Een week Malta wat moet je zeker doen?
Een week Malta wat moet je zeker doen?
Volgende maand ben ik een week in Malta. Wat moet je zeker doen en gezien hebben? Iemand die leuke eettentjes weet of dingen die je als toerist niet zo snel zal bezoeken? Ben erg benieuwd!
Re: Een week Malta wat moet je zeker doen?
Dingli Cliffs en Clapham Junction! Daar kun je je wel een dag vermaken. En kun je evt. nog tickets bemachtigen voor het Hypogeum? Wil je meer weten over de geschiedenis van Malta, dan is de Malta Experience de moeite waard. Wij hebben twee keer heerlijk gegeten bij The Scotsman Pub in St Julians. Wel wat een toeristisch gebied, maar het eten (en de prijs) was daar prima! Ook Milk and Coffee in Bugibba (vlakbij het busstation) is een aanrader.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Dank je reismeis voor de tips! Weet je of het ook de moeite is om een auto te huren en zo ja voor hoe lang?
Het eiland kent een goed busnetwerk en is erg goedkoop. We hebben ook getwijfeld of we een auto zouden huren, maar we waren erg blij dat we dat niet hadden gedaan. Ten eerste omdat het niet nodig was, en ten tweede omdat we de de rijstijl van de locals nou niet bepaald gezellig (of logisch) vonden.
Ik heb wel een auto gehuurd. Langs de kust is de busverbinding goed, ik het binnenland vond ik het erg tegenvallen.
Houd er wel rekening mee dat als je een auto huurt dat er links gereden wordt. Ik vond dat zelf geen probleem.
Houd er wel rekening mee dat als je een auto huurt dat er links gereden wordt. Ik vond dat zelf geen probleem.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Check ff de reisverhalen op onze site of je eigen atg reisinfo voor wat je kan doen in een week Malta. Wij vonden duiken, hypogonium (zoiets was de naam die je moet reserveren!!,) en comino de hoogtepunten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Het oude centrum van Valetta is zeker de moeite waard en staat niet voor niets op de werelderfgoedlijst van de Unesco.
Verder vond ik het stadje Rabat leuk om te bezoeken (en ik ben niet door de war met Marokko)
Een dage varen om het eiland is ook een aanrader.
Een auto huren is totaal niet nodig, het eiland is zeer goed met (het spotgoedkope) openbaar vervoer te verkennen
Verder vond ik het stadje Rabat leuk om te bezoeken (en ik ben niet door de war met Marokko)
Een dage varen om het eiland is ook een aanrader.
Een auto huren is totaal niet nodig, het eiland is zeer goed met (het spotgoedkope) openbaar vervoer te verkennen
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Wat ons trouwens ook nog erg leuk leek was een dagtocht naar Sicilië, je gaat dan o.a. naar Mount Etna. Ivm tijdgebrek uiteindelijk niet gedaan. Het was wel behoorlijk aan de prijs (>100 euro pp.).
Bij deze nog even een linkje naar mijn reisverslag: http://www.ikreis.net/main.php?cid=387.
Een dagje duiken is zeker ook een aanrader!
Een dagje duiken is zeker ook een aanrader!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mijn ervaring met de bus op Malta is ook prima. Spotgoedkoop en bijna alles is wel bereikbaar, al moet je soms wel een tijdje wachten. Eventjes naar Gozo is ook leuk: die natuurlijke boog + omgeving, evt een klein boottochtje naar wat grotten.
Misschien een beetje laat maar ik heb nog even naar onze Malta verhalen gekeken en de kerk in het dorpje paola is ook leuk vanwege een enorme kerk. Mdina op het midden van het eiland was ook een mooi plekje omdat je vanaf hier uitzicht heb over het hele eiland. Ik heb wat meer foto's gezet bij vakantie Malta.
Laatst gewijzigd door Erik op 20 mei 2014 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast
Reden: Bericht aangepast
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
Mdina/ Rabat is erg mooi. In Mdina zijn best veel toeristen maar ik vond dit nog meevallen. Rabat is dan weer Ehelemaal niet zo toeristisch.
Als je een tempel wil zien kan ik Hagar Quim wel aanraden. Dat is best een prettige site. Ik was daar in vol hoogseizoen en we liepen er nagenoeg alleen rond.
Marsakloxx is ook een mooi havenstadje. Daar in de buurt kan je zwemmen in Peters Pool. Het is geen zandstrand maar je kan daar via de rotsen het water in. Het ligt in een inhammetje. Vooral locals komen daar. Je geraakt er wel niet zo makkelijk met de bus. Je moet dan een stuk te voet en er is geen voetpad en ze rijden je zo van je sokken. Wij hebben toen een lift gekregen van enkele mensen daar.
Uiteraard Valletta is ook zwaar de moeite. Een rondvaart in de haven kan ik ook aanraden. dan zie je vanop het water hoe de stad ommuurd is.
Veel plezier!
Als je een tempel wil zien kan ik Hagar Quim wel aanraden. Dat is best een prettige site. Ik was daar in vol hoogseizoen en we liepen er nagenoeg alleen rond.
Marsakloxx is ook een mooi havenstadje. Daar in de buurt kan je zwemmen in Peters Pool. Het is geen zandstrand maar je kan daar via de rotsen het water in. Het ligt in een inhammetje. Vooral locals komen daar. Je geraakt er wel niet zo makkelijk met de bus. Je moet dan een stuk te voet en er is geen voetpad en ze rijden je zo van je sokken. Wij hebben toen een lift gekregen van enkele mensen daar.
Uiteraard Valletta is ook zwaar de moeite. Een rondvaart in de haven kan ik ook aanraden. dan zie je vanop het water hoe de stad ommuurd is.
Veel plezier!
Inmiddels ben ik er al geweest, en heb (gelukkig) de meeste plaatsen bezocht! Marsakloxx is prima met de bus te bereiken. Tot bijna in de stad. Ook kun je de hop-on hop of bus nemen die ook op verschillende plekjes in de stad stopt.