lange overstap tijd - Wat doen jullie in de tussentijd
lange overstap tijd - Wat doen jullie in de tussentijd
Wat doen jullie eigenlijk als je een vlucht hebt met een lange overstap tijd? Bijv. bij 24 uur oid. Mag je eigenlijk van het vliegveld af om bijv. naar een nabij gelegen stad te gaan? 24 uur op een vliegveld zitten lijkt me dodelijk saai namelijk haha.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Re: lange overstap tijd - Wat doen jullie in de tussentijd
Dat hangt uiteraard af van het land waar het vliegveld ligt
Vaak kun je het vliegveld verlaten, maar je moet wel altijd vooraf informeren of je visumplichtig bent zodat je zorg kan dragen voor de juiste papieren.

Vaak kun je het vliegveld verlaten, maar je moet wel altijd vooraf informeren of je visumplichtig bent zodat je zorg kan dragen voor de juiste papieren.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Athene of Istanbul waarschijnlijk. Leken me beide niet zo'n visum issue.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Voor Athene heb je geen visum nodig, voor Istanbul wel.
Voor Turkijke komt vanaf april een nieuw systeem om je visum aan te vragen, ze schakelen dan over op een e-visum. Hier kun je daar meer over lezen: http://nos.nl/artikel/604677-turkije-pa ... m-aan.html.
Als je eenmaal zo'n visum hebt kun je zonder problemen de stad in gaan en wat dingen bezoeken.
Voor Turkijke komt vanaf april een nieuw systeem om je visum aan te vragen, ze schakelen dan over op een e-visum. Hier kun je daar meer over lezen: http://nos.nl/artikel/604677-turkije-pa ... m-aan.html.
Als je eenmaal zo'n visum hebt kun je zonder problemen de stad in gaan en wat dingen bezoeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik probeer een overstap zoveel mogelijk te vermijden en anders een korte van een paar uur of een lange waarbij ik dan de stad in ga, dit laatste alleen een keer in Hong Kong gedaan. Voordeel van een NL paspoort is dat je niet vaak visumplichtig bent of dat een visum vaak eenvoudig te verkrijgen is. Wel belangrijk om dit van te voren even uit te zoeken:)
Ik vind een lange overstap juist leuk. Zo zijn we een keer boekarest ingeweest en dit jaar hebben we express een lange overstap om wat te zien van Abu Dhabi.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik heb een paar keer een lange overstap gehad (1 keer in Londen, een keer in Australie). Ik heb toen gewoon gewacht. Vooral in Londen was het na een hele lange vlucht vanuit Azie en was ik erg moe. Het was de moeite niet om de stad in te gaan (dat was ook ver) en Londen ken ik wel. In Australie gewoon proberen te slapen. Een polite agent kwam nog wel een keer informeren naar mijn plannen, maar was niet lastig omdat ik vertelde dat ik zat te wachten op een vlucht naar Nieuw-Zeeland.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Mijn terugreis van Nieuw Zeeland naar Amsterdam duurde ongeveer 2 dagen :p Bij mijn overstap in Taipei, waar ik geloof ik 15 uur moest wachten op mijn laatste aansluiting, boden ze vanaf het vliegveld gratis tours aan voor mensen die daar kwamen voor een overstap en nog wat tijd te doden hadden. Zo heb ik nog een pottenbakkersdorpje, wat tempels, en een museum bezocht. Erg leuk! (ondanks de enorme jetlag). Als ik op het vliegveld blijf ben ik niet erg actief. Slapen is dan mijn favoriete bezigheid
(als het lukt). Haat aan wachten en hangen op vliegvelden...

-
- Contacteer:
Twee of drie uurtjes wachten op een vliegveld trek ik nog wel, langer wordt echt vervelend (zooo saai, al helemaal omdat ik echt niet kan slapen op vliegvelden!) Daarom probeer ik altijd vluchten te boeken met of hele korte overstaptijden, of juist met wat langere (minimaal 6-8 uur, een beetje afhankelijk van het tijdstip en de afstand vliegveld - stad, en maximaal een uur of 10-12), zodat ik die plaats kan meenemen als een soort bonus-bestemming. Op deze manier heb ik in het verleden een eerste indruk kunnen krijgen van Singapore, Kuala Lumpur en Negombo, en dat heeft me zeker op nieuwe ideeën gebracht.
Je kunt ook gewoon je eigen muziek video maken met je iPhone zoals deze man: http://vimeo.com/97634383
Hilarisch
Hilarisch

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Geniaal
(maar wel opvallend: waarom is het altijd "gemaakt met m'n iPhone", niet gewoon "gemaakt met m'n telefoon"?)
Overigens is Las Vegas wel gevaarlijk voor een stopover: ook op het vliegveld slot machines in overvloed! Maar sowieso zou ik daar niet een hele nacht blijven, het vliegveld ligt praktisch tegen de Strip (met helaas de terminal aan de verkeerde kant van het terrein), en in Las Vegas ontkennen ze het bestaan van het fenomeen "nacht".
Transfers zijn voor de wat leuker geprijsde tickets helaas vaak onvermijdelijk, dus dan is het ofwel zoeken naar een korte transfer op een praktisch gelegen vliegveld (naar Japan bijvoorbeeld is Helsinki perfect, fijn vliegveld en ligt ideaal op de route), of juist een dusdanig lange overstap dat je ook iets kan doen.
Vorig jaar in de zomer onderweg naar Sapporo bijvoorbeeld een overstap van 7 uur in Fukuoka, in het najaar onderweg naar Tokyo 10 uur in Hong Kong. Net genoeg om even fatsoenlijk te eten en een paar uur lekker rustig rond te dwalen. Vooral Fukuoka is ideaal, aangezien het vliegveld direct tegen het stadscentrum aan ligt, 5 minuten met de metro. En beide steden kende ik ook al, dus dan heb je ook snel je weg gevonden. Mocht het om een voor mij nieuwe bestemming gaan, dan zal ik eerder voor een echte stopover gaan, zoals bijvoorbeeld destijds in Dubai, onderweg naar Hong Kong.
Voor m'n komende trip naar (alweer...) Japan over een goede maand kom ik waarschijnlijk wederom op een vlucht met zowel heen als terug een overstap in Fukuoka uit. Die terug is nog niet zo erg, 17 uur met overnachting, dus 's avonds lekker wat rondhangen en bij een yatai eten, de volgende ochtend op een aangenaam tijdstip naar het vliegveld voor een non-stop vlucht naar Schiphol. Heen is met 3,5 uur echter zo'n ellendig "net wel, net niet"-geval, op zo'n klein vliegveld is dat zeker na een lange vlucht echt stomvervelend, maar het is ook wel erg krap aan om nog even de stad in te gaan. Het zal er vooral van afhangen hoe vlot de douane is en hoe snel ik m'n bagage weer kan inchecken voor de de aansluitende (domestic) vlucht.
Zit er echt niks anders op dan een aantal uren op een vliegveld door te brengen: shit happens, dan maar rustig wat eten, eindeloos door dezelfde winkeltjes dwalen zonder iets te kopen, als het even kan wat internetten, en anders gewoon de ogen dicht. Zo heb ik voor twee weekendtrips naar Genève met zeer vroeg vertrek een korte nacht op Schiphol doorgebracht (de laatste trein vanuit Oss naar Schiphol), daar staan wel lekker luie stoelen waarin je prima kan slapen. Helaas is dat echter een zeldzaamheid, en mag je op de meeste vliegvelden al blij zijn met bankjes zonder vervelende armleuningen. Een positieve uitzondering is overigens Philadelphia, waar overal heerlijk ouderwetse schommelstoelen staan, daar dommel je echt in een paar minuten in weg...

(maar wel opvallend: waarom is het altijd "gemaakt met m'n iPhone", niet gewoon "gemaakt met m'n telefoon"?)
Overigens is Las Vegas wel gevaarlijk voor een stopover: ook op het vliegveld slot machines in overvloed! Maar sowieso zou ik daar niet een hele nacht blijven, het vliegveld ligt praktisch tegen de Strip (met helaas de terminal aan de verkeerde kant van het terrein), en in Las Vegas ontkennen ze het bestaan van het fenomeen "nacht".
Transfers zijn voor de wat leuker geprijsde tickets helaas vaak onvermijdelijk, dus dan is het ofwel zoeken naar een korte transfer op een praktisch gelegen vliegveld (naar Japan bijvoorbeeld is Helsinki perfect, fijn vliegveld en ligt ideaal op de route), of juist een dusdanig lange overstap dat je ook iets kan doen.
Vorig jaar in de zomer onderweg naar Sapporo bijvoorbeeld een overstap van 7 uur in Fukuoka, in het najaar onderweg naar Tokyo 10 uur in Hong Kong. Net genoeg om even fatsoenlijk te eten en een paar uur lekker rustig rond te dwalen. Vooral Fukuoka is ideaal, aangezien het vliegveld direct tegen het stadscentrum aan ligt, 5 minuten met de metro. En beide steden kende ik ook al, dus dan heb je ook snel je weg gevonden. Mocht het om een voor mij nieuwe bestemming gaan, dan zal ik eerder voor een echte stopover gaan, zoals bijvoorbeeld destijds in Dubai, onderweg naar Hong Kong.
Voor m'n komende trip naar (alweer...) Japan over een goede maand kom ik waarschijnlijk wederom op een vlucht met zowel heen als terug een overstap in Fukuoka uit. Die terug is nog niet zo erg, 17 uur met overnachting, dus 's avonds lekker wat rondhangen en bij een yatai eten, de volgende ochtend op een aangenaam tijdstip naar het vliegveld voor een non-stop vlucht naar Schiphol. Heen is met 3,5 uur echter zo'n ellendig "net wel, net niet"-geval, op zo'n klein vliegveld is dat zeker na een lange vlucht echt stomvervelend, maar het is ook wel erg krap aan om nog even de stad in te gaan. Het zal er vooral van afhangen hoe vlot de douane is en hoe snel ik m'n bagage weer kan inchecken voor de de aansluitende (domestic) vlucht.
Zit er echt niks anders op dan een aantal uren op een vliegveld door te brengen: shit happens, dan maar rustig wat eten, eindeloos door dezelfde winkeltjes dwalen zonder iets te kopen, als het even kan wat internetten, en anders gewoon de ogen dicht. Zo heb ik voor twee weekendtrips naar Genève met zeer vroeg vertrek een korte nacht op Schiphol doorgebracht (de laatste trein vanuit Oss naar Schiphol), daar staan wel lekker luie stoelen waarin je prima kan slapen. Helaas is dat echter een zeldzaamheid, en mag je op de meeste vliegvelden al blij zijn met bankjes zonder vervelende armleuningen. Een positieve uitzondering is overigens Philadelphia, waar overal heerlijk ouderwetse schommelstoelen staan, daar dommel je echt in een paar minuten in weg...
Omdat het vaak met een andere telefoon niet kanWizardOfOss schreef: (maar wel opvallend: waarom is het altijd "gemaakt met m'n iPhone", niet gewoon "gemaakt met m'n telefoon"?)

Ik vind 3.5 uur nog wel te overleven om te wachten. Tegen de tijd dat je alles gehad hebt kun je weer instappen. Ook kun je dan alles op je gemak doen om de tijd te doden

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Nu heb ik me er zelf nooit zo in verdiept, maar volgens mij bestaan er voor Android en WP ook diverse prima video-editing tools. Maar ook los daarvan voel ik persoonlijk nooit zo de behoefte te koop te lopen met merknamen. Dat wil ik wel doen, maar dan wil ik er ook voor betaald worden. Ga een beetje gratis reclame lopen maken...
Wat betreft die 3,5 uur, het vliegveld van Fukuoka stelt echt nauwelijks iets voor. Half uurtje voor douane, bus van de international terminal naar domestic en bagage inchecken. Na een kwartiertje heb je die paar winkeltjes ook wel gezien, misschien nog een half uurtje om wat te eten, en dan heb je het echt wel gehad. vandaar dat ik dan waarschijnlijk toch even de stad in zou sjezen, rond Hakata Station (6 minuten met de metro) is dan toch meer te beleven, en heb je sowieso veel meer restaurantjes.
Wat betreft die 3,5 uur, het vliegveld van Fukuoka stelt echt nauwelijks iets voor. Half uurtje voor douane, bus van de international terminal naar domestic en bagage inchecken. Na een kwartiertje heb je die paar winkeltjes ook wel gezien, misschien nog een half uurtje om wat te eten, en dan heb je het echt wel gehad. vandaar dat ik dan waarschijnlijk toch even de stad in zou sjezen, rond Hakata Station (6 minuten met de metro) is dan toch meer te beleven, en heb je sowieso veel meer restaurantjes.
-
- Reiziger
Ik heb een keer een overstap van 16 uur gehad in Moskou chermetjevo.. vriend van me en ik hadden niks te doen en toen gingen we chillen bij een barretje, 2 Russische beveiligers waren daar ook en nodigden ons uit vodka met hun te drinken, hun waren behoorlijk dronken en toen zeiden ze dat ze moesten gaan want ze moesten werken hahaha.. hun shift ging beginnen.
Vrijwel altijd een laptop, camera of een pak kaarten mee. Dat aanvullen met internet, een restaurantje of wat winkeltjes en ik vermaak me prima op een vliegveld. Bij 8+ uur ga ik, mits mogelijk, toch liever van het vliegveld af de stad in.