Hoi allemaal,
Binnenkort (juli) vertrek ik naar midden amerika en reis een maand of 4 rond tot ik eindig in Buenos Aires. Nu vroeg ik me iets af. Ik zag dat je geen visum aan hoeft te vragen (vlieg op Guatemala) maar dat je wel moet laten zien dat je een retourticket hebt en dat je binnen 90 dagen het land moet verlaten. Dat is allemaal prima want ik heb een retourticket vanaf buenos aires, die valt echter niet binnen de 90 dagen (want ga dus 4 maanden). Nu is de vraag of je retourticket binnen die 90 dagen moet zijn of dat dat niets uitmaakt. Als ik eenmaal het land binnen ben komt het wel goed maar zou zo lullig zijn als ik daar bij de douane sta en ze doen moeilijk (eerste overnachting is ook geboekt, dus dat is ook covered).
Bij voorbaat dank!
visum / retourticket
Re: visum / retourticket
Ik heb het zelf even opgezocht, dacht zal het delen voor als anderen tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ik ben langs KLM gegaan (ik vlieg met Delta, zit in hetzelfde Skyteam). Ze zeiden:
idd, je hebt een ticket nodig voor migratie, je wordt op schiphol al tegen gehouden met het ticket wat je nu hebt. Ze zei: om het te regelen kan je op de dag van vertrek (of eerder) een ticket boeken op van Guatemala naar Amsterdam, die printen we voor je uit, en dan annuleren we hem daarna gelijk weer. Dan zijn ze tevreden in Guatemala en kan je het land in.
Eenmaal in het land zelf bij de grensposten verwacht ik geen problemen.
Goede service van KLM moet ik zeggen.
idd, je hebt een ticket nodig voor migratie, je wordt op schiphol al tegen gehouden met het ticket wat je nu hebt. Ze zei: om het te regelen kan je op de dag van vertrek (of eerder) een ticket boeken op van Guatemala naar Amsterdam, die printen we voor je uit, en dan annuleren we hem daarna gelijk weer. Dan zijn ze tevreden in Guatemala en kan je het land in.
Eenmaal in het land zelf bij de grensposten verwacht ik geen problemen.
Goede service van KLM moet ik zeggen.