Vietnam: HCMC -> Hanoi of andersom?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Thomve
Vakantieganger

Vietnam: HCMC -> Hanoi of andersom?

Bericht door Thomve »

Ik ben van plan om net als vele anderen door Vietnam te touren op een scooter/motor, en ben benieuwd of de meeste backpackers van zuid naar noord of andersom gaan. Tot nu toe na 2 nachten in HCMC ben ik alleen maar mensen tegengekomen die net klaar zijn met hun trip en een klein aantal backpackers die voor nachtbussen kiezen.
Als het echt zo is dat noord naar zuid populairder is dan ben ik bereid naar het noorden te vliegen. Vietnam is mijn laatste bestemming en het maakt niet uit of ik van Hanoi of van HCMC terug naar bangkok vlieg.
Torra
Reisexpert

Re: Vietnam: HCMC -> Hanoi of andersom?

Bericht door Torra »

Wij waren achteraf blij van noord naar zuid te zijn gereisd omdat het in het noorden, vooral Sapa behoorlijk koud was en we eindigden in het warme zuiden.
Maar misschien ga jij wat dat betreft in een gunstiger tijd :P
Fish1994
Vakantieganger

Bericht door Fish1994 »

Ik ben precies hetzelfde van plan. Van zuid naar noord. Wanneer ga je het precies doen?
piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

Precies wat Torra zegt. Dat heb ik ook zo gedaan vanwege de temperaturen.
*O* *O* *O*
Thomve
Vakantieganger

Bericht door Thomve »

Sorry voor de late reactie, ik heb vrij weinig kans gehad om te reageren.

@Torra Met temperaturen heb ik eigenlijk geen rekening gehouden. Na een gemiddelde temperatuur van 30 graden tijdens mn reis vind ik een beetje kou niet heel erg. Vooral het feit dat ik eindig Halong Bay is iets waar ik heel erg naar uitkijk (ook al weet ik dat ik niet de enige toerist ben daar).

Ik zat heel erg te twijfelen maar heb uiteindelijk een groep gevonden die naar het noorden gingen. Ik zit nu in Mui Ne. Het lijkt alsof de meeste naar het noorden gaan en niet andersom, maar daar kan ik me in vergissen.

@fish1994, ik ben inmiddels al onderweg en ben in Mui Ne, ben jij al ook al onderweg?
Fish1994
Vakantieganger

Bericht door Fish1994 »

Nee, ik ben helaas nog niet onderweg. September pas! Jij hebt een dus een brommer gekocht? Hoe zit het met vinden van mensen met dezelfde plannen?
Thomve
Vakantieganger

Bericht door Thomve »

Op dit moment is het laagseizoen hier wat betekent dat het in sommige plaatsen uitgestorven is, vandaar dat het vinden van mensen met dezelfde plannen iets lastiger is nu. September is al een stuk drukker dus het zal niet zo heel moeilijk zijn om mensen te vinden. Iedereen gaat dezelfde kant op en stopt in dezelfde plaatsen dus zelfs al vind je in HCMC geen mensen, dan vind je ze verderop wel.

Ik heb een Honda Win gekocht (handmatig 4 versnellingen). Bikes kopen is heel simpel, koop ze alleen van backpackers en laat ze eerst door een mechanic testen. Overal in hostels in HCMC hangen advertenties of staan bikes met 'te koop' erop voor de deur. Laat maar weten als je nog wat vragen hebt!
Fish1994
Vakantieganger

Bericht door Fish1994 »

Bedankt voor de informatie! Ik ben daar waarschijnlijk in januari. Het hoogseizoen? In welke landen ben je nog meer geweest?

Als ik nog meer info wil, vraag ik het je zeker!
Plaats reactie