Hulp reisschema Peru - Bolivia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Niels0507

Hulp reisschema Peru - Bolivia

Bericht door Niels0507 »

Dag reizigers,

Halverwege juli reis ik af naar Lima om vervolgens een maand door Peru en Bolivia te reizen.

Het volgende reisschema heb ik in gedachten:

14 juli – Aankomst Lima ('s avonds)
15 juli - Lima
16 juli – Lima ('s middags bus naar Ica)
17 juli – Ica
18 juli – Ica – (nachtbus naar Arequipa)
19 juli - Arequipa
20 juli – Arequipa
21 juli - Arequipa (overdag bus naar Chivay)
22 juli - Chivay
23 juli - Chivay - (overdag bus naar Puno)
24 juli - Puno
25 juli - Puno - ('s ochtends bus naar Copacabana)
26 juli – Copacabana
27 juli - ('s ochtends bus naar La Paz) - La Paz
28 juli - La Paz
29 juli - La Paz (nachtbus naar Uyuni)
29 juli - Uyuni
30 juli - Uyuni
31 juli - Uyuni (nachtbus Sucre)
1 aug - Sucre
2 aug - Sucre
3 aug - Sucre (nachtbus La Paz)
4 aug - La Paz
5 aug - La Paz (nachtbus naar Cuzco)
6 aug - Cuzco
7 aug– Cuzco - (eind van de middag trein naar Aguas Calientes)
8 aug - Machu Picchu (eind van de middag terug naar Cuzco)
9 aug - Cuzco ('s avonds binnenlandse vlucht naar Lima)
10 aug - Lima
11 aug - Lima (04:55 terugvlucht naar NL)

Wat vinden jullie van dit schema?
Wat busreizen betreft: kan ik op de dag van vertrek een kaartje kopen? Of moet ik al ver van tevoren reserveren?

Ik hoop dat jullie mij van adviezen en tips kunnen voorzien!

Groet,

Niels
Jenny
Reisexpert

Re: Hulp reisschema Peru - Bolivia

Bericht door Jenny »

Kaartjes voor de bus kan je in principe gewoon de dag zelf kopen. Er zijn vele maatschappijen die een route afleggen. Wil je de betere (en iets duurdere) maatschappijen, dan kun je ook online een kaartje reserveren. Je hebt hier een creditcard voor nodig.

Ook zou ik de trein van Cusco naar Aguas Caliente van tevoren vastleggen, deze zat vorige zomer in augustus vrij snel vol. Ook de kaarten voor Machu Picchu zou ik ver vooruit boeken, helemaal als je ook Huaya Picchu wilt beklimmen.

Mij lukte het niet om online kaarten te bestellen (systeem bleef maar vastlopen), dus uiteindelijk heb ik twee dagen voor vertrek een trip geregeld in Cusco. Je betaalt dan uiteraard wat meer.

Ik zou ook de trip naar Salar Uyuni vooraf boeken, want je bus komt 's ochtends aan en dan wil je gelijk door. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om meteen vanuit de bus de woestijn/zoutvlaktes in te gaan (vermoeiend, niet kunnen douchen), maar het is zeker mogelijk.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Ik neem aan dat je Ica noemt omdat je het boottochtje vanuit Paracas naar Islas Ballestas wilt maken, én omdat je de (kunstmatige) oase Huacachina wilt bezoeken. (Ica zelf is niet bijzonder in trek, hoewel het museum daar wel de moeite waard is).
Ik geef je in overweging om op 16/7 de bus naar Paracas te nemen, daar te overnachten om dan op 17/7 vroeg in de ochtend die boottocht te maken (gaat alleen in de ochtend) en dan door te reizen naar Huacachina (via Ica).
Er is geen enkele noodzaak om ver van te voren buskaartjes te kopen (behalve dan wat Jenny al noemt), zeker niet als je alleen reist. Wel kan het handig zijn om kort na aankomst ergens al een kaartje te kopen voor de volgende etape (een of twee dagen van te voren dus).
Niels0507

Bericht door Niels0507 »

Dank voor jullie reacties!
Ik volg jullie advies op:
Uyuni dag langer, overnachting in Paracas, kaart Machu Picchu vooraf bestellen... ^O^
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Bericht door dannydekoning »

Hoi Niels,

Mijn vriendin en ik gaan ook rond half juli voor een maand naar peru, chili en bolivia. Wij hebben een reisschema gemaakt. Misschien dat je er wat aan hebt. Heb het schema in een pdf document gezet.

http://socreative.nl/itinery-danny-bolivia.pdf
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

dannydekoning schreef:Hoi Niels,

Mijn vriendin en ik gaan ook rond half juli voor een maand naar peru, chili en bolivia. Wij hebben een reisschema gemaakt. Misschien dat je er wat aan hebt. Heb het schema in een pdf document gezet.

http://socreative.nl/itinery-danny-bolivia.pdf
Op mijn website kun je ook vinden wat ik van dag tot dag heb gedaan in Peru en Bolivia. Dat was juli/augustus 2013, dus best recent.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie