Duik Stopover

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Liza!
Wereldreiziger

Duik Stopover

Bericht door Liza! »

Mijn vriend en ik zouden graag onze PADI open water gaan behalen. Aangezien we rond november naar Australie vliegen, zouden we dit graag in een goedkoop doch veilig land in Azie willen doen. Zelf zit ik aan Indonesie, Malaysia of Thailand te denken. Vraag is waar is het geen regenseizoen rond november en is de onderwaterflora en fauna geweldig? (Wij zijn een beetje verpest met het great barrier reef :@ ). Daarnaast moet de plek redelijk goed bereikbaar zijn (zoals 1 extra vluchtje vanaf KL of Singapore; niet 1 vlucht én trein, bus, én boot).

We zouden graag schildpadden zien. *O*

Iemand tips?
Jenny
Reisexpert

Re: Duik Stopover

Bericht door Jenny »

Je zou een stopover kunnen maken op Bali en je padi OW op de Gili-eilanden kunnen halen. Dat is een korte boottrip vanaf Bali.

De prijzen voor duiken in Indonesië liggen echter niet heel veel lager als in Nederland. Een stopover kost vaak ook geld, dus of het netto wat oplevert?

En wat mooie duikstekken betreft: veel plekken hebben wat te bieden, je moet alleen leren kijken :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Hi Jenny,

bedankt voor je reactie.
Haha ik ga er vanuit dat ik netto evenveel kwijt ben als in NL, maar leukere (en warmere) duiken maak. Ik hoop op schildpadden.
Nadeel van Bali is dat de vluchten relatief duur zijn én dat ik er al een keer geweest ben.. Nog andere aanraders?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ben je ook op de Gili eilanden geweest? Want die plek raadde ik je aan...

Bali is redelijk duur qua vluchten, dat klopt. Maar aangezien je in Bangkok en Kuala Lumpur niet kan duiken moet je vanuit die hubs weer ergens anders heen en dat kost ook geld. Ik heb inmiddels tientallen duiken op Bali gemaakt (ben er ook al heel vaak geweest) en heb er nog steeds geen genoeg van! Dus nog een keer Bali hoeft geen straf te zijn,

Duiken bij Koh Tao schijnt niet zo duur te zijn (duikfabriek), maar of je daar schildpadden hebt en hoe duur het is om daar te googlen moet je zelf ff googlen.
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Nee Gili eilanden kon toen niet vanwege een epidemie. Ik overweeg het, zag alleen dat het regenseizoen dan net gaat beginnen. Heb je daar ook rond die tijd gezeten? Heb je trouwens een duikschool die je aanraadt? Nederlands/Engelstalig maakt niet uit. Thanks;)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik snap niet helemaal hoe je nu al verpest kan zijn als je nog niets eens een padi open water hebt. Zoals jenny zegt er is altijd wat te vinden als je maar kijkt. Je zou in Indonesie ook naar Nusa Lembognan een eilandje voor de kust van bali kunnen gaan vonden wij erg mooi. Thailand is oke niet extreem bijzonder tenzij je naar de smilian eilanden of zoiets gaat. Ik weet niet hoeveel de stopover je kost maar je zou ook kunnen overwegen een goedkope vakantie naar egypte te boeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Hi Tivka,

Top, ik ga even googlen op Nusa L. Thailand is dus bij deze van mijn lijstje. Aangezien we dan onderweg naar Australie zijn, heb ik een stopover in Azie/Dubai, dus Egypte is weer wat onhandig. Wellicht een andere keer!
Tja, wel een beetje verpest in de zin dat we schildpadden, haaien en roggen al snorkelend konden bewonderen. Ik hoop dat dit ook zo is op andere plekken?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je leert duiken leer je genieten van de kleine dingen ;) Ik kan ontzettend genieten van kleine dingen en macrofotografie.

Schildpadden eten dood koraal. Roggen wonen op zand. De plekken met de mooiste koralen hebben geen schildpadden, roggen en haaien. Je kan niet alles hebben, zo zit het ecosysteem niet in elkaar.

Op m'n websites staan diverse onderwaterfoto's. Neem gerust een kijkje.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik ben +- een maand geleden gaan duiken vanaf Ko Lanta en heb walvishaaien, manta roggen én schildpadden gezien. Er zitten ook luipaard haaien daar, maar die hebben wij helaas even gemist. Hoe het daar is in november, weet ik niet. Verder zijn inderdaad de Similan Eilanden prachtig, maar dan kun je het beste een Liveaboard doen (wel érg leuk!)
Ko Tao is inderdaad een beetje een fabriek en erg druk. Wel heel goedkoop!

Andere duikstekken die ik leuk tot aardig vond, waren Perhentian Islands, Pulau Tioman en inderdaad Nusa Lembogan en Gili's.
Maar de topper was voor mij toch wel Sipadan/Mabul op Borneo! In dit verhaalt vind je wat links naar filmpjes.
http://siem.aroundtheglobe.nl/travel-st ... 85160.html
Nog nooit zoveel schildpadden bij elkaar gezien! Maar niet makkelijk te bereiken...

O ja, de Rode Zee is en blijft inderdaad een van mijn favorieten!

Succes!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou persoonlijk niet mijn OW op een liveaboard doen. Vaak kan dit ook niet.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik heb genoeg gesnorkeld in hele mooie wateren, maar ik kan na bijna 100 duiken in Nederland nog steeds genieten van de kleinste vissen en die zoveelste snoek, stekelbaars of paling die rondzwemt en in Zeeland kan ik genieten van alles wat ik om mij heen zie. Als je jezelf verwend vindt in duiken en niet weet of het de volgende keer tegen gaat vallen, weet ik niet of je er wel écht veel plezier aan beleeft ;)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Phuket: goed bereikbaar en mooi duiken.
Plaats reactie