Backpack of Travelpack

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Ironic

Backpack of Travelpack

Bericht door Ironic »

Beste reizigers,

Ik ga over een paar maanden backpacken in Australie, Nieuw zeeland en Thailand. Nu was ik vandaag gaan kijken voor een backpack bij Bever, en daar werd mij een Travelpack aangeraden. Dit omdat deze makkelijker in gebruik is als je iets nodig hebt uit je Travelpack. Nu is mijn vraag aan jullie of iemand hier ervaring mee heeft? Is dit inderdaad handiger of is een gewone backpack toch meer een aanrader? Ik wil hierin wel een juiste keuze maken aangezien ik best een tijd met dat ding op mijn rug moet rondlopen :)

Alvast bedankt!
Erik
Site Admin

Re: Backpack of Travelpack

Bericht door Erik »

Ik heb net even gekeken, maar zie zo niet direct het verschil tussen een backpack en een travelpack? Wat zijn volgens Bever de grote verschillen?
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Zoals ik het begrijp kan je bij een travelpack makkelijker je spullen pakken door de hele voorkant als een koffer open te ritsen i.p.v. van onder of boven je hand in een grabbelton (backpack) te stoppen (zie afbeelding). Persoonlijk denk ik dat dit voordeel verwerpelijk is, omdat je als het goed is je backpack ook gewoon slim inpakt. Spullen die je heel misschien nodig hebt, stop je in vakjes waar je direct bij kan. Ik zou mijn keuze dus meer laten afhangen van welke rugzak bij mij past qua comfort en budget.

Afbeelding

"Travel packs are one part suitcase, one part backpack, and one part filing cabinet. Travel packs are extremely versatile, easy to organize all your travel essentials, built with tougher fabrics and zip or stow away suspensions to stand up to the occasional evil baggage handler. Backpacks are designed with the backcountry in mind. Lighter-weight fabrics, uber-technical suspensions, and hefty price tags all describe modern travel backpacks."
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ironic

Bericht door Ironic »

Bedankt voor de reacties!

Bij Bever hebben ze aan mij gevraagd of ik lange afstanden zal gaan lopen met mijn backpack en ook ga kamperen etc. Ik denk dat dat niet het geval zal zijn en daarom was het advies een Travelpack, hierop zit een klein afritsbaar rugzakje voor dagtrips en hij is inderdaad zoals Ubiytsa al zei makkelijker open te maken. Ik heb hem ook even om gehad en vond het gewicht wel erg naar achter hangen, dat kwam volgens mij door het rugzakje wat erbij zit. Denk dat ik dan zoals Ubiytsa zegt het van comfort en budget af laat hangen als een travelpack een toch niet zo'n groot voordeel is. Heeft iemand misschien nog suggesties voor een goed merk?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zal niet ontkennen dat bij een travelpack alles leuk in het juiste vakje zit, maar het voordeel van een groot vak is dat je veel meer vrijheid hebt qua indelen en dus veel meer in je tas kan stoppen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie