aantal vraagjes over Australië reis

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
DemiBroeders

aantal vraagjes over Australië reis

Bericht door DemiBroeders »

Hey,

Ik ga in de maanden Juli-Augustus naar Australië.
Ik ben aan het twijfelen om een werkvisum te nemen maar ik weet niet of ik de tijd ga hebben om te werken. Ik ben namelijk maar 2 maanden in Australië en ik ga veel rondreizen.
Zou ik de tijd ervoor hebben om op verschillende plaatsen wat te werken?

Daarnaast zou ik ook willen weten of je tours en vluchten binnen Australië op het laatste moment kan regelen of dat je dat best al op voorhand kan doen?

Alvast bedankt !
Travel23
Reiziger

Re: aantal vraagjes over Australië reis

Bericht door Travel23 »

Voor zover ik weet is een working-holiday visum voor Australië maar 1x te krijgen.
Dus als je nu zo'n visum krijgt en je werkt niet zou zonde zijn. Je zou ook kunnen WOOFFen, hiervoor hoef je (naar mijn weten) geen working-holiday visum te hebben.

Wat betreft de vluchten kan ik je niet helpen.
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Een WHV Kun je inderdaad maar 1 keer aanvragen. Dus als je maar 2 maanden gaat (sowieso is dat erg kort als je tussendoor ook nog wilt gaan werken, dan heb je bijna geen tijd over om te reizen) zou ik op een toeristenvisum gaan. Kun je altijd nog voor langere tijd terug of om te gaan werken op een WHV.

In Australië heb je héél veel toeristenkantoortjes waar je tours kan boeken. Ik zou zeker niets van tevoren boeken. Ik heb heel veel toers gedaan en allemaal vanaf een paar dagen van tevoren, tot zelfs een dag van tevoren geboekt. Allemaal geen probleem. Er is ook zoveel keus dat je je beter daarin kunt verdiepen als je daar bent. Gewoon veel informatie en brochures vragen bij die kantoortjes.

Voor vluchten ligt dat anders, gezien de prijzen nogal kunnen schommelen. Ik zou dat ongeveer 2 weken elke dag in de gaten houden en dan boeken op het moment dat jij denkt dat het het goedkoopst is. Ik had zelfs een vlucht naar Tasmanie geboekt en de volgende dag was dezelfde vlucht 100 dollar duurder (was met Jetstar).
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Helemaal eens met de vorige sprekers. Voor 2 maanden is het echt zonde een WHV aan te vragen! Na je eerste reis wil je ongetwijfeld terug (spreek uit ervaring;-) en dan kun je dat WHV mooi een andere keer aanvragen. Daarnaast zul je in twee maandjes tijd niet veel tijd hebben om te werken als je ook veel wilt zien.
Wwoof kan een goed alternatief zijn. Je werkt dan 4 tot 6 uur op een boerderij tegen kost en inwoning. WWOOF is bedoeld als uitwisseling van (internationale) contacten. Je bent onderdeel van een familie. Het kan een ongelooflijk leuke ervaring zijn, maar zie het niet alleen als goedkope manier van reizen, je moet ook van aanpakken weten! Maar ervaring is niet nodig. Je moet lid worden van WWOOF en krijgt dan alle adressen van aangesloten boerderijen. Je bent via het lidmaatschap ook meteen verzekerd, mocht er iets mis gaan op de boerderij.
kookie

Bericht door kookie »

"Voor vluchten ligt dat anders, gezien de prijzen nogal kunnen schommelen. Ik zou dat ongeveer 2 weken elke dag in de gaten houden en dan boeken op het moment dat jij denkt dat het het goedkoopst is. Ik had zelfs een vlucht naar Tasmanie geboekt en de volgende dag was dezelfde vlucht 100 dollar duurder (was met Jetstar).
Dit klinkt raar en dat is het eigenlijk ook. Als je een binnenlandse vluchten wilt boeken kijk dan ook op Expedia Singapore (expedia.com.sg). Zo heb ik een vlucht, in het hoogseizoon, twee dagen van te voren geboekt van Hobart naar Brisbane voor maar 106 AUD (78 euro) met Qantas! Super goedkoop, terwijl deze vlucht meer dan 300 dollar koste op de site van Qantas zelf. Maar het raarste is dat deze vlucht op Expedia Australie de zelfde prijs had als die op de website van Qantas...

Maar als ik jou was zou ik niet proberen om voor die korte perioden een WHV te gebruiken, dat zou zonden zijn. Want ik denk dat het ongeveer twee weken zou duren dat je werk zou kunnen vinden en dan moet je nog daadwerkelijk gaan werken en dan duurt het 2 weken duren voordat je betaald krijgt. Ook is het zo dat werknemers niet graag mensen aan willen nemen voor maar 2 weken.

Ik denk dat werken voor accommodatie, eventueel ook voor eten een andere dingen, een goeie keuzen is om de kosten wat te drukken. Als ik jou was zou ik je eigen niet laten inschrijven bij WWOOF omdat in veel hostel, meestal de kleinere en goedkopere hostel, mensen worden gevraagd om dekens te vouwen of de keuken 1 keer per dag schoon te maken etc etc, ook op het internet kan je zoeken voor dit soort werk http://www.gumtree.com.au. Maar je moet wel oppassen dat sommige mensen je niet "misbruiken" want je hoort vaak mensen die lang en hard moesten werken omdat ze anders konden vertrekken. Overigens is het wel zo dat je voor dit soort "vrijwilligers werk" je officieel een werk visum moet hebben. Je krijgt toch betaald, het niet in cash maar wel in natura, meeste hostels doen hier nooit moeilijk over. Dus mocht je bij Immigration er uit worden gepikt, (die kans is overigens bijna 0), en je hebt alleen maar een toeriste visum, niet zeggen dat je wilt gaan werken voor Accommodatie, dan word je gelijk teruggestuurd.

Have an awesome time in Oz :)
Plaats reactie