Australië: Wel of geen reisorganisatie?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Liza!
Wereldreiziger

Re: Waar te boeken (australie)

Bericht door Liza! »

tja, een ticket combi met autohuur is goedkoper vanuit NL. Al het andere is eigenlijk gelijk in Aussie als je het mij vraagt. Ik zou het lekker ter plekke doen. Wie weet is er een bosbrand of overstroming in een bepaald gebied... Ben je nog niet gedwongen om ook daadwerkelijk die kant op te gaan...
Kims
Reisexpert

Re: Waar te boeken (australie)

Bericht door Kims »

Hi,

Het ligt er aan waar je heen gaat en ook helemaal aan wanneer je gaat. In de schoolvakanties zoals december/januari is het erg druk met toeristen en is het moeilijk ter plekke toers of campers te regelen. En in het Noorden geldt dit voor mei-augustus.

Meestal zijn de deals het beste beter eerder dan later te boeken. Hoe langer je wacht, hoe duurder over het algemeen mits je echt in het laagseizoen bent in een gebied.

Heel veel van Australie is trouwens heel makkelijk en goed zelf te bereizen met eigen vervoer.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Irisjee16

Ervaringen/voorkeur reisorganisatie?

Bericht door Irisjee16 »

Hoi allemaal!

Heeft iemand van jullie ervaring/voorkeuren/tips voor reisorganisatie om je ticket te boeken/mee samen te reizen?
Ik heb verschillende opties zoals Australienbackpackers, Travel Active, Kilroy en Activity International.
Geen idee welke beter/goedkoper of iets dergelijks is maar het lijkt me wel prettig om 'samen' te reizen en opgehaald te worden op het vliegveld in Australie.

Graag hoor ik meer!
Groetjes, Iris
RpBruno

Re: Ervaringen/voorkeur reisorganisatie?

Bericht door RpBruno »

Kijk eens op http://www.activityinternational.nl Zeer goeie ervaringen mee!
Lauri90

Met of zonder reisorganisatie naar Nieuw-Zeeland en Australie?

Bericht door Lauri90 »

Hallo,

Ik heb het plan om te gaan backpacken in Nieuw-Zeeland en Australië. Ik wil eerst ongeveer 5 weken naar Nieuw-Zeeland gaan en doormiddel van de Straybus de eilanden gaan verkennen.
Daarna wil ik ongeveer 3 tot 4 maanden in Australië gaan backpacken.
Ik heb bij een aantal organisaties wat informatie opgevraagd omtrent de kosten en de vliegtickets, maar kom er achter dat ik dan veel meer betaal (wat ook logisch is natuurlijk ;)). Ik kan dus beter de vliegtickets zelf regelen, maar twijfel of ik met een organisatie in zee moet gaan voor tijdens mijn verblijf daar. Dat ik daar eventueel op terug kan vallen mocht dit nodig zijn.

Wat raden jullie aan? Geheel zelfstandig, alleen mijn ticket zelf boeken en me aansluiten bij een organisaties voor bijvoorbeeld calamiteiten of alles regelen bij een organisatie?

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn op dit gebied! :)
Erik
Site Admin

Re: Met of zonder reisorganisatie naar Nieuw-Zeeland en Australie?

Bericht door Erik »

Hoi Lauri,

Australië en Nieuw-Zeeland zijn prima te doen zonder reisorganisatie. Soms kunnen ze handig zijn, omdat het een veilig gevoel geeft of voor het thuisfront dat wat zekerheid wil en ergens naar toe wil kunnen bellen bij problemen.

Daar betaal je inderdaad voor. Als je in nederland voor jezelf kan zorgen, dan kun je dat ook in deze landen. Gebruik gezond verstand en investeer in een goede verzekering. Dat raad ik dan wel aan. Zij zijn namelijk je hulp als er toch wat misgaat.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik woon zelf in Nieuw Zeeland en ik denk dat je je zonder een organisatie ook prima kunt redden hier. Als je in een hostel verblijft dan ontmoet je ook daar veel mensen waar je dan weer mee kunt optrekken.
JPCBelgindia

Bericht door JPCBelgindia »

Hoi Lauri,

Ik sluit mij volledig aan bij Erik. Zelf vertrek ik 20 oktober naar Sydney, en van daar uit naar The Great Barrier reef,...
Zelf heb ik een retour via Etihad voor 1100€ en visum is gratis. Ik persoonlijk zou nooit met een reisorganisatie boeken.
Want dan ben je meestal gebonden aan hun, en de prijzen zijn superduur ! Daar kan je andere leuke dingen voor doen. :-)

En Australië en Nieuw Zeeland, zijn toch backpackers landen. Je gaat daar zoveel mensen leren kennen.
Dat je ook veel kosten kan delen. Zelf ben ik gewoon wat forum's aan t lezen. En wanneer je toegang hebt tot het internet.
Dat maakt alles weer makkelijker, lijk hostels of bussen boeken. Zelf heb ik mij wel bij een paar groepen op FB aangesloten.
Voornamelijk nog voor Australië, maar zou graag ook Nieuw Zeeland willen doen.
Veel succes ! En mocht je rond die tijd gaan, mag je altijd contact opnemen ! :-)

Groetjes,
Lauri90

Qreply

Bericht door Lauri90 »

Bedankt voor jullie snelle reactie en tips! Ik ga er mee aan de slag.
Hebben jullie verder nog tips over de vliegtickets en andere zaken die geregeld moeten worden?

Waarschijnlijk vertrek ik dan in November JPCBelgindia ;) :)

Groetjes
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Kijk eens bij de reisinformatie van Australië op deze website. Die staat eigenlijk bom vol met informatie die je kunt gebruiken om jezelf voor te bereiden.

Wat betreft de tickets zou ik kijken of je via bepaalde hubs kunt vliegen. Zo kan het goedkoper zijn om via Londen naar Australië te vliegen. Ook kun je kijken via Dubai of Abu Dhabi.
Lauri90

Bericht door Lauri90 »

Bedankt Erik! :)
Lauri90

Bericht door Lauri90 »

Hallo, hier ben ik weer ;).

Ik heb al het een en ander uitgezocht voor de reis naar NZ en Australië, maar loop een beetje vast met het aanvragen van het visum. Ik weet inmiddels dat ik een visum kan aanvragen voor maximaal 6 maanden. Kan iemand mij vertellen waar ik deze kan aanvragen? Ik heb op deze site gekeken, en heb op een link geklikt maar daarbij wordt er aangegeven dat deze site niet veilig is.
Daarnaast heb ik gekeken naar vluchten. Ik heb via Skyscanner gekeken en heb vluchten gevonden met mijn route met de vluchtmaatschappij Emirates.
Ik weet niet hoe ik het beste kan vliegen via de Hubs (zoals Erik aangaf in een vorig bericht). Kan iemand mij hier nog iets over vertellen waar ik deze vluchten kan boeken, wellicht dat er nog makkelijkere sites zijn voor deze vluchten?

Alvast bedankt maar weer! :)
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

Hallo Lauri90,

Betreft visum Australië:
https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/651-
Dit is een eVisitor visum en is gratis, tevens aan te vragen via deze website.
Echter zit er een restrictie van maximaal 3 aaneengesloten maanden per bezoek gedurende een periode van 12 maanden.
Dus ben je bijvoorbeeld van plan om tussendoor een tijdje naar Indonesië, Maleisië of de Filipijnen te gaan dan mag je daarna weer 3 maanden in Australië zijn.

Wil je toch aaneengesloten langer dan 3 maanden in Australië verblijven dan dien je onderstaand visum aan te vragen:
https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/600-
Hier kun je een visum aanvragen met de volgende voorwaarden:
to visit or for business visitor purposes
for up to three, six or 12 months.

Dit betreft een betaald visum en kost $135 aud wanneer je het aanvraagt van buiten Australië.

Vluchten via de zogenoemde 'hubs' kost enig uitzoekwerk en is voor elke eindbestemming vliegroute anders.
Probeer ook te kijken of boeken van afzonderlijke vluchten goedkoper is.
Dat gold namelijk wel voor mijn enkeltje Australië, vliegen vanaf Amsterdam naar Denpassar(Bali) en een separate vlucht van Denpasar naar Perth scheelt momenteel €150,-.
Mocht je er niet uitkomen dan wil ik best voor je kijken of ik wat kan vinden, stuur dan even de datums in pm naar me.
Lauri90

Bericht door Lauri90 »

Dank je wel Ivo, ik ga er mee aan de slag :).
Ik heb voor het weekend contact gelegd met TunaFish voor de tickets, echt een ideale organisatie! Super bedankt voor het aanbod :)

Groetjes, Lauri
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik zou je ook Tunafish adviseren, maar ik zie dat je al contact hebt gelegd met deze organisatie ^O^ Beide landen zijn heel goed zelfstandig te bereizen, zoals eerder werd gezegd. Over het visum, hier kan Tunafish je vast ook alles over vertellen. Volgens mij kan dat allemaal vrij simpel online!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie