Roadtrip door Europa
Re: Mooie route samen met mijn Laotiaanse vriendin
Ik sluit me bij Erik aan. Hou het 'kleiner' en blijf lekker in Nederland/België. Er is hier zóveel te zien en te doen! Er zijn volop kortingskaartjes te krijgen en veel bezienswaardigheden kosten (zo goed als) niets. Bovendien ben je ook een godsvermogen kwijt aan benzinekosten als je zo'n trip gaat maken... Er zijn regelmatig NS acties, kun je voor een prikkie door heel Nederland reizen. Nu bij de Hema bijvoorbeeld: Geldig t/m 31 augustus 2014 op één dag van maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 en in het weekend de hele dag geldig. 17,50 euro per kaartje (1 volwassene en 2 kinderen).
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
-
In België zeker Gent bezoeken. Voor mij de favoriete stad en dat als Antwerpenaar.
Ik weet ook niet of ze echt blij wordt van veel reizen enzo. Plus Nederland heeft zoveel te bieden. Kijk eens of je vrienden hebt die je kan bezoeken ook een stuk goedkoper. Je mag ook wel een nachtje komen coachsurfen in Deventer hoor.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Een late reactie van me. Sorry!
Bedankt allemaal en vooral ook bedankt voor de CS 'aanbieding'. Wie weet komen we een nachtje langs in Deventer. Lijkt me erg leuk.
Ze komt 58 dagen naar Nederland. We wonen dus vlakbij de grens met Belgie en daar gaan we dan ook zeker heen. Ik zat een beetje aan het volgende te denken voor een korte trip:
- Stuk Noord-Brabant en eventueel Limburg
- Dan in Vlaanderen het e.e.a. bekijken.
- Brussel wellicht
- Dan naar Wallonie, Ardennen misschien
- Luxemburg (heb ik zelf ook nauwelijk wat van gezien)
- Via het westen van Duitsland weer terug naar Oirschot.
Bedankt allemaal en vooral ook bedankt voor de CS 'aanbieding'. Wie weet komen we een nachtje langs in Deventer. Lijkt me erg leuk.
Ze komt 58 dagen naar Nederland. We wonen dus vlakbij de grens met Belgie en daar gaan we dan ook zeker heen. Ik zat een beetje aan het volgende te denken voor een korte trip:
- Stuk Noord-Brabant en eventueel Limburg
- Dan in Vlaanderen het e.e.a. bekijken.
- Brussel wellicht
- Dan naar Wallonie, Ardennen misschien
- Luxemburg (heb ik zelf ook nauwelijk wat van gezien)
- Via het westen van Duitsland weer terug naar Oirschot.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Lijkt me prima. En je bent zo thuis, mocht er iets zijn. Luxemburg is erg de moeite waard, kan ik je vertellen. Brugge en het drielandenpunt doen het ook altijd goed bij toeristen. Monschau is een erg leuk stadje, ten zuiden van Aachen (DL), vlakbij de Belgische grens. Veel plezier!
Dank je!!!
Wie weet kan ik ook eens gebruik gaan maken van Couch Surfing nadat ik hier zo'n 50 mensen gehost heb in Pakse.
En ik denk dat ik een tentje meeneem en de auto ook vol stop met het e.e.a. (al hebben ze overal supermarkten natuurlijk).
Wie weet kan ik ook eens gebruik gaan maken van Couch Surfing nadat ik hier zo'n 50 mensen gehost heb in Pakse.

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Ik weet niet precies waar in Laos je vriendin woont, maar kamperen in het Nederlandse klimaat is niet voor iedereen weggelegd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Gelukkig is het t.z.t wel juli en kans op wat beter weer dus. Maar toch bedankt voor je advies. Want ze komt uit het warmste deel van Laos, het uiterste zuiden.
Maar mijn ervaring hier is dat mensen in de koudere maanden (en ik heb het regelmatig echt koud gehad in januari/ februari) het soms ook echt koud hebben omdat er zo goed als geen verwarming te vinden is in Laos en de meeste mensen met koud water wassen (voor mij geldt dat ook). Dan kan het weleens zijn dat mensen hier met 10 graden 's nachts (of minder) meer kou hebben dan in Nederland als het 5 graden vriest maar de CV gewoon omhoog wordt gedraaid
Maar mijn ervaring hier is dat mensen in de koudere maanden (en ik heb het regelmatig echt koud gehad in januari/ februari) het soms ook echt koud hebben omdat er zo goed als geen verwarming te vinden is in Laos en de meeste mensen met koud water wassen (voor mij geldt dat ook). Dan kan het weleens zijn dat mensen hier met 10 graden 's nachts (of minder) meer kou hebben dan in Nederland als het 5 graden vriest maar de CV gewoon omhoog wordt gedraaid

-
Roadtrip tips en ervaringen.
Beste lezers,
Mijn naam is Gerben en ik ga voor het eest een roadtrip maken
.
Wij hebben 15 dagen een vrij luxe camper weten te bemachtigen en vertrekken in juli richting Budapest. Wij vertrekken vanuit Driebergen en zullen in oostelijke richting gaan varen.
Wie kan mij informatie geven over de volgende onderwerpen.
-Tolwegen (vignet)
-Moet ik Slotty en HUF en Kronen halen of euro's hanteren?
-Bereikbaarheid grote steden ( Praag, Krakau, Bratislava, Budapest )
-Wildkamperen ( in hoe verre dit verantwoord veilig kan)
-Roadtrip tricks and tips
-Leef kosten in deze landen, denk aan benzine prijzen en kosten van eten en drinken.
Heeft iemand een soort gelijke reis gemaakt door het oostblok en wat zijn jullie ervaringen daarin? ~O>
Mijn naam is Gerben en ik ga voor het eest een roadtrip maken

Wij hebben 15 dagen een vrij luxe camper weten te bemachtigen en vertrekken in juli richting Budapest. Wij vertrekken vanuit Driebergen en zullen in oostelijke richting gaan varen.
Wie kan mij informatie geven over de volgende onderwerpen.
-Tolwegen (vignet)
-Moet ik Slotty en HUF en Kronen halen of euro's hanteren?
-Bereikbaarheid grote steden ( Praag, Krakau, Bratislava, Budapest )
-Wildkamperen ( in hoe verre dit verantwoord veilig kan)
-Roadtrip tricks and tips
-Leef kosten in deze landen, denk aan benzine prijzen en kosten van eten en drinken.
Heeft iemand een soort gelijke reis gemaakt door het oostblok en wat zijn jullie ervaringen daarin? ~O>
Re: Roadtrip tips en ervaringen.
Excuses, had deze even niet gezien! Maar ik denk dat je al weg bent omdat je het over juli hebt?
We hebben bij onderdeel reisinformatie al heel veel informatie staat over deze landen en meestal ook over de vignetten maar zeker over de munteenheden en artikelen over budget.
Je kunt niet met de euro betalen in Hongarije, Polen en Tsjechië. Ze hebben daar een andere munteenheid. Slowakije hanteert wel de euro. Eerlijk gezegd verbaasd me jouw vraag een beetje als je in juli al weg gaat/weg bent en dat nog niet weet welke munteenheden te hanteren
Ik ben regelmatig in Polen en de leefkosten zijn daar laag, met uitzonderingen daar gelaten. Zou zelf niet zo snel wildkamperen daar maar kijken voor campings e.d. De wegen zijn niet overal optimaal en op de snelwegen betaal je tol.
We hebben bij onderdeel reisinformatie al heel veel informatie staat over deze landen en meestal ook over de vignetten maar zeker over de munteenheden en artikelen over budget.
Je kunt niet met de euro betalen in Hongarije, Polen en Tsjechië. Ze hebben daar een andere munteenheid. Slowakije hanteert wel de euro. Eerlijk gezegd verbaasd me jouw vraag een beetje als je in juli al weg gaat/weg bent en dat nog niet weet welke munteenheden te hanteren

Ik ben regelmatig in Polen en de leefkosten zijn daar laag, met uitzonderingen daar gelaten. Zou zelf niet zo snel wildkamperen daar maar kijken voor campings e.d. De wegen zijn niet overal optimaal en op de snelwegen betaal je tol.
Roadtrip door Noorwegen met tent - 2 weken
Hallo allemaal,
Na veel twijfel ook een roadtrip door West-Europa kwam ik op het idee om Noorwegen eens te gaan bekijken en dit wordt het! In de zomer vakantie (juli - augustus) wil ik samen met mijn vriendin weken in de eigen auto en tent 2 weken gaan rondtrekken. Omdat dit voor ons de eerst roadtrip gaat worden, normaal gaan we op zon,zee strand vakanties, heb ik wel enkele vragen.
Wat vooral de bedoeling is van deze trip, is genieten van de natuur en zo veel mogelijk zien. We willen
- Tvindefossen waterval zien
- Het dropje Bergen bezoeken
- Fjorden bekijken
- iets echt cultureels doen
- Kanoën voor een mooi uitzicht
- enz
1) Ik heb nog geen tent, wat voor een tent is aan te raden voor 2 personen?
2) Ik heb slaapzakken maar dit zijn geen speciale warme, moet ik gaan kijken voor extra warme slaapzakken?
3) Ik heb gegoogled voor de overtocht maar ik wordt dood gegooid met resultaten. Waar kan ik het beste kijken voor de goedkoopste overtochten?
4) Helaas is het zomernachtfeest al geweest, weet iemand of er nog andere feesten zijn in de zomer of iets anders cultureels?
5) Wat is een goede plaats om een kano te huren om tussen de fjorden te varen?
6) wat zijn nog andere must see's die ik in de trip moet meenemen?
En natuurlijk zijn alle tips welkom
Na veel twijfel ook een roadtrip door West-Europa kwam ik op het idee om Noorwegen eens te gaan bekijken en dit wordt het! In de zomer vakantie (juli - augustus) wil ik samen met mijn vriendin weken in de eigen auto en tent 2 weken gaan rondtrekken. Omdat dit voor ons de eerst roadtrip gaat worden, normaal gaan we op zon,zee strand vakanties, heb ik wel enkele vragen.
Wat vooral de bedoeling is van deze trip, is genieten van de natuur en zo veel mogelijk zien. We willen
- Tvindefossen waterval zien
- Het dropje Bergen bezoeken
- Fjorden bekijken
- iets echt cultureels doen
- Kanoën voor een mooi uitzicht
- enz

1) Ik heb nog geen tent, wat voor een tent is aan te raden voor 2 personen?
2) Ik heb slaapzakken maar dit zijn geen speciale warme, moet ik gaan kijken voor extra warme slaapzakken?
3) Ik heb gegoogled voor de overtocht maar ik wordt dood gegooid met resultaten. Waar kan ik het beste kijken voor de goedkoopste overtochten?
4) Helaas is het zomernachtfeest al geweest, weet iemand of er nog andere feesten zijn in de zomer of iets anders cultureels?
5) Wat is een goede plaats om een kano te huren om tussen de fjorden te varen?
6) wat zijn nog andere must see's die ik in de trip moet meenemen?
En natuurlijk zijn alle tips welkom

Re: Roadtrip door Noorwegen met tent - 2 weken
Wat leuk dat je naar Noorwegen gaat! Het is echt een schitterend land
1. Je kunt je laten informeren bij bv de Vrijbuiter. Zelf heb ik een Nomad tent (en een vouwwagen). Wij leven graag vanuit de kofferbak van de auto en hebben dus niet veel ruimte in de tent nodig.
2. Waarschijnlijk heb je geen extra warme slaapzak nodig, maar, hoe hoger in Noorwegen je zit, hoe kouder het is
3. Wij zijn van Oslo naar Frederikshavn gevaren. Ik weet niet meer met welke rederij en ook wat we hiervoor hebben betaald is mij onbekend, want het was een pakketreis.
4. Er is genoeg te beleven. Misschien in het noorden, bij de Sami? Heb je de website van het Noors verkeersbureau al geraadpleegd?
5. Geen ervaring mee, sorry! Misschien in Nusfjord? Vonden wij een van de mooiste plekken in Noorwegen!
6. Voor bezienswaardigheden e.d. verwijs ik je graag door naar onze artikelen: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/noorwegen/
Overige tips: In de zomer zijn er veel muggen, vooral in het noorden en in bossen ed. Het leven is er behoorlijk prijzig, mn. vlees en alcohol is belachelijk duur. Verkijk je niet op de afstanden. De gemiddelse snelheid ligt in bepaalde delen lager, ivm kronkelwegen. Om bij bepaalde sights te komen kan het zijn dat je over een grintweggetje moet. En verder weet ik het even niet meer
Ohja, zorg voor een goede wegenkaart!!

1. Je kunt je laten informeren bij bv de Vrijbuiter. Zelf heb ik een Nomad tent (en een vouwwagen). Wij leven graag vanuit de kofferbak van de auto en hebben dus niet veel ruimte in de tent nodig.
2. Waarschijnlijk heb je geen extra warme slaapzak nodig, maar, hoe hoger in Noorwegen je zit, hoe kouder het is

3. Wij zijn van Oslo naar Frederikshavn gevaren. Ik weet niet meer met welke rederij en ook wat we hiervoor hebben betaald is mij onbekend, want het was een pakketreis.
4. Er is genoeg te beleven. Misschien in het noorden, bij de Sami? Heb je de website van het Noors verkeersbureau al geraadpleegd?
5. Geen ervaring mee, sorry! Misschien in Nusfjord? Vonden wij een van de mooiste plekken in Noorwegen!
6. Voor bezienswaardigheden e.d. verwijs ik je graag door naar onze artikelen: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/noorwegen/
Overige tips: In de zomer zijn er veel muggen, vooral in het noorden en in bossen ed. Het leven is er behoorlijk prijzig, mn. vlees en alcohol is belachelijk duur. Verkijk je niet op de afstanden. De gemiddelse snelheid ligt in bepaalde delen lager, ivm kronkelwegen. Om bij bepaalde sights te komen kan het zijn dat je over een grintweggetje moet. En verder weet ik het even niet meer

Hallo Reismeis,
Bedankt voor je informatie!
1) Ik ga morgen even bij de vrijbuiter langs gelukkig ligt ie in de buurt
2) mooi dan hoef ik geen nieuwe slaapzakken te kopen en neem wel een extra deken mee just in case.
3) Wat bedoel je met pakketreis?
4) Nee die site heb ik nog niet bekeken maar dat ga ik vanavond doen
5) Nusfjord ligt denk ik te veel in het noorden. Ik denk niet dat dit haalbaar is in 2 weken. Ik had de onderstaande route gevonden die iemand globaal had uitgestippeld voor iemand die 2 weken ging. Of is deze route te kort, ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel ik kan bezichtigen in 2 weken
6)bedankt voor de tip!
Vlees en alcohol(binnen de toegestane limieten) neem ik wel mee van thuis om kosten te besparen
Verder heb ik de Lonely Planet Norway besteld, ik verwacht hier ook veel informatie uit te halen.
https://maps.google.nl/maps?saddr=Setes ... dg=feature
Bedankt voor je informatie!
1) Ik ga morgen even bij de vrijbuiter langs gelukkig ligt ie in de buurt

2) mooi dan hoef ik geen nieuwe slaapzakken te kopen en neem wel een extra deken mee just in case.
3) Wat bedoel je met pakketreis?
4) Nee die site heb ik nog niet bekeken maar dat ga ik vanavond doen
5) Nusfjord ligt denk ik te veel in het noorden. Ik denk niet dat dit haalbaar is in 2 weken. Ik had de onderstaande route gevonden die iemand globaal had uitgestippeld voor iemand die 2 weken ging. Of is deze route te kort, ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel ik kan bezichtigen in 2 weken
6)bedankt voor de tip!
Vlees en alcohol(binnen de toegestane limieten) neem ik wel mee van thuis om kosten te besparen
Verder heb ik de Lonely Planet Norway besteld, ik verwacht hier ook veel informatie uit te halen.
https://maps.google.nl/maps?saddr=Setes ... dg=feature
hallo, ik heb ongeveer hetzelfde idee deze zomer! dan willen we naar Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland, met de auto, ik raad je aan om naar Preikestolen fjord te gaan, ik ben er uiteraard nog niet geweest maar staat sowieso op mijn to do list van Noorwegen! en omdat wij ook met de tent gaan had ik al een tentje uitgezocht, dit is wel een hiking tentje en is bedoeld om in je rugzak mee te dragen en staat dus niet bekend om zijn ruime opzet, vango-helix-300 dit is alles wat ik momenteel weet, hopelijk heb je er wat aan!
groetjes
groetjes
Laatst gewijzigd door Erik op 17 dec 2014 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast
Reden: Aangepast
Mini road trip door Duitsland
Hallo,
We gaan dit jaar op een road trip door Europa, maar om er achter te komen of dit wel wat voor ons is en om te zien dat we het wel een week volhouden met elkaar. We willen daarom graag een mini road trip door Duitsland maken. Mijn vraag aan jullie is of jullie een route weten langs steden waar leuke dingen te doen zijn. Natuurlijk met bier en schnitzels!
We hebben ongeveer 8 dagen de tijd.
We gaan dit jaar op een road trip door Europa, maar om er achter te komen of dit wel wat voor ons is en om te zien dat we het wel een week volhouden met elkaar. We willen daarom graag een mini road trip door Duitsland maken. Mijn vraag aan jullie is of jullie een route weten langs steden waar leuke dingen te doen zijn. Natuurlijk met bier en schnitzels!
We hebben ongeveer 8 dagen de tijd.