route ZO-Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
marthevdh

route ZO-Azië

Bericht door marthevdh »

Hallo

Begin september vertrek ik uit de Filipijnen richting het vaste land van Azië.
Echter ben ik er nog steeds niet uit waar ik wil beginnen. De landen die ik wil bezoeken zijn Vietnam, Laos, Cambodja, Thailand, Myanmar en Maleisië. Hier heb ik 4-6 maanden de tijd voor.
De route die ik tot nu toe heb bedacht ziet er als volgt uit:
Bangkok -> Cambodja (2,5-3 weken) -> Vietnam (4 weken) -> Laos (3 weken) -> Thailand (aantal weken ?) -> Bangkok (0,5 week) -> Myanmar (2-3 weken) -> Bangkok -> Zuid Thailand -> Maleisië (2 weken?).

Ik vertrek rond de 1ste-2de week van september, ik wil graag 6 november in Luang prabang zijn voor Loi krathong (of in Chiang Mai maar ik denk dat dit niet haalbaar is), Zou dit kunnen zonder te gehaast door (een deel van) Thailand, Cambodja en Vietnam te reizen? Zijn er anders andere plekken waar Loi krathong groots gevierd wordt?
Alvast bedankt,

Marthe
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: route ZO-Azië

Bericht door lisette-van-beek »

Het maakt nogal wat uit of je 4 of 6 maanden weg gaat. Als je 4 maanden gaat dan vind ik dat je veel te veel wilt bezoeken. Ik deed dezelfde landen, zonder Myanmar, in 6 maanden.

Dit deed ik:
Thailand (van BKK naar Noord): 3 weken
Laos: 5 weken
Vietnam 4 weken
Cambodja 2,5 week
Zuid-Thailand: 5 weken
Maleisie + stukje borneo en 2 dagen Singapore: 5 weken.

Ik reisde in een normaal tot relaxt tempo, met uitzondering van Maleisie: vrij gehaast, maar wel te doen.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
marthevdh

Bericht door marthevdh »

Ik ga waarschijnlijk 5 maanden, maar omdat nog niet vast staat welke landen ik wil bezoeken heb ik daarom 4-6 maanden opgeschreven.
5 weken voor zuid Thailand lijkt mij persoonlijk behoorlijk lang, ik ben namelijk niet van plan om daar dagen op het strand te gaan liggen. Tevens denk ik dat ik geen 5 weken in Laos blijf. Ik ben wel van plan om een flex ticket te boeken, dus ik kan altijd nog langer blijven.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

4 maanden leek me krap maar 5 moet inderdaad wel lukken.

Ter verduidelijking: In Laos en Zuid-Thailand heb ik inderdaad in een redelijk relaxt tempo gereisd. Wil je Laos goed kunnen zien dan is 4 weken aangeraden. We zijn beide ziek geworden in Laos én we wilden nog wat extra's zien, toen werd het 5 weken. Die 5 weken in Zuid- Thailand is ook inclusief 2x bangkok (+ het vieren van Songkran Nieuwjaar in Bangkok). Daarnaast 4 dagen duikcursus op Koh Tao. En ook weer een paar dagen ziek. Dan ben je al zo weer 1,5 tot 2 week verder zonder uberhaupt eilanden te hebben gezien (los van de onderwaterwereld tijdens het duiken).

:)
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
samgeusens
Reiziger

Bericht door samgeusens »

Ik heb zelf door Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja gereisd. Opzich ziet het er allemaal goed uit, je plan! Een tip die ik je wil meegeven is: onderschat Cambodja niet, wil je het echte (wat minder toeristische ZO-Azie) zien dan is Cambodja (en Laos) wel echt het land waar je het meeste kan zien. Dan heb ik het niet alleen over bezienswaardigheden maar ook cultuur/mensen.
marthevdh

Bericht door marthevdh »

Bedankt voor de reacties,
Maar heeft iemand ervaring met het festival loi krathong? Wordt dit alleen
groots gevierd in Chiang Mai (en Luang Prabang, op internet had ik gelezen dat het hier ook gevierd wordt weet alleen niet of dit te vergelijken is met Chiang Mai), of zijn er meer plekken? Wat is de beste plek om dit mee te maken?
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Wij zijn afgelopen keer (2013) in Chiang Mai geweest tijdens Loy Khrathong.
Wij vonden het indrukwekkend en mooi.
Tienduizenden mensen, grote lampions, vuurwerk en alles in harmonie en super relaxte sfeer.
Geen vandalisme, ruzie en dronken idioten op straat.
Een prachtige ervaring waarbij we door ons hotel echt betrokken werden.Op onze kamer een bloemstuk met kaarsen om in de rivier mee te laten stromen, zodat onze slechte karma plaats kon maken voor onze nieuwe goede. ^O^

Zorg wel voor een reservering op tijd en de prijzen van de kamers zijn in deze dagen superhoog!
Plaats reactie