heenvlucht niet gebruiken

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
ingaborg

heenvlucht niet gebruiken

Bericht door ingaborg »

Dat sommige retourkaartjes of inclusief reizen goedkoper zijn dan een simpele enkele reis is bekend, en dat het mogelijk is alleen de heenreis te gebruiken en de rest te laten vallen, ook.

Maar is het ook mogelijk om alléén de TERUG reis te gebruiken?

En wat gebeurt er als je dit doet met een E (Internet) ticket?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

nee, dit kan/ mag niet!

als het wel zou mogen zouden heeeel veel mensen heeeeeel gelukkig worden!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Seeker

Re: heenvlucht niet gebruiken

Bericht door Seeker »

Daar dacht ik gister aan, ik ben trouwens in feb niet komen op dagen bij een goedkoop geboekte vlucht bij ryanair, ik mocht niet van me ouders naar Londen, erg he 21 jaar en ik mag het zelf niet uit maken.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Tja Seeker. mijn ouders hebben ook tot heel laat in mijn leven geprobeerd om voor mij te bepalen of ik wel of niet uitging...dan hebben we het nog niet eens over vakantie.
Ik heb echt het idee dat jij wat harder moet vechten om los te breken. En zolang je onder hun dak woont hebben ze toch gewoon meer invloed op je. En ik weet niet of je kostgeld bijdraagt of financieel lekker op je ouders mee lift. Maar dit geeft gewoon wel een situatie waarin de verhoudingen niet recht liggen.
pas als jij geen gebruik meer maakt van de diensten van je ouders (dak boven je hoofd en eten) dan pas hebben zij geen "chantagemiddel" meer.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Nog even om te bevestigen, als je van plan bent alleen op een teruvlucht te vliegen, inderdaad niet doen. Vaak is het zo dat zodra jij niet komt opdagen voor de heenvulcht, de terugvlucht automatisch gecancelled wordt.
Seeker

Bericht door Seeker »

bolletjeom schreef:Tja Seeker. mijn ouders hebben ook tot heel laat in mijn leven geprobeerd om voor mij te bepalen of ik wel of niet uitging...dan hebben we het nog niet eens over vakantie.
Ik heb echt het idee dat jij wat harder moet vechten om los te breken. En zolang je onder hun dak woont hebben ze toch gewoon meer invloed op je. En ik weet niet of je kostgeld bijdraagt of financieel lekker op je ouders mee lift. Maar dit geeft gewoon wel een situatie waarin de verhoudingen niet recht liggen.
pas als jij geen gebruik meer maakt van de diensten van je ouders (dak boven je hoofd en eten) dan pas hebben zij geen "chantagemiddel" meer.
Ik betaal ze kostgeld elke maand, zelfs wanneer ik er dus niet 1 hele maand was, maar ik ga, dan zetten ze me toch uit huis, ik heb recht op allemaal aanvullen op mijn uitkering dan als ik op mijzelf woon, maar ze weten nu dat ik ga, en als ik na maand terug kom, zijn ze allang blij en vast van mening veranderd.
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Ter bevestiging: ik als reisagent zijnde :) kom deze problemen vaak tegen.

Het ticket dient in volgorde van coupons gebruikt te worden. Heb je bijv. een ticket Brussel - Amsterdam - bangkok - Kuala Lumpur - Amsterdam - brussel en je gebruikt Brussel Amsterdam niet, ben je alles wat er na komt kwijt. Helaas pindakaas.

Bij Lowcost carriers zoals Easyjet, Ryanair (wellicht ook AirAsia) kun je wel gewoon gebruik maken van de terugreis ook al ben je op de heenreis niet komen opdagen.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Vriendin van mij wilde inderdaad naar KL vliegen. Ze zou van Dusseldorf via Amsterdam naar KL reizen. Als ze niet van Duitsland naar Nederland zou vliegen, werd ze gezien als 'no-show' en verviel haar recht op de vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur!!
marcel_deventer

Bericht door marcel_deventer »

Oud topic, maar toch even reageren. In dit soort gevallen kun je natuurlijk ook de retourvlucht de andere kant op boeken. Als je AMS-KL-AMS boekt om KL-AMS te gebruiken, vervalt deze vlucht als je AMS-KL niet gebruikt. Als je KL-AMS-KL boekt, kan de luchtvaartmaatschappij je niets maken als je wel KL-AMS vliegt, maar vervolgens de retourvlucht naar KL laat schieten.
Plaats reactie