'De pil' meenemen naar Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Iw_verwijderd

'De pil' meenemen naar Australie

Bericht door Iw_verwijderd »

Ha allemaal,

Ik vlieg over 3 weken voor 7 maanden naar Australië en vroeg me af of ik een doktersverklaring oid nodig heb voor 'de pil'? M'n huisarts zei van niet, maar ik wil het even zeker weten. Kan ik die gewoon mee nemen zonder problemen of moet ik daar iets voor regelen van te voren?

Bedankt!
Michelle89
Reisexpert

Re: 'De pil' meenemen naar Australie

Bericht door Michelle89 »

Niet nodig, ik heb em ook zo meegenomen en aangegeven op het papiertje voor de douane. Hoefde em niet eens te laten zien. :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

die kan je gewoon meenemen heb het voor een 7 maanden meegenomen en geen problemen gehad.. doktersverklaring heb je voornamelijk nodig voor hele zware medicijnen of als je met injectienaalden reist..
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Doktersverklaring is inderdaad niet nodig! Mocht je toch iets op papier willen, dan kun je bij de apotheek een zgn. medisch paspoort vragen. Geef inderdaad wel even op het douaneformuliertje aan dat je medicijnen bij je hebt.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Iw_verwijderd

Bericht door Iw_verwijderd »

Bedankt!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Niet nodig ik heb zelfs via de dokter in Australie de pil geregeld voor 1 jaar. Ik ben ook nog eens Australie binnen gekomen met de pil die ik in Azie had gekocht zonder sticker erop. In Azie kun je de pil zonder recept kopen. Ik slikte Microchynon 30 en 1 strip koste met 8 ringgit dat is 1 euro 60 ofzo.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Vraagje moet je naar de dokter hier in Australie om de pil te krijgen of khn je gewoon naar een apotheek gaan?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Rebec schreef:Vraagje moet je naar de dokter hier in Australie om de pil te krijgen of khn je gewoon naar een apotheek gaan?
Je hebt een recept nodig, dus moet eerst naar een huisarts! Als je een huisarts vindt die "bulk billed", krijg je alles terug van Medicare. Als niet, dan moet je een "gap fee" betalen die kan oplopen tot $40 die voor eigen rekening komen.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Klopt inderdaad het moet in Australie via de dokter. Ik heb gewoon een afspraak gemaakt bij een willekeurige dokter kosten me 40 AUD en daarna recept ontvangen en de pil gekocht. Ik heb dit verder niet teruggeclaimd vond het niet de moeite. In Azie kun je de pil zonder recept overal kopen.
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

En moet je ook nog langs de dokter als je je medicijnenpaspoort bij je hebt?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ja je krijgt de pil in Australie echt niet zonder recept van de dokter in Australie. Ik had ook een medisch paspoort bij me daar kunnen ze niets mee. In Nederland zou je dat ook niet gaan lukken met een medisch paspoort en in Australie is dat ook zo.
metjew

Bericht door metjew »

de dokter heeft mn vriendin gewoon een aantal voorschriften meegegeven
normaal gezien kun je in andere landen hier ook gewoon mee langs bij de apotheek op voorwaarde dat ze het voorgeschreven medicijn/pil er ook hebben
lukt het niet dan op de aussie way natuurlijk maar extra voorschriften kosten je niks dus proberen waard!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik ben hier naar de dokter gegaan en medicare heeft het betaald. Alleen de pil koste me 20 dollar. De dokter was zeer gejnteresseerd in welke plaatsen ik het leukste vond in australie.
Plaats reactie