Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
ehouse
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door ehouse »

Dat van Moldavie ga ik zeker lezen. :)

Zelf in april drie weken naar Vietnam geweest om mijn vriendin te bezoeken. We hebben ook nog Phu Quoc bezocht, het grootste eiland van Vietnam en volop in toeristisch ontwikkeling. De moeite al was het maar om met een brommertje door het eiland te cruizen om dan jonge mangos van de boom te plukken en te eten. Daarnaast haar geboortestad bezocht, 16uur in een lokale busmaatschappij gezeten waar ze gezamenlijk eten tijdens een tussenstop en je helemaal als enigste buitenland in totaal niet toeristische gebieden. Prachtige streek ook overigens, voor wie een andere soort vietnam wilt zien, trek maar naar Binh Dinh provincie. Quy Nhon en omgeving. Een kilometers langs strand bezocht met in de achtergrond bergen en dat zonder iemand te spotten. ^O^
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@Menasil, nee valt niet onder verantwoordelijkheid van verhuurder, maar komt goed..
@Ehouse, gaaf zulke plekken kunnen bezoeken!
@Sander, ben blij dat het GHB verhaal goed is afgelopen.. wat schrikken lijkt mij dat..

Ik ben afgelopen week lekker toerist in eigen land geweest.. op mijn verjaardag heb ik de La Trappe Brouwerij in Berkel Enschot bezocht, super rondleiding gehad en heerlijk bier plus eten =)

Op zaterdag de boretti classic gefietst die dit maal over de mooie utrechtse heuvelrug gaat! Lekker klimmen en mooi fietsen! Onderweg kwamen we langs de grebbeberg die een dag voor de herdenking druk bezocht was!

Verder deze week naar de film nieuwe helden geweest over de argos shimano wielerploeg in de tour de france, grote aanrader als je van wielrennen houd!

Gister nog een dagje Blijdorp gedaan, was nog niet eerder in deze dierentuin geweest, maar vind hem erg mooi en heb mij goed vermaakt!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Sander: He wat naar.
Situatie hier is bijna niet veranderd. Rotzooi in de tuin blijft. Hond is wel al 1,5 week stil gelukkig, slaap weer goed 's nachts. Communicatie is er helemaal niet. Best irritant zo.
@Wizz: Wow boeiend verhaal! Erg gaaf!
@Ehouse: Bijzonder om zulke plekken te bezoeken :)
@Globeskater: Oh dat is balen dat het niet voor verhuurder is. Die brouwerij is leuk! Ook eens geweest! :)

Ik had vandaag gesprek met vice ambassadeur van Polen. Heel interessant om meer te weten over het land, het politiek systeem en hoe ze tegen NL aankijken.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jij ontmoet veel interessante mensen, Menasil :) Vandaag weer een spannend dagje, zo met de verkiezingen? Wij gaan vanmiddag naar het stembureau.

Hoe gaat het met de rest? Nog leuke dingen op de planning staan voor het weekend?

Ik ben de 33 weken alweer gepasseerd, nog een kleine drie weekjes werken en dan verlof :) En eerlijk is eerlijk: ook al voel ik me nog heel goed, het wordt nu wel wat zwaarder, vooral met een kleine 30 kleuters haha. Daarnaast heb ik vanaf het begin al vreselijke nesteldrang... Op zich heel handig, maar iets minder gezellig met deze temperaturen *_*
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Geen idee op wie we vandaag moeten stemmen. TV uitzending van gisteren gaf ook niet veel duidelijkheid.

Fijn dat ze zwangerschap lekker gaat! Kan me voorstellen dat het het warme weer wat zwaarder is. Maar aan de andere kant het is wel lekker om straks vrij te zijn met dit weer, beter dan in de kou!

Wel fijn zo die nesteldrang :) Alles mooi schoon voor de zomer haha.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Het was minder spannend dan de Gemeenteraadsverkiezingen op een of andere manier.

Fijn dat het goed gaat met de zwangerschap Reismeis! Aftellen is nu echt begonnen!

Gisteren 60 km gefietst en bij thuiskomst het meest stomme ongelukje ooit gehad. Ik hoorde dat ik bij de tram halte was waar ik uit moest stappen. In gedachten verzonken dus de route gelopen die ik al 100x heb gelopen. Maar ineens knal ik met m'n kop tegen uithangbord aan. Ik dacht nog: Dit hoort hier niet. Bleek de omroepdame een halte te vroeg te zijn en dus een halte te vrouw uitgestapt. Voel me nu niet heel super.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bah, Menasil, wat een pech. En hoe dom het misschien klinkt, het zou mij denk ik ook kunnen overkomen.

Reismeis, leuk dat het zo goed gaat. Je neemt dus net voor de vakantie afscheid van je kids. Ga je rond de herfstvakantie weer naar school of pas later?

Ik heb nog geen nieuw werk, wel volgende week weer een gesprek. Ook heb ik mijn assessment aangevraagd, en zoals het er nu naar uitziet ga ik de week van 7 juli afstuderen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Zo wat is het stil hier. Waar is iedereen mee bezig? Eerst hemelvaart in Luxemburg geweest wat een heerlijke stad. Wij zijn nu al een aantal dagen in de Alpen. Marcel gaat morgen meedoen aan Alpe D'HuZes. Voorbereiding is niet ideaal want al een paar dagen ziek. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Lukt het 6 keer dan haalt Marcel 2600 euro op voor kwf.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Mooie actie, Tikva! Mooi ook, de Alpen! Ik ben altijd meer van de Alpen geweest dan van de Pyreneeën...
Ik zal voor Marcel duimen morgen.

Ik heb volgens mij zojuist twee baby gekko's de dood in gejaagd : (
Ik deel m'n nieuwe hutje dus met een gekko. De eigenaresse wilde me het hutje eerst niet verhuren, omdat de Thai doodsbang zijn voor gekko's. Tokay Tokay zei ze steeds, terwijl ze driftig met haar hoofd schudde.
Toen ik zei dat ik de bungalow toch wilde en dat ik dol ben op gekko's keek ze me heel vies aan.

Toen ik zojuist aan het touwtje trok dat de gordijntjes bij elkaar houdt, vielen er twee kleine witte balletjes op mijn bed. Uit een soort schrikreactie pakte ik er een op en gooide hem snel de tuin in. Heel apart, want ik gooi normaal nooit iets in de natuur. Toen ik van de schrik bekomen was, pakte ik het andere balletje op en gooide het zonder pardoes in de prullenbak, denkende dat het mottenballen waren.
Ik wilde nét die eerste uit de tuin gaan plukken, toen ik opeens aan die gekko moest denken! (die ik vanmiddag al even voorbij had zien rennen)
Nu heb ik net even op Google gekeken hoe gekko eitjes eruitzien en volgens mij heb ik nu dus twee baby gekko's vermoord. Ze zien er namelijk exact hetzelfde uit.
Die ene ligt nu voor me op tafel. Geen idee wat ik er nu mee moet.
Ik word er niet alleen erg verdrietig van, maar ik hoop ook maar dat de ouders vannacht geen wraak komen nemen…
-O-
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ahh Trav, dat kon jij toch ook niet weten.. Kun je ze niet enigszins 'terugplaatsen' op de plek waar ze zaten? Misschien valt het mee en komen de eitjes gewoon uit? Ik weet het anders niet, sorry :'(

Tikva, erg dapper van Marcel! Hopelijk is hij morgen fit genoeg en haalt 'ie flink wat geld op! Geniet nog even van jullie reisje!

Jenny, ik kom pas na de herfstvakantie terug inderdaad. Een raar idee hoor! Jammer dat je nog geen nieuwe job hebt gevonden, maar een gesprek is ook al heel positief! Wanneer hoor je hier meer van? En succes met het afstuderen, het einde is in zicht ^O^

Menasil, dat lijkt me behoorlijk pijnlijk :{ Hoe is het afgelopen? Heb je nog lang last gehad?

Erik, ja, aan de ene kant is het hebben van nesteldrang fijn, maar het wordt nu wel wat lastiger haha. R. vindt mij regelmatig in een nogal onhandige houding, omdat dat ene stukje daar onder de verwarming naar mijn idee nog niet schoon (genoeg) is *_*
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb nieuw werk! Volgend jaar werk ik 3 dagen per weer in Amersfoort. Daarnaast blijf ik in Utrecht werken.

Ik ben erg moe op dit moment. De school is in de meivakantie (deels) verhuisd, en sindsdien pendel ik tussen twee gebouwen. In de nieuwbouw is veel onaf, en doe ik niks anders dan proberen te organiseren en dan toch weer improviseren. Helaas heeft regio midden als laatste vakantie :(

Reismeis, ga je weer op dezelfde school werken. En heb je al vakantieplannen met de kleine?

Menasil, hoe gaat het met de hond?

Trav, gecondoleerd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik was vorige week grotendeels vrij en heb weinig anders gedaan dan wedstrijdjes kijken bij Engelse kennissen die hier WK Rolstoeltennis speelden in Nederland (wat is afscheid nemen soms vervelend!) en daarnaast ook nog wat uitgerust vanwege m'n hoofd, wat weer normaal was na 3 dagen gelukkig!

Jeetje Trav, lijkt me naar zo!!!! Heb ook geen idee wat te doen!
Jenny wat fijn dat je weer iets hebt voor na de zomer :) gefeliciteerd!
Tikva ben benieuwd hoe het met Marcel gaat en wat hij neer zal zetten!

De hond mag wat mij betreft per direct naar het asiel. Het was vannacht weer raak. Zo'n 2,5 uur geblaf terwijl ik ook moet presteren op mijn werk en de wekker ook om 6:30 gaat. Om 1:00 was die stil. Maar ja probeer dan maar eens direct de slaap te vatten als je dat al even probeert, politie weer hebt moeten bellen enzovoort. Ik was kapot toen ik vanmorgen opstond. Zo'n nacht als deze is nu weer minstens 1x in de week en merk dat het vannacht toch echt teveel was voor me. Ik wilde het liefst om 19:00 al slapen maar heb het tot nu toe weten te redden ;) Gelukkig zijn de instanties welwillend.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Tja, ik kon er inderdaad niet zoveel aan doen. Ik vind het nog steeds wel sneu en dat ene eitje ligt nog steeds op mijn tafel haha
Ik denk niet dat het nog gaat uitkomen...

Jenny, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Nog even volhouden, bijna vakantie…

Tikva, hoe is het gegaan?

Menasil, vervelend, dat gedoe met die hond. Ook wel sneu als ie naar het asiel moet... : (
Hoe is het met je hoofd?

Ik gebruik sinds deze week een spraakherkenningsprogramma, omdat ik steeds zo'n last had van mijn arm. Ik vind het echt geweldig!
Nu kan ik mailtjes, posts op het forum en mijn werk lekker dicteren in plaats van typen.
Blij mee!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Dat klinkt echt super handig trav!. Maakt het ook geen spelfouten? misschien moet ik ook zoiets hebben.

Met Marcel is het goed gegaan. Het is hem uiteindelijk gelukt zes keer de berg op en een hoop geld opgehaald voor kwf. Het was wel een bijzondere en emotionele dag. Marcel heeft een verslagje geschreven op onze site: http://www.gezinopreis.nl/ervaring-alpe-dhuzes/
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

He wat fijn dat programma!

Met mijn hoofd gaat het prima. Met de hond minder. Heeft de boel weer geterroriseerd afgelopen weekend. Ben echt doodop.

Gisteren mijn hotel voor Parijs toch maar veranderd. Ondanks dat het zo'n leuke aanbieding leek in een goed hotel, bleek dat de omgeving nogal te wensen over liet. Net de verkeerde kant van de buurt gekozen. Expedia was gelukkig welwillend! Ga nu met een geruster gevoel weg morgen! Als ik ben ingechecked tenminste.... want kreeg niet het scherm wat ik normaal kreeg en KLM heeft een wachttijd van 2 uur voordat ze je vraag beantwoorden ;) gelukkig heb ik nog even!
Plaats reactie