Vliegticket van Buenos Aires naar El Calafate
Vliegticket van Buenos Aires naar El Calafate
In september begin ik met een reis van een half jaar door Zuid-Amerika. Ik verwacht dat ik ongeveer eind oktober/begin november ga vliegen van Buenos Aires naar El Calafate en vervolgens een bepaalde periode rond ga reizen door Patagonië. Mijn bestemming daarna is Santiago en ik had al gelezen dat je dan beter vanaf Punta Arenas (Chili) kan vliegen omdat dit goedkoper is. Ik wil redelijk vrij kunnen reizen, vandaar ook mijn volgende vraag:
1. Is het mogelijk om in de periode oktober/november (of gewoon last-minute) nog een vliegticket te krijgen (Buenos Aires-El Calafate & Punta Arenas-Santiago) zonder het risico dat alles al volgeboekt is.
2. Zullen de prijzen dan net als internationale vluchten veel hoger zijn als ik pas dan zou boeken?
De tickets kan ik nu krijgen voor ongeveer €150 per vlucht. Mijn reis wordt redelijk budget, dus hogere prijzen kan ik mij niet echt veroorloven. Zelf neig ik dus ook naar het boeken van de tickets van tevoren (deze maand bijvoorbeeld). Dan lever ik wat vrijheid in aan het begin van mijn reis, maar kan ik alle andere maanden volledig vrij reizen.
Alvast bedankt.
1. Is het mogelijk om in de periode oktober/november (of gewoon last-minute) nog een vliegticket te krijgen (Buenos Aires-El Calafate & Punta Arenas-Santiago) zonder het risico dat alles al volgeboekt is.
2. Zullen de prijzen dan net als internationale vluchten veel hoger zijn als ik pas dan zou boeken?
De tickets kan ik nu krijgen voor ongeveer €150 per vlucht. Mijn reis wordt redelijk budget, dus hogere prijzen kan ik mij niet echt veroorloven. Zelf neig ik dus ook naar het boeken van de tickets van tevoren (deze maand bijvoorbeeld). Dan lever ik wat vrijheid in aan het begin van mijn reis, maar kan ik alle andere maanden volledig vrij reizen.
Alvast bedankt.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Re: Vliegticket van Buenos Aires naar El Calafate
Het ligt volgens mij sterk aan vraag en aanbod. Wij hebben in Zuid-Amerika wel eens last minute tickets gekocht buiten het hoogseizoen. Dit ging prima. Dit was wel voor het hoogseizoen en ik weet niet precies hoe dat in deze landen zit.
Wat wij toen gedaan hebben is de ticket prijzen regelmatig gecontroleerd voor vertrek. Je krijgt dan een goed beeld van de prijzen en wanneer het duurder en of goedkoper is. Ook spelen met de vertrekdata (b.v. op korte termijn) geeft je een goed beeld. Dit allemaal in het geval niemand je vraag kan beantwoorden.
Wat wij toen gedaan hebben is de ticket prijzen regelmatig gecontroleerd voor vertrek. Je krijgt dan een goed beeld van de prijzen en wanneer het duurder en of goedkoper is. Ook spelen met de vertrekdata (b.v. op korte termijn) geeft je een goed beeld. Dit allemaal in het geval niemand je vraag kan beantwoorden.
Ja, dat is ook zo. Ik hou het wel gewoon in de gaten en probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. Als de prijzen ineens flink stijgen, koop ik ze dan maar welErik schreef:Het ligt volgens mij sterk aan vraag en aanbod. Wij hebben in Zuid-Amerika wel eens last minute tickets gekocht buiten het hoogseizoen. Dit ging prima. Dit was wel voor het hoogseizoen en ik weet niet precies hoe dat in deze landen zit.

-
Wat je ook kunt doen is kijken bij de landelijke vliegtuigmaatschappijen, bijvoorbeeld is dat van Argentinië: "Aerolineas Argentinas". Deze hebben vaak voor vluchten buiten het seizoen aanbiedingen (rebajas). Voor Zuid-Amerika is er een website waar je een overzicht en vluchtinformatie kunt bekijken (http://www.lan.com/). Mocht je het Spaans beheersen dan is het aan te raden om in die taal de boekingen te doen. Het scheelt soms qua prijs.
Wat je sowieso gaat doen is waarschijnlijk een mooie reis maken want het schijnt daar fantastisch mooi te zijn. Volgend jaar ga ik ook die kant op, wat voor voorbereidingen heb je allemaal gedaan en ga je nog doen? Ben erg benieuwd!
Wat je sowieso gaat doen is waarschijnlijk een mooie reis maken want het schijnt daar fantastisch mooi te zijn. Volgend jaar ga ik ook die kant op, wat voor voorbereidingen heb je allemaal gedaan en ga je nog doen? Ben erg benieuwd!
Bedankt voor je tip, zal die sites goed in de gaten houden. Wat betreft het in Spaans zetten gaat alleen wat lastiger. Die prijzen schelen zoals ik het nu zie bijna de helft, maar ik krijg dan ook de waarschuwing dat het alleen geldt voor Argentijnse reizigers.robinrobin91 schreef:Wat je ook kunt doen is kijken bij de landelijke vliegtuigmaatschappijen, bijvoorbeeld is dat van Argentinië: "Aerolineas Argentinas". Deze hebben vaak voor vluchten buiten het seizoen aanbiedingen (rebajas). Voor Zuid-Amerika is er een website waar je een overzicht en vluchtinformatie kunt bekijken (http://www.lan.com/). Mocht je het Spaans beheersen dan is het aan te raden om in die taal de boekingen te doen. Het scheelt soms qua prijs.
Aan de andere kant zie ik zelfs dat je nu nog tickets kunt kopen voor 27 mei 2014 (over 3 dagen dus) en die prijs is gelijk aan wat ik nu krijg voor oktober/november. Het zal allemaal dus wel meevallen

Verder heb ik niet echt een planning. Brazilië en Argentinië vind ik redelijk duur, dus wil hier niet te lang blijven maar de hoogtepunten ook niet missen. In de goedkopere landen zal ik wat langer verblijven en met rustig tempo reizen

Eind 2013 min of meer dezelfde reis gemaakt. Twee weken voor vertrek (begin november) pas onze tickets (Puerto Montt-Punta Arenas & Punta Arenas-Santiago) via LAN geboekt voor €70,-. Vliegen binnen hetzelfde land is in Zuid Amerika vrij goedkoop, waar vliegen van bijv. Argentinië naar Chili in die periode ontzettend duur is.
Je zou dus nog even kunnen wachten met boeken. Het is sowieso aan te raden om op elke website aan te geven dat je uit bijv. Chili komt. Dat heeft ons veel geld gescheeld.
Succes!
Je zou dus nog even kunnen wachten met boeken. Het is sowieso aan te raden om op elke website aan te geven dat je uit bijv. Chili komt. Dat heeft ons veel geld gescheeld.
Succes!

Maar komen ze daar niet achter dan? De waarschuwing is dat je gecontroleerd wordt namelijk.Luc91 schreef:Eind 2013 min of meer dezelfde reis gemaakt. Twee weken voor vertrek (begin november) pas onze tickets (Puerto Montt-Punta Arenas & Punta Arenas-Santiago) via LAN geboekt voor €70,-. Vliegen binnen hetzelfde land is in Zuid Amerika vrij goedkoop, waar vliegen van bijv. Argentinië naar Chili in die periode ontzettend duur is.
Succes!
Om precies te zijn: wanneer je bijv. naar www.lan.com gaat, kun je linksboven op de homepage kiezen uit welk land je komt. Ik raad je aan om daar aan te geven dat je uit een Zuid-Amerikaans land komt. Voor zover ik weet is dat niet 'illegaal'. Je moet later namelijk alsnog je paspoortgegevens en land van herkomst invullen.
Ik heb voor de grap even gekeken.. Een retourtje binnen Chili medio november als 'Chileen' kost €90,-, terwijl het als Europeaan €320,- kost.
Ik heb voor de grap even gekeken.. Een retourtje binnen Chili medio november als 'Chileen' kost €90,-, terwijl het als Europeaan €320,- kost.
Ik heb inderdaad gelezen dat Chili daar makkelijk in is, maar dat dit voor Argentinië niet mogelijk is. Ik ga mij er even in verdiepenLuc91 schreef:Om precies te zijn: wanneer je bijv. naar http://www.lan.com gaat, kun je linksboven op de homepage kiezen uit welk land je komt. Ik raad je aan om daar aan te geven dat je uit een Zuid-Amerikaans land komt. Voor zover ik weet is dat niet 'illegaal'. Je moet later namelijk alsnog je paspoortgegevens en land van herkomst invullen.