Bankkaart kwijt, wat nu?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Yoni

Bankkaart kwijt, wat nu?

Bericht door Yoni »

Hoihoi,

Het zal vast liggen dat ik half in paniek ben en mijn andere helft uitgeput is, maar ik ben dus mijn bankkaart kwijt geraakt in Niuew-Zeeland. Google is mijn beste vriend, maar ik kom meestal niet verder dan 'card stop bellen en je krijgt binnen enkele weken je nieuwe kaart opgestuurd'. Daar ben ik nu dus niks mee.

Iemand een idee hoe je aan geld geraakt als je kaart kwijt bent?
Reismeis
Reisexpert

Re: Bankkaart kwijt, wat nu?

Bericht door Reismeis »

Ohh dat is balen zeg..!! Heb je je pinpas geblokkeerd? Reis je samen met iemand van wie je tijdelijk wat kunt lenen? Misschien is Western Union een optie? Geen idee hoe dat werkt hoor!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Yoni

Bericht door Yoni »

Kaart is geblokkeerd, ja :). En nee, ik reis niet meer samen met iemand. Natuurlijk kom ik wel mensen tegen onderweg, maar om nu meteen te zeggen; "he, kan ik geld lenen?" :p
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Kun je zonder je pasje nog wel internet bankieren? (Bij ABN kan dat bijvoorbeeld niet, bij SNS weer wel)
Zo ja, dan kun je misschien iemand vragen om samen met jou online geld over te maken van jouw rekening naar de rekening van die persoon in ruil voor contanten.
Zo ziet diegene dat het geld is overgemaakt en kan hij of zij jou met een gerust hart wat cash overhandigen.
Anders idd Western Union, maar ik weet helaas ook niet hoe dat werkt...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Kijken of er andere nederlanders in de buurt zijn, dan vragen of hun je wat geld kunnen geven als jij het op de een of andere manier nog over kan maken. Zo heeft een vriend van me 2 weken in Singapoore op een nieuwe kaart gewacht (werd eerst naar familie gestuurd en erna naar het hostel).

Western union zit bijna overal ter wereld, wellicht kunnen familie \ ouders \ vrienden je zo geld sturen. Zie ook https://www.westernunion.nl/WUCOMWEB/pr ... ethod=save . Voor 200 euro betaal je 20 euro transactiekosten.

Heb je wellicht een verzekering die je kan helpen? Zie bv. Globetrotter:
Geld Service: Via de Allianz Global Assistance Geld Service wordt contant geld beschikbaar gesteld via een Western Union kantoor in de buurt. Een handige service op het moment dat je net je bankpas of creditcard bent kwijtgeraakt.
Laatst gewijzigd door Ralph op 10 mei 2014 12:14, 6 keer totaal gewijzigd.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je hebt geen backup als een creditkaart of wat verstopte cash bij je om de tijd te overbruggen?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yoni

Bericht door Yoni »

Nee. Ik ben iemand die alles kwijt geraakt, dus ik heb niet graag cah geld bij mij. Momenteel heb ik nog wel 40$, maar ja .. Hostel, eten, .. En kredietkaart werkt om een of andere reden niet. Natuurlijk is mijn bank ook gesloten op zaterdag.

Ik heb een reisverzekering, maar ben niet verzekerd voor dit. En ik moet best veel betalen om geld te laten opsturen via western Union (boven de normale kosten), dus die optie is ook niet mogelijk.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Yoni schreef:Nee. Ik ben iemand die alles kwijt geraakt, dus ik heb niet graag cah geld bij mij. Momenteel heb ik nog wel 40$, maar ja .. Hostel, eten, .. En kredietkaart werkt om een of andere reden niet. Natuurlijk is mijn bank ook gesloten op zaterdag.

Ik heb een reisverzekering, maar ben niet verzekerd voor dit. En ik moet best veel betalen om geld te laten opsturen via western Union (boven de normale kosten), dus die optie is ook niet mogelijk.
Bank gesloten op zaterdag? Wat voor bank heb je? De meeste hebben wel een noodnummer voor zoiets. En tja die extra kosten van western union wegen denk ik niet op tegen 'geen geld meer hebben', hoe vervelend dat ook is.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Elke bank heeft een nummer wat 24/7 bereikbaar is om je pas te blokkeren en een nieuwe aan te vragen.

Waarom werkt je creditcard niet? Kun je er niet mee pinnen, of kun je er niet mee in een winkel betalen?

Zoals hierboven ook al staat: je moet kunnen betalen, ookal kost dat extra geld. Daar doe je nu niks aan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Eventueel kun je ook je bankrekening koppelen aan Paypal. Hiermee kun je dan bijvoorbeeld nog wel je hostel betalen. Meer dan een inlogcode is niet nodig. Eventueel kun je het hostel dan ook vragen of je wat extra mag overmaken wat zij dan in cash aan je terug geven.

Hopelijk heb je iemand anders ook de machtiging over je rekening gegeven waardoor je bij je bank een nieuw pasje kunt aanvragen. Deze kun je dan met express post naar een plen in de buurt laten sturen binnen enkele dagen.

Misschien handige aanvullende informatie: wat-doen-bij-verlies-pinpas-t2354.html
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hey Yoni, is het inmiddels opgelost?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie