5,5 week Indonesië (niet Java of Bali)

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
zita

5,5 week Indonesië (niet Java of Bali)

Bericht door zita »

Vorig jaar zijn mijn vriend 2 maanden naar Indonesië geweest. We hebben toen door het noorden van Sumatra, Java, Bali en Lombok gereisd. Sumatra vonden wij het leukst.
Dit jaar willen we graag terug naar Indonesië. De laatste week verblijven we bij familie in Surabaya. Nu hebben we dus nog 4,5 weken over om ergens anders heen te gaan.

We houden van rustig reizen, dus meerdere dagen op een plek. Plekken waar niet zo veel toeristen komen, witte stranden, snorkelen maar ook van mooie natuur om te wandelen en/of vulkanen te beklimmen. Cultuur vinden we leuk als t maar niet te veel is (geen traditionele dans).

Heeft iemand leuke tips voor bepaalde eilanden die we kunnen bezoeken?
Zelf zaten we aan Sulawesi te denken maar ik weet niet of dat goed te doen is in 4,5 weken.
Verder belangrijk om te weten we vertrekken halverwege juli dus in het begin zitten we nog in de ramadan. Als het even kan willen we dit vermijden door naar christelijke gebieden te gaan totdat de ramadan is afgelopen.

Alvast bedankt voor de tips.
Jenny
Reisexpert

Re: 5,5 week Indonesië (niet Java of Bali)

Bericht door Jenny »

Heb je al eens op m'n website gekeken?

In 4,5 week zou je inderdaad naar Sulawesi kunnen gaan. Van noord naar zuid is misschien wat krap, maar je kan een deel zien.

Het eerste wat bij me opkomt wanneer ik jullie beschrijving lees is om naar Flores te gaan. Rustig van Maumere naar Labuan Bajo, en prachtige vulkanen en warme bronnen bij Moni en Bajawa. Snorkelen bij Maumere of Labuan Bajo. Toeristisch met de Perama boot terug naar Lombok.

Andere optie is om van Maumere naar Alor te vliegen. Voor mij het mooiste stukje van indonesie waar ik ooit gesnorkeld en gedoken heb.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Sulawesi en Flores zijn ook mijn 1e ingeving. Als je van vulcanen en redelijk weinig toeristen houdt dan zou ik naar Flores gaan.

Qua stranden zijn mijn mooiste de Togians bij Sulawesi geweest. Zoals gezegd is een deel van Sulawesi dus ook een optie.
zita

Bericht door zita »

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal flores zeker eens gaan bekijken. Als ik een deel van Sulawesi zou moeten kiezen wat raden jullie dan aan? Ik zou dan willen beginnen met relaxen op de togian eilandjes. Deze spreken mij meer aan dan Bunaken omdat ik meer snorkel, niet echt duik en me de stranden mooier lijken.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb alleen het zuiden van sulawesi gezien. Zie m'n reisverslag.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zita

Bericht door zita »

Ik heb je reisverslag gelezen. Heel leuk :)

Ik heb nu ongeveer deze route in gedachten
Luwuk
Togian islands
Pendolo
Tana Toraja
Tempemeer
Maros
Bira

Ik zelf denk dat dit wel te doen moet zijn in 4 weken.
Als er nog aanvullingen of tips zijn hoor ik dit graag.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoi Zita,

Op mijn blog kun je ook nog wat informatie en foto's vinden over Sulawesi.
Het is een vrij persoonlijk blog, maar hier en daar geef ik ook wat praktische tips...
Zie onderschrift : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie