Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
In juli ben ik in Byron bay en welke ervaringen zijn er met de hostels daar?
Welk hostel is aan te bevelen mbt dat het wel netjes is en verder gewoon erg gezellig is?
Ook als je een beetje een negatieve ervaring hebt met een hostel , post het !
Ik heb zowel in YHA Cape Byron als in YHA Byron bay gezeten. Cape Byron is rustiger en iets dichter bij het strand. Byron is wat gezelliger en dichter bij de supermarkt. Ben je op zoek naar wat meer hippie-ish dan Arts factory. Locatie wat minder centraal maar wel een erg mooie plek en relaxte sfeer, tevens mogelijkheid tot kamperen.
Ik zat in Aquarius en vond het wel een van de leukste hostels van Aus. Gratis maaltijd elke avond en ook elke avond wel een activiteit in de bar (karaoke, etc), maar de kamers waren super schoon en ver genoeg van de bar en keuken dat het ook rustig is. Ensuite, eigen balkonnetje, op de main street en een paar minuten lopen van het strand en de supermarkt, en ook helemaal niet duur. Ik zou 'm aanbevelen! Heb overigens ook leuke dingen gehoord over The Arts Factory, maar die is volgens mij wat verder weg. Dat is meer een soort hippie kamp inderdaad waar je didgeridoo workshops en dat soort ongein kan doen. Lijkt me ook vet!
Ik heb aantal jaar geleden paar dagen in Art Factory gezeten. Is inderdaad beetje hippie maar wel unieke gezellige sfeer met grote tuin erbij en veel te doen. Nadeel is wel dat je 10 minuutjes moet lopen van strand/centrum.
Ik heb in Aquarius en in Holiday Village gezeten en heb met allebei goede ervaringen. In ieder geval is het erg makkelijk om veel mensen te ontmoeten en locaties zijn super. Aquarius wat dichter bij het strand, Holiday Village recht tegenover Cheeky Monkeys (als je van een drankje houdt zul je daar wel terecht komen).
Holiday Village was wel luidruchtig, veel drinkspelletjes en de kamers zijn wat meer basic. Aquarius iets rustiger, eten zat in de prijs en de kamers waren wat ruimer en schoner. Als ik terug zou gaan, zou ik kiezen voor Aquarius, maar er zijn vast nog veel andere (betere) opties.
Reserveer in ieder geval wel van tevoren, want ik had veel moeite met het vinden van een bed en moest halverwege verhuizen omdat het ene hostel volgeboekt was.
Aquarius zat ik ook! Ik zat wel in een rustige periode er dus weet niet hoe het hoogseizoen daar is, maar ik vond het een superfijn hostel dicht bij het strand en vriendelijke mensen en andere backpackers. Heel leuk dat er een bar onder zit en daar 's avonds voor heel weinig geld een drankje kan drinken