ik wil/ga over naar Zuid-Korea en Japan

Allereerst heb ik een paar keuzes over vervoer waarover ik zit te twijfelen...
Van Zuid-Korea zijn er twee opties om naar Japan te gaan, met een ferry of met het vliegtuig.
De eerste optie, met een ferry, is erg logisch qua route (Seoul-Busan-Fukuoka-etc-Osaka). Nu is dit volgens mij erg duur, tenminste dat zegt iedereen maar nergens staan prijzen... Tweede optie is met het vliegtuig vanaf Busan naar Osaka te vliegen (48 euro) en vervolgens naar Fukuoka te reizen over land en dan weer terug te vliegen naar Osaka (31 euro) of andersom. Dus welke is er beter?
Tweede vraag...
Goedkoop vervoer in Japan!!!
Om van Fukuoka naar Osaka te reizen is een flink stuk en heel duur... Dus heb ik voor "goedkope"alternatieve gezocht, je kunt vliegen met LCC's en hun prijzen zijn best redelijk maar dan zit je weer met vervoer van en naar het vliegveld toe en dat kan nogal veel geld/tijd kosten... Een ander "alternatief" zijn de nachtbussen, bijvoorbeeld Willer Express hun prijzen zijn best te doen en je bespaar een overnachting uit in een hostel. Maar heeft iemand weleens zo'n nachtbus genomen en wat was jouw ervaring en denken jullie dat ik met mijn lengte (2.09m) "pas" in de bus? ^^
Derde vraag...
Ik heb al 4300 euro gespaard en er komt waarschijnlijk meer bij

Vierde vraag...
Route!!!
Ik heb wel een idee welke route ik wil gaan doen. Ik wil beginnen in Seoul dan Busan, Fukuoka, Hiroshima, Osaka. Opzicht lijkt me dit wel een goeie route om te doen. Maar als je nog tips hebt hoor ik het graag

Overigens ben ik weleens eerder in Japan geweest toen heb ik Tokio Kyoto en Osaka bezocht, dus ik hoef niet weer naar Tokio...

Alvast bedankt