Wat Krakow betreft zou ik Nowa Huta wijk vermijden, zeker als de schemer invalt. Daar houden knokploegen huis. Maar als je in het centrum bent, rondom het Rynek, dan kun je daar gerust stappen en moet je de regels in acht nemen die je ook in een grote stad in NL in acht zou nemen. Het is daar niet anders dan hier. Ik zou ook zeker in je hostel vragen om aanraders voor clubs. Die weten ook meer te vertellen wat leuk is en wat niet en wat aan te raden is.JonathanM schreef:
Thanks for the tips!
Verder, de risico's. Kan je me daar wat over vertellen. Nu zijn we met z'n vieren, waarvan 1 agent is en de andere twee meerdere vechtsporten hebben beoefent (even aanduidend dat we er niet uitzien als easy-targets) is er veel straat criminaliteit, clubs bezoeken verstandig, altijd op de hoofdwegen blijven of je kan je lekker afdwalen zonder risico door de landschappen?
Wat Warschau betreft zou ik Praha vermijden (ligt aan de overkant van de rivier vanaf het centrum gezien), ook hier geldt dat het in de avond minder aantrekkelijke wijk wordt. idem voor suburbs maar daar zul je niet zo snel komen. Er is ook nog een stukje minder aantrekkelijke wijk waar o.a. het Hilton hotel zit. Kan dat wel even voor je opzoeken waar het precies is. Qua clubs heb ik hier niet echt een tip, omdat ik in Warschau nooit echt uit ben geweest.
Platteland in Polen: Koop een goede kaart of zorg voor een TomTom. De plattelandswegen zijn niet altijd van dusdanige kwaliteit. Als je overdag reist, zit je altijd goed. In zuid west Polen is het niet altijd veilig met een buitenlands kenteken de auto achter te laten met bagage erin zonder toezicht maar ik verwacht gezien je route, dat je niet lang op het platteland in Polen zal verblijven

Ter illustratie: Ik ben als meisje alleen nu ruim 5 weken door Polen rondgereisd (in 2 reizen) en ga komende zomer weer alleen. Ik ga er altijd met plezier heen