Baan opzeggen, toch die stap nemen om op reis te gaan!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Metor
Wereldreiziger

Re: Baan opzeggen, toch die stap nemen om op reis te gaan!

Bericht door Metor »

Zelf heb ik deze stap al een tijdje geleden gezet. Zat al jaren met het plan om te reizen en dit steeds uitgesteld voor een betere baan, nieuwe studie, cursus, etc.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en alles in NL opgezegd. Dus ook mijn baan met onbepaalde tijd contract, huis, etc. Ondertussen al 18 maanden op reis en nog geen seconde spijt gehad. Ook verwacht ik niet op korte termijn terug te keren.
En ook ik had 45 vakantie dagen, een goed loon en leuke arbeidsvoorwaarden. Maar ja, dat woog voor mij niet op tegen reizen. Als ik het al had terwijl ik begin 30 was waarom zou ik het niet weer kunnen krijgen bij terugkomst ;)

Zelf erg weinig gepland en met een enkeltje naar Thailand vertrokken en volg gewoon mijn gevoel en geniet elke dag weer!
zomervlinder
Contacteer:

Bericht door zomervlinder »

Ik heb het gedaan, 5 jaar geleden, had echt iets van, kan wel blijven dromen over "later" en "als ik alles geregeld heb", maar doordat een paar mensen die ik kende (jongeren) overleden, zonder dat ze de kans hadden gehad iets te doen, van de ene op de andere dag besloten, ik wacht niet "tot alles goed is", maar gewoon gegaan. 6 maanden backpacken door zuid-amerika, ik zie wel hoe en wat als ik terug ben.
Ik ben dus nooit meer teruggekomen, heb hier een plekje ontdekt, waar ik gebleven ben en een nieuw leven heb opgebouwd.
Go with the flow, als je wilt reizen, doe het, niemand heeft een garantie op een morgen, waarin je het zou kunnen doen.
Chantall
Reiziger

Bericht door Chantall »

Wauw, dat is wel echt super mooi!
Zo'n mogelijkheid hoop ik ook ooit tegen te komen.
Laugh and enjoy!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Mooi motto zomervlinder zo hebben wij dat ook gedaan. Ik ben mijn broer verloren die is helaas maar 36 geworden en sinds dien ben ik ook gaan genieten van het leven. Zo hebben mijn man en ik een reis gemaakt voor langere tijd en nu wonen we in Nieuw Zeeland en hebben we hier ons plekje helemaal gevonden.
Plaats reactie