Thailand/Cambodja
-
- Reiziger
Thailand/Cambodja
Hallo allemaal,
Wij zijn van plan om in december twee weken richting Thailand te gaan. Nu hoorden we dat Cambodja ook erg de moeite waard is en twijfelen of we misschien een combi kunnen doen. We hoeven echt niet alles van allebei de landen te zien, dat is ook niet haalbaar, maar mijn vraag is welke steden/dingen zou je in Cambodja sowieso doen? Dan gaat het mij vooral om Siem Reap, Battambang, Phnom Penh en Tatai.
We willen dan een week Cambodja en een week eilandjes (twee eilandjes dan waarschijnlijk) in Thailand en nog een dagje Bangkok. Is dit haalbaar of is het beter om het dan op te splitsen in twee keer? We kunnen namelijk niet langer vrij krijgen.
Groetjes Lianne
Wij zijn van plan om in december twee weken richting Thailand te gaan. Nu hoorden we dat Cambodja ook erg de moeite waard is en twijfelen of we misschien een combi kunnen doen. We hoeven echt niet alles van allebei de landen te zien, dat is ook niet haalbaar, maar mijn vraag is welke steden/dingen zou je in Cambodja sowieso doen? Dan gaat het mij vooral om Siem Reap, Battambang, Phnom Penh en Tatai.
We willen dan een week Cambodja en een week eilandjes (twee eilandjes dan waarschijnlijk) in Thailand en nog een dagje Bangkok. Is dit haalbaar of is het beter om het dan op te splitsen in twee keer? We kunnen namelijk niet langer vrij krijgen.
Groetjes Lianne
Re: Thailand/Cambodja
Het zou erg zonde zijn om een week per land te besteden naar mijn idee. Dan zie je van beide landen zo goed als niets. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Bangkok. Aan een dagje heb je dan gewoon niet genoeg.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
- Reiziger
Het is wel heel kort, maar naar mijn idee kan het.. op deze manier:
Bangkok 2 dagen, Chiang Mai 4 dagen, Battambang 2 dagen, over het meer met de boot naar Siem Reap en daar blijven tot je terug moet!
Tip.. neem echt die boottocht, mooiste ervaring van Cambodja.
Bangkok 2 dagen, Chiang Mai 4 dagen, Battambang 2 dagen, over het meer met de boot naar Siem Reap en daar blijven tot je terug moet!
Tip.. neem echt die boottocht, mooiste ervaring van Cambodja.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Zonde om die twee landen in twee weken te proppen!
Cambodja + Bangkok is al heel krap in twee weken, laat staan ook nog twee eilanden erbij.
Als ik jou was zou ik gewoon één land kiezen!
Cambodja + Bangkok is al heel krap in twee weken, laat staan ook nog twee eilanden erbij.
Als ik jou was zou ik gewoon één land kiezen!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Ik zou kiezen voor maximaal 4 overnachtingsplekken, je hebt ook tijd nodig om te acclimatiseren en bij te komen van je jetlag. Een combinatie van Bangkok, Koh Chang, Siem Reap en weer Bangkok zou een optie zijn, maar alles in één land is makkelijker voor een eerste reis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie