Duits Leren
Duits Leren
Sinds een tijdje heb ik een Zwitserse vriendin, en zou graag als ik daar ben me beter verstaanbaar kunnen maken. Nu hebben ze in Zwitserland wel een paar talen om te leren, maar ik wou beginnen met gewoon Duits (vriendin woont in het Duitstalige gebied. Waar ze zwits-duits spreken wat weer een verbastering is van het Duits. Maar iedereen kan ook vloeiend Duits praten.) Dus vandaar dat me dit het meest logisch zou zijn om eerst te leren zodat ik ook in andere delen van Zwitserland te verstaan ben, en niet alleen in haar kanton
Dus Duits gaat het worden, enige min puntje. Tijdens mijn middelbare school periode heb ik Duits na 1 jaar laten vallen oftewel spreek het totaal niet. Stom om toen voor Frans te gaan...
Ben intussen begonnen met gewoon woordjes leren met de app anki. Wat me tot nu toe goed bevalt.
Maar je moet natuurlijk ook een keer de grammatica wat beter gaan oppakken. Weet iemand toevallig hier goede boeken voor. Dacht zelf aan een eerstejaars studie boek voor middelbaar scholieren. Of zijn er betere manieren?
Dus Duits gaat het worden, enige min puntje. Tijdens mijn middelbare school periode heb ik Duits na 1 jaar laten vallen oftewel spreek het totaal niet. Stom om toen voor Frans te gaan...
Ben intussen begonnen met gewoon woordjes leren met de app anki. Wat me tot nu toe goed bevalt.
Maar je moet natuurlijk ook een keer de grammatica wat beter gaan oppakken. Weet iemand toevallig hier goede boeken voor. Dacht zelf aan een eerstejaars studie boek voor middelbaar scholieren. Of zijn er betere manieren?
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Re: Duits Leren
Hey Sander,
Ikzelf leer Spaans en Duits via de website Duolingo.com. Het leerprogramma is gemakkelijk, logisch en duidelijk opgebouwd. Schoolboeken ben ik niet zo fan van. Zowel van de middelbare school als de hbo heb ik nog schoolboeken liggen welke in 9 jaar amper wat hebben klaar gespeeld.
Enige nadeel is dat je Duits en Spaans nog niet vanuit het Nederlands kan leren (ze zijn dit wel aan het ontwikkelen)
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Ikzelf leer Spaans en Duits via de website Duolingo.com. Het leerprogramma is gemakkelijk, logisch en duidelijk opgebouwd. Schoolboeken ben ik niet zo fan van. Zowel van de middelbare school als de hbo heb ik nog schoolboeken liggen welke in 9 jaar amper wat hebben klaar gespeeld.
Enige nadeel is dat je Duits en Spaans nog niet vanuit het Nederlands kan leren (ze zijn dit wel aan het ontwikkelen)
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Ik kan Duolingo ook aanbevelen. Je leert op een leuke en snelle manier je woordenschat uit te breiden en grammatica. Ben zelf bezig voor Spaans.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
thnx! gisteren maar eens gedownload, fijn dat er ook een app van is!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Ik moet wel zeggen dat de app makkelijker is dan de variant op de website zelf en dat je op de website ook meer uitleg krijgt. Bij de app moet je het allemaal zelf uit zien te vinden. De app is nu wel fijn om in de zon buiten te liggen en gewoon wat lesjes te volgen 

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Vergeet btw je doorzettingsvermogen niet. Sommige stukken zijn behoorlijk frustrerend en kunnen redelijk wat tijd in beslag nemen.
Doorzettingsvermogen geen gebrek. Moet toegeven dat ik normaal niet dol ben op het leren van een nieuwe taal (met engels kom je tenslotte ook heeel ver) en mocht het zo zijn dat de planning was dat ik daar in de toekomst ook alleen maar op bezoek bleef komen zou mn motivatie ook een stukje minder zijn. Maar de kans is zeer reeël dat ik begin volgend jaar wel richting Zwitserland wil verkassen. We hebben samen afgesproken om het zo tot december te doen en dan de knoop door te hakken. Eigenlijk zouden we nu al wel willen aangezien het wel heel erg goed klikt. Maar dat zou iets te overhaast zijn. Dus vandaar de motivatie.
Dat is een goede reden om de taal te leren. Gelukkig staat Nederlands vrij dicht bij Duits, dus waarschijnlijk heb je de taal vrij snel onder de knie. Helemaal als je dagelijks met je vriendin contact hebt. In ieder geval succes (en plezier!) met het leren!Sandervh schreef:Doorzettingsvermogen geen gebrek. Moet toegeven dat ik normaal niet dol ben op het leren van een nieuwe taal (met engels kom je tenslotte ook heeel ver) en mocht het zo zijn dat de planning was dat ik daar in de toekomst ook alleen maar op bezoek bleef komen zou mn motivatie ook een stukje minder zijn. Maar de kans is zeer reeël dat ik begin volgend jaar wel richting Zwitserland wil verkassen. We hebben samen afgesproken om het zo tot december te doen en dan de knoop door te hakken. Eigenlijk zouden we nu al wel willen aangezien het wel heel erg goed klikt. Maar dat zou iets te overhaast zijn. Dus vandaar de motivatie.