Eerste reis zonder ouders/organisatie

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
myhippiejourney

Eerste reis zonder ouders/organisatie

Bericht door myhippiejourney »

Ik wilde graag, om mezelf is even lekker in het diepe te gooien, met een meisje die ik niet ken een reis maken. Ik heb een oproep gedaan op een forum en ben daar verschillende meiden tegengekomen. Met 1 iemand klikt het erg goed. Het is al bijna zeker dat zij het definitief word. Beide zijn we 18 jaar & word het onze eerste reis zonder ouders/organisatie. De vakantie willen we low-budget en maar voor een week. Het liefst wil ik actieve dingen gaan doen, maar de hele week backpacken hoeft ook niet persé. Een paar dagen zou wel tof zijn. Verder weet ik nog niet precies hoe ik de week wil invullen. Graag zou ik actieve, avontuurlijke dingen doen. Daarnaast ga ik me verdiepen in couchsurfing.

Ik heb een paar vragen waar ik graag antwoord op zou willen.

- Hoe begin ik met zo'n reis te plannen? Ik zoek veel op internet, maar vind het lastig echt een begin te maken. Wel hebben we een moodboard gemaakt.
- Hebben jullie ideeën hoe we de week, naast een paar dagen back-packen, kunnen invullen?
- We weten nog niet precies naar welk land we willen, omdat we ook nog niet precies weten wat we willen gaan doen in de week. Onze voorkeuren gaan uit naar Italie, Denemarken, Spanje. Wat raden jullie aan?
- Zijn er verder nog dingen die ik niet over het hoofd moet zien?

Thanks & liefs.
Jenny
Reisexpert

Re: Eerste reis zonder ouders/organisatie

Bericht door Jenny »

Ik zou eerst eens een bestemming kiezen, dat maakt het plannen een stuk makkelijker :)

Je zegt dat je niet de hele week wilt backpacken. Maar wat versta je daar onder? Als ik een week (of een maand _O- ) door een land reis met het openbaar vervoer en een tas op mijn rug, vind ik dat ik aan het backpacken ben. Het is dan echt niet zo dat ik iedere dag in die bus zit, ik wil soms een paar dagen rust. Ik slaap niet altijd in een dorm, afhankelijk van waar en met wie kies ik vaak voor een twin- of een double room. Coachsurfen heb ik nog nooit gedaan.

Tijdens een reis kies ik meestal voor een combinatie van stedenbezoeken (cultuur), soms een trekking, soms duiken, gewoon wat wandelen, soms een excursie, enz. Gewoon waar ik zin in heb.

Spanje, Denenmarken en Italie zijn allemaal wel mooie bestemmingen. Als je lekker weer wilt en wat goedkoper wilt eten, dan zou ik zeker voor Italie of Spanje gaan. Daar ontmoet je ook makkelijker medereizigers.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
myhippiejourney

Jenny schreef:Ik zou eerst eens een bestemming kiezen, dat maakt het plannen een stuk makkelijker :)

Je zegt dat je niet de hele week wilt backpacken. Maar wat versta je daar onder? Als ik een week (of een maand _O- ) door een land reis met het openbaar vervoer en een tas op mijn rug, vind ik dat ik aan het backpacken ben. Het is dan echt niet zo dat ik iedere dag in die bus zit, ik wil soms een paar dagen rust. Ik slaap niet altijd in een dorm, afhankelijk van waar en met wie kies ik vaak voor een twin- of een double room. Coachsurfen heb ik nog nooit gedaan.

Tijdens een reis kies ik meestal voor een combinatie van stedenbezoeken (cultuur), soms een trekking, soms duiken, gewoon wat wandelen, soms een excursie, enz. Gewoon waar ik zin in heb.

Spanje, Denenmarken en Italie zijn allemaal wel mooie bestemmingen. Als je lekker weer wilt en wat goedkoper wilt eten, dan zou ik zeker voor Italie of Spanje gaan. Daar ontmoet je ook makkelijker medereizigers.

Oke, in dat opzicht zou ik dan wel de hele week willen backpacken. Bedankt voor je tips. Mijn gedachten gingen inderdaad ook al meer naar Spanja en Italie. Ik vind het alleen erg lastig om te kiezen, omdat ik er geen ervaring in heb. Wat maakt Italie nou leuker dan Spanje? of is het juist andersom? Of is het voor een beginner beter om bij een van de 2 te beginnen? Dat zijn mijn vragen :)
Als ik nu zou kiezen zou ik mijn ogen dicht doen en random een land kiezen, en volgens mij is dat niet helemaal de goede tactiek :P
myhippiejourney

Oh en wat is een 'dorm'? :@
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

myhippiejourney schreef: Als ik nu zou kiezen zou ik mijn ogen dicht doen en random een land kiezen, en volgens mij is dat niet helemaal de goede tactiek :P
Waarom niet? *O* Je twijfelt nu nog tussen twee landen, diegene die je nu niet doet kun je volgend jaar doen. En wat wil je reisgenoot?

Ik ken Italie net wat beter dan Spanje. Maar beide landen ken ik alleen van citytrips (zie mijn site). Als je van oude (Romeinse) cultuur houdt zou je op grond daarvan voor Italie kunnen kiezen. Maar Spanje heeft weer andere mooie bezienswaardigheden. Ik denk dat Italie qua klimaat in de zomer net wat fijner is, Spanje kan in de binnenlanden erg warm worden. De prijs voor een ticket en accommodatie kan ook een rol spelen bij het maken van je keus.

Er is geen goed en fout 8)7

P.S. een dorm is een slaapzaal voor meerdere backpackers.
myhippiejourney

Ahaa oke, hoeveel betaal je gemiddeld voor een dorm? (geen idee of ik dit woord zo goed in een zin gebruik *_* )

Ik ben in mijn reis vooral opzoek naar mooie natuur. Minder naar de cultuur en echt stadjes bezoeken. Lijkt me ook best gaaf om een dag te doen, maar langer niet. Mooie omgeving is prioriteit nummer 1.

Super fijn trouwens dat je mee denkt!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kijk even op een website als booking.com of hostelworld.com voor prijzen.

Als je weet waar je heen wilt is de aanschaf van een goede reisgids als de Lonely Planet een aanrader, daar vind je tijden voor bussen en treinen (kloppen niet altijd, maar mooie indicatie) en vind je tips voor eten en overnachten.
myhippiejourney

Welk land raad je aan qua natuur? Je zei namelijk vooral veel over de cultuur in de landen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jenny schreef: Ik ken Italie net wat beter dan Spanje. Maar beide landen ken ik alleen van citytrips (zie mijn site).
Ik heb geen ervaring met natuur in Spanje en Italie.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik ben persoonlijk een groot fan van de Toscane (Italië dus) omdat je hier een mooie balans hebt tussen prachtige landschappen en fantastische dorpen en steden. Maar ja, Spanje heeft dat op haar manier ook weer. In principe maak je met beide landen gewoon een hele goede keuze.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
myhippiejourney

Is er nog een verschil qua prijzen? Is het ene land misschien duurder dan het andere?
myhippiejourney

??
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

myhippiejourney schreef:??
Hangt er vanaf wat je gaat doen.

In de eerder genoemde Lonely Planet staat het prijsniveau per land. Deze kun je eventueel ook in de bibliotheek vinden, net als andere reisgidsen. Misschien kan Google je ook wel helpen.

Ik kan het in ieder geval niet zo zeggen, behalve dat je de prijzen voor vliegtickets en hostels makkelijk kan uitzoeken. Maar dat had ik hierboven al gezegd.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het hangt van de bestemming af zo is Barcelona een stuk duurder dan sevilla. Net als dat Rome weer duurder is dan andere plekken in italie.
Ik zou zelf eerst eens even inlezen in wat bestemming en wat je leuk lijkt. Pak ryanair ofzo erbij en kijk waar je naar toe kunt vliegen.
Natuur kan je in beide landen vinden buiten de steden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

myhippiejourney schreef:??
Niet zo ongeduldig. Het is een forum, geen helpdesk. -O-

Bovendien zijn de vragen die je stelt enorm simpel om zelf uit te zoeken door zoals aangegeven is reisgidsen te bekijken (bv. Lonely Planet) of op internet naar hostels te zoeken. Wij kunnen je prima helpen door onze ideeën te geven over verschillende landen/routes/mogelijkheden, maar prijzen e.d. zijn gemakkelijk zelf op te zoeken.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie