Backpack 28L als handbagage voor jaar Australië

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
denisehalbersma

Backpack 28L als handbagage voor jaar Australië

Bericht door denisehalbersma »

Hallo allemaal,

Begin november vertrek ik naar Australië om een jaar te gaan reizen en werken. Ik ben nogal van het gemak en wil daarom gaan reizen met een backpack van 28L die ik kan meenemen als handbagage. Geen gezeul met een enorme tas bij aankomst, zoekend naar een hostel, maar lekker relax en makkelijk kunnen reizen. Na een beetje oefenen weegt mijn backpack 6,5KG. Daarnaast heb ik een heuptasje voor mijn documenten, geld enz.

Ik ben van plan om alleen het hoog nodige mee te nemen.. T-shirts, paar korten broeken, een lange broek, wat topjes, een vest, 2x lange mouwen, paar onderbroeken, paar sokken. Me iPad, een travelguide, shampoo, deo, telefoon, opladers (telefoon en iPad). Wandelschoenen en slippers. En natuurlijk een ministijltang (als je haar maar goed zit). Een nagelknipper en pincet mag niet mee als handbagage, die kan ik dan beter daar kopen.

Heeft iemand ervaring het licht reizen? Ik ben opzoek naar goede tips!!

Groetjes Denise
Taan
Vakantieganger

Re: Backpack 28L als handbagage voor jaar Australië

Bericht door Taan »

Haha wauw. Ik vind het knap, dat je met alles wat je noemt maar op 6,5 kilo komt. Ik had een tas van 50 liter en die was echt niet te ruim. Ik nam ook niks bijzonders mee, was vooral heel basic qua kleding en kwam er wel achter dat ik dat helemaal niet wilde. Australië is zeker geen derdewereld land, je wil met uitgaan toch niet in je wandelschoenen en korte broek aankomen. Waarom niet een wat grotere tas meenemen die je desnoods half leeg laat? Je gaat een jaar reizen, die paar tientjes extra voor checkin luggage moeten er wel af kunnen toch? Dan kun je altijd daar nog extra kleding, shampoo, cosmetica etc kopen. Hoe vol is je tas nu? Bedenk je dat er altijd wel dingen bijkomen (je eten bijvoorbeeld, en souvenirs).
denisehalbersma

Uitgaan op slippers geen optie? Me rugzak is nog niet helemaal vol.. doe de heenreis een lange broek, vest enz. aan, dit moet daarna nog wel erin passen. Het gaat me niet zozeer om de kosten van de bagage, die zitten al in het ticket. Gaat me erom dat ik lekker makkelijk man reizen. Je zegt dat je ook veel basic kleding had mee genomen, had je liever wat mee 'leukere' kleding meegenomen?

Gr. Denise
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

In de meeste clubs/barren kom je niet binnen op slippers. Ik vind het echt knap, Mijn tas vna 80 liter zit helemaal volgepropt. :P
Denk er ook aan dat je misschien werkkleding mee moet nemen, ik weet niet in welke branche je wilt werken? Als je farmwork gaat doen moet je werkschoenen en oude kleding. Wil je in horeca ofzo dan moet je toch al vaak in 'netjes' gaan solliciteren.
Taan
Vakantieganger

Bericht door Taan »

Ze hebben in Australië soms inderdaad best een strikt deur-beleid, vooral in de steden. Slippers zijn meestal sowieso een no-no. Met m'n Converse en een basic zwart jurkje kwam ik vaak nog wel binnen (andere schoenen had ik ook niet). Wel een keer meegemaakt in een club dat een jongeman naast me kwam dansen en afkeurend naar m'n schoenen wees. (Scroorde ie geen punten mee)

Ja, ik had liever ook leuke kleding meegenomen. Australiërs zijn toch iets ijdeler dan Nederlanders, en je komt ook genoeg Britse backpackers meisjes tegen die een koffer vol schoenen/hoge hakken hebben meegenomen :p Dat gaat me dan te ver, maar ik heb wel daar enkele jurkjes aangeschaft en ik ben niet echt een enorme party animal. Als je een paar leuke dingen van thuis kan inpakken dan scheelt dat weer. Ik zou adviseren een grotere tas mee te nemen en dan kan je altijd kijken hoeveel gewicht je erin stopt. Of je koopt straks daar gewoon een nieuwe als wat je meeneemt je toch niet bevalt. Ook geen man overboord.
denisehalbersma

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben afgelopen week mijn backpack gaan inruilen voor een wat grotere. Heb er nu een van 40L. Het is toch wel fijn om wat nettere kleding mee te nemen.

Nog een vraagje.. Hoeveel schoenen hebben jullie mee genomen? Ik ben van plan om 1 paar slippers en een paar half hoge gympen van palladium mee te nemen. Een paar slippertjes extra heb ik daar zo gekocht. Vraag me af hoe anderen dat doen met werkschoenen?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Slippers heb je daar zo gekocht inderdaad. Zelf zou ik gesloten schoenen met profiel meenemen. Dit voor als je ergens gaat wandelen waar het ook glad kan zijn. De gympen zijn dan voor "normaal " gebruik.
Taan
Vakantieganger

Bericht door Taan »

Ik had slippers, een paar Converse, en een paar stevige hoge wandelschoenen (die ik in Tasmanië ben verloren :'( ). Werken deed ik gewoon op m'n Converse, dat ging gewoon als barrista. Heb ook als casual kitchen hand gewerkt en daar deden ze soms wel moeilijk over m'n schoenen (want het is glad en nat in de keuken). Ze raadden me aan een paar goedkope werkklompen te kopen maar dat heb ik gewoon lekker niet gedaan O-) Ik denk dat wat je nu hebt wel goed is. Zo niet, kun je altijd daar nog iets kopen, als je bijvoorbeeld nette schoenen of iets anders wilt voor je werk daar. Dat geldt ook voor wandelschoenen, die heb je alleen nodig als je echt intensieve klimmen gaat doen enzo. Bushwalking kan ook wel op je gympen. Veel plezier!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het verbaasd me nog altijd hoe sommige reizigers op pad gaan. Laatst nog twee meisjes met super eenvoudige slippers een steile vulkaan zien beklimmen. Fijn zag het er niet uit, maar ze hebben de top uiteindelijk wel gehaald. :) Ja het is mogelijk om met eenvoudige gympen een bushwalking te doen of een vulkaan te beklimmen, het kan zelfs op slippers. Vraag is of het ook slim is.

In sommige delen van Australië worden gesloten schoenen aangeraden, zodat je niet gebeten of gestoken wordt. Met slippers een vulkaan of beklimmen of hiken waar je over rotsen moet lopen vind ik niet slim (ondanks dat het kan). Je wil niet weten hoeveel reizigers wat oplopen alleen omdat ze geen goede schoenen aanhebben. Als je ze niet meeneemt aan het begin van je reis, ga je ze ook niet kopen als je voor "een keer" een actieve hike gaat doen.
denisehalbersma

Dat zie ik mezelf ook niet doen. Ik heb mijn wandelschoenen/gympen bij bever gekocht. Het zijn schoenen van canvas met een goed profiel. Een paar gympen voor erbij is misschien wel handig.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Met die schoenen (van bever) en wat slippers zit je volgens mij wel goed. Als je dan inderdaad nog wat anders nodig hebt dan kun je inderdaad altijd nog ergens wat goedkope schoenen kopen om tijdelijk te dragen. Maar dan kun je in de basis in ieder geval overal mee vooruit.
anouska
Vakantieganger

Bericht door anouska »

hi Denise,
je kan ook je reisgids thuis laten, scheelt een pond of zo en op je e-reader die hoofdstukken van de Lonely planet zetten die je nodig hebt.
veel plezier! ^O^ Anouska
Saskia85
Vakantieganger

Bericht door Saskia85 »

Misschien zijn een paar platte nette schoentjes zoals ballerina's nog handig om mee te nemen, netjes om mee te solliciteren, leuk bij het uitgaan en ze nemen niet zoveel ruimte in in je tas.

En een reishanddoek natuurlijk, die zag ik nog niet op je lijst.

Ik snap trouwens niet hoe je dat allemaal in die 40 L krijgt, ik had ook niet veel meer dan jij meegenomen naar Australië..

En waar waar laat je al die leuke kleding die je nog gaat kopen daar ;-)
Plaats reactie