Je hebt gelijk! Sorry.ubiytsa schreef: Niet zo ongeduldig. Het is een forum, geen helpdesk.![]()
Bovendien zijn de vragen die je stelt enorm simpel om zelf uit te zoeken door zoals aangegeven is reisgidsen te bekijken (bv. Lonely Planet) of op internet naar hostels te zoeken. Wij kunnen je prima helpen door onze ideeën te geven over verschillende landen/routes/mogelijkheden, maar prijzen e.d. zijn gemakkelijk zelf op te zoeken.
Eerste reis zonder ouders/organisatie
-
Re: Eerste reis zonder ouders/organisatie
Geen probleem hoor. Gewoon voor de volgende keermyhippiejourney schreef:Je hebt gelijk! Sorry.ubiytsa schreef: Niet zo ongeduldig. Het is een forum, geen helpdesk.![]()
Bovendien zijn de vragen die je stelt enorm simpel om zelf uit te zoeken door zoals aangegeven is reisgidsen te bekijken (bv. Lonely Planet) of op internet naar hostels te zoeken. Wij kunnen je prima helpen door onze ideeën te geven over verschillende landen/routes/mogelijkheden, maar prijzen e.d. zijn gemakkelijk zelf op te zoeken.

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Heb je inmiddels al een klein beetje een keuze kunnen maken? Dat maakt het ook weer gemakkelijker om daar aanvullende tips voor te geven. Eventueel kun je ook eens bij de reisinformatie kijken en daar suggesties op doen. Of zoals ik het zelf vaak doe naar highlights zoeken en dan bij Google Images kijken of het wat is 

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Zelf vind ik een week erg kort om te backpacken.. want hoeveel verschillende plekken wilt je dan bezoeken? Zelf zou ik niet meer dan 2 a 3 plekken aandoen!
Zelf ging ik met een vriendin 8 dagen naar Italie: ik vloog met Ryanair voor 60 euro naar Pisa en terug vanaf Rome:
Na aankomst bezocht ik met backpack en al de toren en ging toen na een uur of 3 gelijk door met de trein naar Florence. Daar sliep ik 3 nachten in een dorm (4 bedden) in een hostel en betaalde zo'n 16 euro per persoon per nacht. Toen met de trein naar Rome, en daar heb ik 4 nachten in een dorm (12 bedden) geslapen voor ongeveer dezelfde prijs.
Als je niet luxe uit eten gaat dan kan je de kosten echt wel beperkt houden! Ook fijn: een hostel met keuken, zodat je je eigen ontbijt enzo kunt maken.
Zelf ging ik met een vriendin 8 dagen naar Italie: ik vloog met Ryanair voor 60 euro naar Pisa en terug vanaf Rome:
Na aankomst bezocht ik met backpack en al de toren en ging toen na een uur of 3 gelijk door met de trein naar Florence. Daar sliep ik 3 nachten in een dorm (4 bedden) in een hostel en betaalde zo'n 16 euro per persoon per nacht. Toen met de trein naar Rome, en daar heb ik 4 nachten in een dorm (12 bedden) geslapen voor ongeveer dezelfde prijs.
Als je niet luxe uit eten gaat dan kan je de kosten echt wel beperkt houden! Ook fijn: een hostel met keuken, zodat je je eigen ontbijt enzo kunt maken.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
-
Hoe werkt het dan precies als je een paar nachten in dezelfde dorm slaapt? Ga je dan op pad en kom je telkens weer terug?lisette-van-beek schreef:Zelf vind ik een week erg kort om te backpacken.. want hoeveel verschillende plekken wilt je dan bezoeken? Zelf zou ik niet meer dan 2 a 3 plekken aandoen!
Sorry ik ben echt een beginnerbeginner

-
Daarnaast hadden we definitief (dachten we) gekozen voor Italië. Gewoon om het ons wat makkelijker te maken in plannen. Niet echt een doordachte keuze hoor. Maar nu lees ik op een forum dat iemand dit heeft gereageerd:

Ze had het eerst over Italië, maar vond Spanje toch echt een stuk leuker. Dus dit heeft me weer laten twijfelen.Maar mijn favoriet Europees backpack-land is Spanje. Omdat je daar je tent mee kan nemen en je (bijna) overal vrij kan kamperen. En ik spreek ook Spaans dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Maar ik vind dat een prachtig land, en er is van alles wat, bergen, zee, steden. En de Spanjaarden zijn erg vriendelijke mensen

Mijn favoriete land in Europa is Italie. Het maakt in mijn optiek niet uit wat andere vinden. Kies wat je leuk lijkt en met Spanje en Italie kan je niet "verkeerd" kiezen. Gewoon 1 van de 2 kiezen en gaan.
Een dorm is niets anders dan een slaapzaal en dus ook weer niets anders dan een normale privé-kamer alleen dan voor meer (onbekende) personen. Als je dus meerdere nachten in een hostel slaapt, dan blijf je meerdere nachten in die stad of dat dorpje. Je kan ook 's ochtends aankomen en de volgende ochtend weer vertrekken natuurlijk, dat is aan jou.myhippiejourney schreef: Hoe werkt het dan precies als je een paar nachten in dezelfde dorm slaapt? Ga je dan op pad en kom je telkens weer terug?
Sorry ik ben echt een beginnerbeginner
Wat betreft dat van Spanje: tjah, iedereen heeft zijn voorkeur, dus er zullen genoeg mensen zijn die Spanje liever zien, maar dat is geen reden om te twijfelen. Bovendien kun je in Spanje niet overal wildkamperen en volgens mij ga jij niet van stad naar stad wandelen om vervolgens buiten de stad in een tentje te slapen, toch?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Misschien dat Italië net wat makkelijker te bereizen is om te backpacken? Meer vervoersmogelijkheden?
Je zou ook eens naar een hop on hop off bus kunnen kijken zoals BusAbout
http://www.busabout.com/destinations/rome
Geeft je meteen een beeld wat je zou kunnen bezoeken en hoeveel tijd je nodig hebt om een route te doen.
Je zou ook eens naar een hop on hop off bus kunnen kijken zoals BusAbout
http://www.busabout.com/destinations/rome
Geeft je meteen een beeld wat je zou kunnen bezoeken en hoeveel tijd je nodig hebt om een route te doen.
Wederom: Spanje in de zomer is erg warm, wil je dan wel met een tent op je rug lopen en in een benauwde tent slapen?ubiytsa schreef: Wat betreft dat van Spanje: tjah, iedereen heeft zijn voorkeur, dus er zullen genoeg mensen zijn die Spanje liever zien, maar dat is geen reden om te twijfelen. Bovendien kun je in Spanje niet overal wildkamperen en volgens mij ga jij niet van stad naar stad wandelen om vervolgens buiten de stad in een tentje te slapen, toch?
Ander nadeel aan kamperen is dat je niet je tent ergens in the-middle-of-nowhere kan laten staat terwijl je dingen bezoekt, je loopt dus continu met je bagage. In een dorm kun je overdag tenminste spullen opbergen terwijl je dingen gaat bezoeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
We zijn eruit! We willen een stuk van de Pelgrimsroute naar Santiago de Compostella lopen! Tips, voor een klein stukje met mooie natuur. Of toffe albergues die wie niet mogen missen?!
Misschien kun je er een apart topic van maken. Dan is het ook lekker overzichtelijk en kun je ook weer even opnieuw aangeven wat je beslissingen e.d. precies zijn.