreef:Vodafone Passport werkt inderdaad prima. In meerdere landen gebruikt en nooit problemen mee gehad. Had nog wel een vraagje, heb het niet zien staan namelijk, maar ben je helemaal niet van plan om een Australische simkaart te kopen? Want hoe wil je dan hostels/busmaatschappijen/werk/mensen die je leert kennen in Oz bellen of sms'en? Ik vond het echt wel heel belangrijk om een Australische simkaart te hebben, aangezien je geen zin hebt om voor elk telefoontje dat je moet plegen naar een telefooncel te lopen. Als je gewoon een normale prepaid neemt, kan je al een kaartje voor 10 dollar (6 euro) kopen en dan krijg je ook 10 dollar beltegoed. Je merkt vanzelf wel dat je hem vaker gebruikt dan je vooraf verwacht! Veel plezier alvast trouwens!
Ja, ik ben wel van plan een gewoon prepaid kaartje te kopen voor erbij. Ik weet nu nog niet echt welk kaartje ik dan het grootste deel van de tijd in m'n telefoon laat zitten, maar ik denk de Australische aangezien ik de Nederlandse dan alleen voor noodgevallen ga gebruiken. Volgende week woensdag vertrek ik, dus als ik aankom maar eens kijken wat voor mij handig is!
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

United Mobile werkte niet.. Kan aan de simkaart liggen maar het werkte iig niet , dacht ik zeg het even!

Ik heb nu een australische prepaid kaart voor 9,95 en daarmee bel je heel goedkoop, en je kunt ook gratis gebeld worden vanuit nederland dus met hallobuitenland.nl is dat 9ct per minuut voor je ouders en niks voor jou. Moet alleen wel een nieuw kaartje kopen straks in Nieuw-Zeeland (ware het niet dat ik er al een gekregen heb van een vriendin ;)) maarja, t is wel heel goedkoop bellen zo hier!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Erik
Site Admin

Tasmanië en bellen

Bericht door Erik »

uit de mailbox
Hallo erik ik ga in november naar tasmanie eiland wat raad je me aan voor een belkaart ik heb nu t-mobiel dusssss
Patrick87

Re: Tasmanië en bellen

Bericht door Patrick87 »

Misschien eerst even zelf enige moeite doen, bijvoorbeeld voor aanhef en afsluiting in een bericht. Dusssssss....

Om er toch even op in te gaan: Volgensmij voldoet gewoon elke pre-paid kaart voor goedkoop bellen (Telefooncellen! Mobiel is duurrrrrrrrrrr dussssssssss).
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo

Je hebt niet me alle mobiele prepaid kaarten van Australie bereik zo doe Vodafone en Optus het in heel veel gedeeltes niet in Tasmanie. Welke wel overal werkt is Telstra die heeft overal bereik ik tasmanie.

gr van Moira
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Ok, maar hij heeft het dan ook niet specifiek over MOBIEL bellen. Zou ik persoonlijk niet doen, is veel te duur (internationaal dan).
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Zelf had ik voor mijn mobiel een Vodafone, maar daar kon ik in Tasmanie alleen iets mee in Hobart en Launceston..., dus dat is geen aanrader.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

daarom gebruiken wij dus altijd Skype dat is bijna gratis.

gr van Moira
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Bijna? Helemaal toch? Of bedoel je de Internetkosten?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Inderdaad de internetverbinding kost geld en wij bellen naar vaste lijnen met skype dit kost ook een beetje geld.

gr van Moira
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Moira schreef:Hallo,

Inderdaad de internetverbinding kost geld en wij bellen naar vaste lijnen met skype dit kost ook een beetje geld.

gr van Moira
Oh hoe zit dat precies dan? Ik dacht day Skype helemaal gratis was. Hoe is het naar mobiel dan?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je kunt een abbonnement nemen op skype met tegoed en dit is te lezen via www.skype.nl
De kosten kunnen verschillen na gelang je het abbonnement hebt.

gr van Moira
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je kunt gratis van skype naar skype bellen, maar het kost wel een klein beetje geld om van skype naar vast of mobiel te bellen.
Plaats reactie